Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa B 12V 1.0 z 1999 roku - brak wysterowania przekaźnika pompy paliwa

15 Cze 2012 21:28 17477 24
  • Spec od TV
    Witam,
    Model auta jak w temacie. (Dodam tylko, że to to samo auto co mój wcześniejszy post o nie paleniu na jeden cylinder) ręce opadają z tym silnikiem- NIE POLECAM!
    Do rzeczy: Brak wysterowania pomy paliwa, oczywiście auto nie odpala.
    Sprawdzone:
    1.pompa paliwa ( Na krótko z akumulatora pompa pracuje i podaje paliwo na listwę wtryskową) Zasilanie podane na bezpiecznik- także trasa zasilania do pompy jest też OK
    2. Bezpiecznik obwodu zasilania pompy OK
    3. Przekaźnik pompy OK
    4. Sterowanie przekaźnika NOK, w związku z tym stwierdzono:
    - sterowanie cewki przekaźnika pompy paliwa z głównego przekaźnika jest prawidłowe - zasilanie po przekręceniu zapłonu
    - brak kluczowania do masy cewki przkaźnika pompy paliwa przez sterownik .

    W związku z tym pytanie:
    Czy BEZWARUNKOWO po przekręceniu kluczyka sterownik uruchamia pompę? Tzn, niezależnie od sygnałów z innych czujników lub rozrządu? Wiem, że te mają wpływ na iskrę ale jak pompa paliwa?
    Pytam, bo jeśli bezwarunkowo sterownik powinnien włączyć pompę to pozostaje mi tylko połączenie sterownika z przekaźnikiem lub sam sterownik (znowu, powtórnie!)

    Z góry dzięki za podpowiedzi..

    pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 41  
    Pompa na chwilę po zapłonie,potem od momentu kręcenia rozrusznikiem lub dopiero z rozrusznika.
  • Spec od TV
    Nie wiem jak jest w tym przypadku- Czy po przekręceniu kluczykiem czy dopiero podczas rozruchu uruchamia się pompa, ale fakt jest taki, że zarówno po przekręceniu kluczyka jak i podczas rozruchu pompa nie pracuje.
    Ale czy decyzja o uruchomieniu pompy jest bezwarunkowa? Chcę wyeliminować drugą stronę sterownika- sygnały z czujników itp itd..
    Bo może niewysterowanie pompy paliwa jest skutkiem nie działania lub wadliwego działania któregoś z czujników silnika (?)
    Myslałem, że może immobilizer- ale to by migała CHECK ENGINE.

    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co mówi diagnostyka? Jak załączysz pompę zwierając ręcznie styki przekaźnika auto pali?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie chcę Cię martwić, sam wiesz co to za sterownik... Jak auto odpala to można pokusić się o naprawę, jeśli nie, lepiej zmienić sterownik.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Podepnij woltomierz cyfrowy, bez obciążenia do sterowania masą przekaźnika, z wypiętym przekaźnikiem, zobacz czy zmieni się odczyt na woltomierzu po załączeniu zapłonu. Będzie chociaż wiadomo czy jakiekolwiek połączenie pinu sterownika z jego płytą jest. W sprawnym aucie powinien pokazać prawie pełne napięcie akumulatora.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Spec od TV
    Witam,
    Dzięi za info.

    Właśnie. Czy bez obawy mogę zewrzeć przekaźnik pompy i próbować odpalić auto? Przecież pompa będzie pracować cały czas- a w tej początkowej fazie wyłacza się po sekundzie..
    nie wiem sam..
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Możesz, śmiało, w czasie jazdy pompa też pracuje cały czas. Nic się nie stanie. Do mnie przybywają klienci, którzy pompę mają podłączoną na krótko, po stacyjce. Nie polecam, tak być nie powinno, w razie kolizji, pompa będzie lała paliwem!
  • Spec od TV
    Dziękuję Paweł.
    Sprawdzę dzisiaj czy odpali ze zwartą pompą na krótko.

    Dam znać po południu.


    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zrób tak, jak to zrobiło Daewoo - sterownik załącza pompkę na chwilę po włączeniu zapłonu, potem przekaźnik jest sterowany czujnikiem ciśnienia oleju.
  • Spec od TV
    Witam,
    Wszystko by było w porządku gdyby ten sterownik choć na chwilę załączał tą pompę- on wogóle jej nie wysterowuje teraz- czy to po przekręceniu zapłonu, czy też podczas próby uruchomienia auta.

