Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proste odciecie zapłonu!!

14 Sty 2005 14:14 15705 44
  • Poziom 11  
    kupiłem sobie autko bardzo chcialbym zapobiec jego niespodziewanemu zniknieciu,myslelem nad tym zeby zrobic takie odciecie zaplony i ukryc włacznik, ale totalnie nie wiem jak to zrobic! domyslem sie ze bede musial przewod od pompki paliwa (a moze od czegos jest lepiej) przeciac i wstawic jakies kabeleki i polaczyc jewłacznikem ! ale jakie kabelki , jaki wlacznik nie wiem!
  • Poziom 16  
    Najlepiej odciąć zasilanie cewki zapłonowej No chyba ze masz diesla to odłączasz zasilanie elektrozaworu pompy paliwa. Przedewszystkim napisz co to za autko i z jakim silnikiem.
  • Poziom 18  
    A nie lepiej założyc alarm są ony teraz nie drogie a zabezpieczysz i wnętrze samochodu i będzie jakaś sygnalizacja przy prubie włamania
  • Poziom 19  
    staszek ale jak wszyscy wiemy to na alarmy (niewarzne jakiej firmy i jakie ceny) jest 1000 sposobów i to nie zabezpieczenie a raczej odstraszacz (ale co z tego koledze pomimo alarmu gościu rozwalił szybe i 3 sek puźniej go nie było i radia tesz :/ )
    a co do tego wyłącznika to jak masz przewody doprowadzające zasilanie do cewki WN to tam na przewodzie zasilającym wstawiasz przełącznik napisz jaki samochód to wtedy się dokładniej wyjaśni jaki przewód gdzie on jest itd. itp. (kumpel ma zmyślny patent oprucz alarmu żeby zapalić samochód musi mieć otwarte dzwi :>
  • Poziom 15  
    Dobrym patentem jest przecięcie przewodu zasilającego elektromagnes uruchamiający rozrusznik. Przycisk powinien być chwilowy i oczywiście ukryty :) należało by go nacisnąć równocześnie z przekręceniem kluczyka na pozycje START. Trzeba go włączyć w przewód biegnący od stacyjki do rozrusznika.
  • Poziom 28  
    Odcięcie zasilania do cewki to dobry pomysł, dołożył bym do tego jeszcze elektrozawór na zasilaniu w paliwo.
  • Poziom 27  
    Wczoraj na praktykach właśnie coś takiego zakładałem - VW Polo. Wyłącznik ukryty w schowku.
  • Poziom 17  
    ja w maluchu po prostu odpinam wsuwki od zaworu w gaźniku i na cewce też i przytykam bez kontaktu...po zmroku i tak od razu nie widać,a zanim ktoś skuma ze to nie zabezpieczenie to zrezygnuje :)
  • Poziom 11  
    panowie dziekuje za odzew z waszej strony juz pisze co to za auto! Jest to Peugeot 106 z silnikiem 1.0 benzyna oczywiscie! bardzo by mi zalezalo gdyby ktos mial taki schemacik i podeslal mi na maila bo jestem wzrokowcem raczej! a w zwiazku z różnego rodzaju patentami to moj kumpel miial cos takiego ze zeby odpalic samochod musial wlaczyc radio bed tego nie ruszy! radio mialo zdejmowany panel i zawsze go przy sobie nisil wiec bez panela nie ruszy nikt autem!! dobr ten patent z rdzwiami ale trzeba miec dobry akumulator bo jak sie bedzie chechlabo a no nic to drzwi caly czas beda musialy byc otwarte!!!
  • Poziom 12  
    Witam poszukaj na alegro prostego urządzonka pod nazwa terminator najprostszy w świecie imobilizer prosty w montażu ze schemacikiem dasz sobie radę , świetnne tanie w granicach 35zł zabezpieczenie przed kradzieżą
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Firma AMT produkuje coś co ci będzie odpowiadać. Nie trzeba stosować nowych wyłączników, tylko zamknąć sobą obwód masy. Możesz więc wykorzystać istniejącą śrubkę (pod warunkiem ze nie jest wkęcona w metalową część nadwozia) i kluczyk. a odcinasz pompę lub obwód zapłonu.
    Do [-wojas-].
    Jak będą ci chcieli skubnąć auto, to skubną. Nie ma mocnych. Kto widział wyjące auto jadące na lawecie, ręka do góry. Alarm ma uniemożliwić kradzież jakiemuś flusiowi, co to chce sobie z dyskoteki wrócić albo ma taką fantazję... I odstraszyć od kradzieży tego co jest w aucie.
  • Poziom 11  
    Do Błażej- co znaczy zamknac sobą???

