Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f 1.6 i benzyna+gaz 1992r. świeci się kontrolka akumulatora .

15 Cze 2012 21:05 6104 16
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich.
    Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania.
    Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby.
    Poza tym wszystko działa sprawnie.
    Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia.
    Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?
    Dziękuję za odpowiedzi.
    .
  • Poziom 17  
    Alternator nie wydala.Moim zdaniem jeśli regulator i szczoty zmienione to pozostaje jeszcze mostek diodowy,może padła jakaś dioda.do sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    Potwierdzam diody, tylko czy opłaca się naprawa elektryka?
  • Poziom 17  
    kasiaseb1 napisał:
    tylko czy opłaca się naprawa elektryka?

    Porównaj cenę nowego z naprawą to się przekonasz :D
  • Poziom 13  
    Panowie a można z tym jeździć czy po jakimś czasie może paść kolejna dioda ? Ile może kosztować taka naprawa i czy opłaca się naprawiać bądź zakupić używany alternator ?
  • Poziom 38  
    grze21 napisał:
    Witam wszystkich.
    Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby.
    Poza tym wszystko działa sprawnie.
    .

    bez względu na światła czy jak? zapala się gdy maksymalnie obciążasz instalację /wszystkie odbiorniki włączone /czy tylko dmuchawa + szyba ?

    podłącz inne ~100W zamiast tamtych.
    czy szczotki mają po czym się ślizgać?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Chciałem trochę sprostować i przeprosić, dokładnie jak Motornic napisał kontrolka żarzy się .Światła mogą być włączone wszystkie i nawet dmuchawa na 2 pozycję i jest wszystko ok , ale gdy włączę na 3 pozycję kontrolka lekko żarzy widać to tylko wieczorem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    czyli uruchomienie samej dmuchawy na 3 nie powoduje żarzenia ?
    czyli coś kończy żywot /alternator lub akumulator/ ?
    czy tylko kabelki? /połączenia/
  • Poziom 10  
    Mam identyczny pojazd . U mnie żarzy się kontrolka już przy włączonych światłach mijania . Zamontowałem już drugi alternator gdyż prąd wynosił 13.6 ( padło od razu na niego bo przed oplem miałem faworitkę i ładowanie 14.3 , nigdy nie miałem problemu z niedoładowanym akumulatorem ) . Niestety było dobrze przez chwilę , chyba dobrze . Czemu na regulatorze mamy 14.5 V , a tyle nie ma . Faworitka była porażką , ale ładowanie było pierwszorzędne . Oplem mi się fajnie jeździ za to znowu problem z taką podstawową sprawą . Sprawdzę tą masę , mam nadzieję , że w tym tylko tkwi problem .
  • Moderator Samochody
    Pomacaj klemy po włączeniu obciążenia
  • Poziom 10  
    Chyba ople mają to "nieładowanie fabrycznie" . Jest nowy alternator , nowy akumulator , masa poprowadzona od alternatora do akumulatora a i tak się żarzy . Odkryłem międzyczasie , że zaworki odcinające gaz pobierają dużo prądu . Mimo to jednak nie mogę zrozumieć jak 70 amper alternator nie może zaopatrzyć wszystkiego w prąd .
  • Poziom 43  
    Jeśli napięcie na aku masz w porządku tzn.>14V wepnij szeregowo diodę 3A w przewód kontrolki(niebieski cieńki) przy alternatorze paskiem w stronę alternatora. Kontrolka będzie już ok.
  • Moderator Samochody
    andrzej20001, i co to zmieni? To nie Polonez którego nie idzie kluczykiem zgasić.
    sskiba napisał:
    Chyba ople mają to "nieładowanie fabrycznie" .

    Nie mają.
  • Poziom 43  
    To to zmieni że żarówka od kontrolki nie będzie dostawała wyższego napięcia "wstecznego" z alternatora z zacisku +D niż ma zasilanie z +15. I nie będzie się juz żarzyła na 1000% . Klasyka ot co.