    PS. Pomysł Twój ciekawy- jeśli na krótko mi auto odpali to mogę pomyśleć nad sposobem sterowania pompy.
    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    W czasie kręcenia rozrusznikiem iskra jest na świecach?
  • Spec od TV
    Witam,

    Sprawa się skomplikowała - po zmostkowaniu przekaźnika pompy paliwa auto nadal nie odpala. :-( Zupełnie nic.
    Brak iskry na świecach.

    Moje podejrzenia w tym momencie są skierowane na rozrząd- ale jeśli nawet to przecież pompa paliwa powinna pracować niezależnie od tego, sam już nie wiem teraz..

    Znalazłem dolne znaki na kole i bloku. Ale gdzie u góry one są? Zupełnie nic tam nie ma. Autodata mówi, że po ustawieniu dolnych znaków należy sprawdzić położenie wałków rozrządu, krzywki skierowane muszą być od siebie w literę V - to trzeba pokrywe ściągać aż???

    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostaw ten rozrząd, nie tu problem, jeśli auto nie odpala, zobacz czy jest iskra i zobacz czy wtrysk steruje. Pomierz czego brak, dokładnie KONTROLKĄ minimum 21W sprawdzaj zasilanie i masy na sterowniku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Najlepiej by było, gdybyś dał sterownik do sprawdzenia, może da się go jeszcze uratować. Jak nie to podmiana niestety.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie wiem skąd jesteś, w razie co, ogarnę Ci te auto, albo ktoś bliżej od nas. Bo tak to trochę w ciemno szukamy, bez diagnostyki.
  • Spec od TV
    No iskry nie ma właśnie.
    ok posprawdzam te wtryski jeszcze

    PS. Jestem z Kwidzyna, także kawał spory do Ciebie... :(


    Jeszcze jedno: Nie wiem czy to istotne ale podczas poprzedniej wymiany sterownika z powodu braku sterowania jednym wtryskiem poukręcali śruby od mocowania sterownika i ten jest przymocowany na opaski i umasiony dodatkowym kablem - bo z tegto co wiem to on potrzebuje dodatkową masę- oprócz tej z kostki.
    może za słaba była ta masa i poleciał sterownik????
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    leszczu napisał:
    ok posprawdzam te wtryski jeszcze

    To już możesz nie sprawdzać.

    Sprawdź czujnik INDUKCYJNY wału i czujnik HALLA wałka, czy sygnały z nich docierają do sterownika.
  • Spec od TV
    Czujnik wałka rozrządu muszę sprawdzić w takim razie oscyloskopem, bo do tej pory sprawdzałem go na zasilanie - jest 5V ze sterownika.
    A gdzie jest czujnik wału?

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Na kole zamachowym.
  • Spec od TV
    Czyli, gdzieś z tyłu silnika ? Jest dojście?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    O, wymagasz cudów od mojej pamięci, dojście jest, od przodu silnika albo od góry, szukaj po obwodzie koła zamachowego.
  • Spec od TV
    OK OK :-) sprawdzę.
    dziękuję
  • Poziom 41  
    Przy sterowniku zobacz czy masz sygnały.
  • Spec od TV
    Ciężka sprawa przy sterowniku. Słabe dojście i kostki wpięte. No ale spróbuję
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To nie ma, że ciężko... To jedyna optymalna rada, chyba ,że pomiar zrobisz na czujnikach i prześwietlisz wiązki żarówką, dodatkowo przebadasz na zwarcia miernikiem. Wolę robić jednak pomiary przy sterowniku.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Obrotomierz tam jest? Jak tak , to zobacz czy dźwiga się obrotek w czasie kręcenia rozrusznikiem?

    Może podpiął by to żelazo pod jakiś tester , co?
  • Spec od TV
    Witam
    Obrotomierza nie ma.
    Pewnie podepnę w końcu pod tester, ale z racji tego że panicznie mi sie nie spieszy to chcę sam popatrzeć najpierw.
  • Spec od TV
    Witam
    Auto zrobione.

    Dostałem się w końcu do czujnika położenia wału. Wartość rezystancji wynosiła 1,48Mohm gdzie spodziewana powinna być w przedziale 800-1200ohm. Ponadto upewniając się i po podpięciu oscyloskopu, czujnik nie zwracał żadnego sygnału do sterownika.
    Wmontowany był jakiś "no name". Dałem oryginał bosha.

    Zobaczymy ile wytrzyma ;-)


    Dziękuję wszystkim za pomoc!!