    Szczerze mowiąc nie lubie kupowac przez allegro i myślałem nad czym w rodzaju tylko ukrytego wlacznika czy moglibyscie mi bardziej wyjasnic na jakiej zasadzie dzialaja te urzadzenia z allegro i to urzadzenie firmy ATM!
    czy taki prosty wyłaćznik to złe rozwiązanie? a co myslicie o patencie z radiem!!!???
  • Poziom 15  
    Pomysł z radiem fajny. A co zrobic jak ukradną radio... stoimy? :D:D:D
  • Poziom 11  
    NIE NO RADIO OCZYWISCIE WYJMOWANE!!
    kumpel zawsze ze soba nosi! (nawet do klopa)
    Ale panowie wiecie moze jak podlaczyc taki wlacznik zeby go ukryc i zeby on zaplon odlaczal??
    jasli ktos wie prosilbym o schemacik moze z malym opisem najlepiej na maila
    miodzior(malpa)op.pl
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    miodzior do cewki WN (wysokiego napięcia) doprowadzone są z reguły 2 przewody po dwóch jej stronach z tego jeden to + z akumulatora wyłączany stacyjką a drugi przewód to sygnał z przerywacza (w nowych samochodach niema przerywacza tylko jest bardziej złorzony układ ale to niema znaczenia) i teras tak
    jak sprawdzić ktury to który ??
    jak masz miernik to poprostu zmierzyć na kturym pojawia sie 14V po włączeniu stacyjki a jak niemasz miernika to najprosztsza żarówką dotknąć do masy i do przewodu na jednym będzie żarówka świeciła i to będzie +
    żeby podłączyć wyłącznik można zrobić to na 2 sposoby albo przełącznik załorzyć na tym przewodzi zasilającym (+) ale wtedy musisz prowadzić 2 przewody do kabiny gdzie będzie ukryty przełącznik
    albo
    możesz podpiąć się do tego drugiego przewodu co doprowadza "sygnał" do cewki i poprzez przełącznik zewrzeć go do masy (poprostu podpiąć jeden kabel który będziesz dotykał gdzieś do masy poprzez ten przełącznik)
    jak coś nie zrozumiałeś to pisz wyjaśni się dokładniej :P
  • Poziom 28  
    [-wojas-] napisał:
    albo możesz podpiąć się do tego drugiego przewodu co doprowadza "sygnał" do cewki i poprzez przełącznik zewrzeć go do masy (po prostu podpiąć jeden kabel który będziesz dotykał gdzieś do masy poprzez ten przełącznik)

    Ten drugi pomysł mi się nie podoba bo pdajesz napięcie na cewkę w sposób ciągły co może spowodować przegrzanie cewki zapłonowej w przypadku pozostawienia tego przełącznika na dłuższy czas pod napięciem (normalnie cewka pracuje impulsowo).
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Do postu wyżej. Napięcie na cewkę jest podawane cały czas po przekręceniu kluczyka. wysokie napięce uzyskujemy przerywaniem masy. w nowszych systemach jest układ, który odcina zasilanie cewki jeśli silnik nie pracuje przez określony czas. Odciecei cewki nie sprawdzi się jeśli masz w aucie system bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne) lub cewkofajki.
    Do miojego postu o produkcie firmy AMT.
    Blokada sensorowa Multiblok: musisz zamknąć soba czyli swoim ciałem obwód masy. Podłączasz sobie czujnik do istniejącej śrubki nie połączonej z masą pojazdu i aby odpalić auto musiśz dotknąć jej ręką kiedu drugą będziesz dotykał jakiejś części masy auta, np. kluczyka w stacyjce. Zamkniesz wtedy obwód i układ załączy obwód. Możesz zabezpieczyć obwody do 30 A (pompa, zapłon, a nawet główny obwód +12V ze stacyjki).
    Dalej masz immobilizery transponderowe i z pastylkami Dallas.
    Przejrzyj ich ofertę: amt-alarmy.pl
  • Poziom 11  
    juz pomalu mi rozswietliliscie jak i co ale dla pewnosc czy moglbym kogos poprosuic i schemacik narysowany, bo jednak jestem wzrokowcem!!!
    pomysl a propos firmy ATM tez mi sie bardzo podoba ale pytanie co jesli sie cos rozlaczy!! haha pewnie przed wsiadaniem bede musial palce slinic jak co!!! pozdrowienia dzikuje!!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Raz się zdarzyło, że klient był chu..y przewodnik i musiał palce ślinić (w góry też bym z nim nie poszedł :P). Ja i kolega "działaliśmy" bez zarzutów. Układy te są tak zabezpieczone że w czasie jazdy nie maja prawa się zablokować (biora sygnał ze stacyjki tak jak alarmy).
  • Poziom 11  
    [do Błażej} a to ty masz zamontowane takie urzadzonko u siebie??]
    Bo tak sie zastanawiam:
    -zapalam samochod trzymam za kluczyk zeby masa byla i jeszcze jakis drugi ukryty punkt, i co jak juz zapale to spoko nie musze trzymac?--czytalem ze jak sie otworzy dzrwi to tez trzeba zrobic ta kombinacje (stacyjka, ukryty punkt)
    jaki masz zdanie [Błażej ] jako uzytkownik albi ktos kto tegu uzywa , czy jest to klopotliwe czy nie?
    po jakim czasie samochod zgasnie jak po otworzeniu i zamknieciu ich nie zrobie "polaczenia"!
    w urzadzeniu tym zastosowana jest ponoc dioda LED , cy tylko w celu sygnalizujacym stan urzadzenia cyz jakim jeszcze??

    pozdrowienia!!
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    najlepiej od kostki stacyjki rozlacz kable rozruchu i prądowe - zasilania przeciagnij je za deske rozdzielcza (pierw ja odkrec cala wyjmi zegary tzn caly kokpit), bedąci potrzbne dwa przekaźniki czerwony zwierno rozwierny i zwykły czarny tradycyjny, 1 przelacznik (1 wejście,i 2 wyjścia na 2 odbiorniki pierwszym bedzie dioda led niebieska migająca, drugie to wlaczony zaplon) diode aby byl alarm realny wbuduj miedzy zegarami, przelacznik ma być mały i bedzie mial sterowanie masa tak ze nie zrobi sie zadne zwarcie, koszt czegos takiego w zakladzie z alarmami 45 zl + ok 30 czesci, ( zasada dzialania poprzez przełącznik gdy zaplon wlączony to dioda nie miga jak wylaczysz to miga i nic nie mozna wlaczyc rozrusznik staje w miejscu tablica rozdzielcza jest wygaszona nawet jak przekrecasz kluczyk aktywne jest tylko radio i podswietlenie schowka .uwaga !!! w zalezności od samochodu podłączenie przekaźników jest rożne jezeli zrobisz bez przekażnikó rozdzielając kable wysoko amperowe np od rozrusznika i włączenie bedzie na zasadzie przelącznika to przełącznik sie stopi
  • Poziom 11  
    dziekuje bardzo txxxx (chyba tyle iksów?)jak bede mial problem to do ciebie napisze widac ze fachowcem jestes! jeszcze raz dzieki tobie i wszystkim ktorzy mi pomogli!! pozdrowienia
  • Poziom 11  
    Jeżeli masz wtrysk to polecam odcięcie paliwa.
    Słyszalem że niektórzy z odcieciem zapłonu radza sobie przynosząc własny akumulator :/.
  • Poziom 17  
    Gdzies widzialem taki schemacik odcięcia zaplonu do Cieniasa. szukam teraz zeby wam link wkleic ale nie moge znalesć. Moze ktos z was wie gdzie to kiedys widziałem. Jesli tak to prosze o link. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Posiadam schemat prywatnego odciecia ,na 2 przekaznikach i 5 diodach,ukryty mikro wlacznik ibuzerek
  • Poziom 31  
    [Do Miodzior]Pytałeś czy ktoś zna sposób [Błażeja] czyli "blokada sensorowa Multiblok".Jeżdziłem z takim zabezpieczeniem sześć lat,bez najmniejszych problemów.Auto sprzedałem w zeszłym roku i nadal z tym jeżdzi.Zwyczajnie jeden palec na nit (bo u mnie to był nicik w plastiku pod kierownicą) a drugą prawą przekręcałem kluczyk (masując) w stacyjce.Może ze dwa razy zdarzyło mi się palce ślinić,bo mjałem ręce zmarznięte.Diodkę miałem w pulpicie,która sobie migała na zimno.Gdy silnik odpalił to gasła.Gdy zaś silnik zgasł to miałem około 25 sek.na ponowne odpalenie. Po tym czasie jak sensor puszczał.Uważam to za nietypowe zabezpieczenie,no i chyba dobre.Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Miodzior idź na drugą stronę ulicy do Auto ASa kup gotowe odcięcie z instrukcją montażu.Pozdrawiam tata kolegi od wyjmowanego radia.
  • Poziom 11  
    janusz kaczor napisał:
    Miodzior idź na drugą stronę ulicy do Auto ASa kup gotowe odcięcie z instrukcją montażu.Pozdrawiam tata kolegi od wyjmowanego radia.
    dziekuje za pozdrowienia rowniez pozdrawiam dzikeuje za rade chyba i tak zrobie ale czy moge liczyc na konsultacje z pana strony?
  • Poziom 14  
    Odcinki zaplonu ,pompki i rozrusznika nic nie dają tylko są problemy w serwisie na myjni jak żona weżmie auto na zakupy."gość" pomke paliwa podłancza pod tylną lampe,cewke bezpośrednio pod akumulator i zapala z popychu.Jedynie pomaga zwieranie do masy np. halotronu lub zamiana pinów w ECU,zaspawanie ecu itp..
  • Użytkownik usunął konto