Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 480 EU5 ECS MID 150 SID 18

gka3 15 Cze 2012 22:55 5838 6
  • #1 15 Cze 2012 22:55
    gka3
    Poziom 17  

    Problem polega z dobraniem czujnika położenia osi.
    Czujnik nowego typu indukcyjny.
    Usterka to brak auto poziomowania i nie podnosi się 3 ośka.
    Błąd w ECS MID 150 SID 18 FMI 4.

    Instalacja OK, zasilanie na czujnik OK.
    Po podmianie czujnika lewego na prawy błąd zmienia się na
    MID 150 SID 19 FMI 3.

    Więc sprawa dalej opiera się o czujnik.

    Kupiłem nowy oryginał w sklepie.
    Nowy ma inny numer ale w sklepie twierdzą że musi być dobry.
    Ale błąd dalej ten sam. Przywiozłem drugi nowy czujnik, dalej to samo
    błąd nie znika.

    Podejrzewam że nowy czujnik z innym numerem nie pasuje do tego samochodu.
    Może ktoś miał taką zagadkę ?

    VIN
    YV2ASWOC17B4800xx

    20583428.P06 - stary czujnik
    21585711.P01 - nowy czujnik

    0 6
  • #2 16 Cze 2012 10:58
    hubert04
    Poziom 20  

    a kolego próbowałeś zrobić kalibracje na nowym czyjniku

    Dodano po 5 [minuty]:

    kolego zmierz miernikiem pin 1 i 2 powinno być 4,5-5,5 V ja bym stawiał na instalacje

    Dodano po 7 [minuty]:

    20583428.P06 - stary czujnik
    21585711.P01 - nowy czujnik
    napewno ten nowy czujnik powinien pasować bo to są nr. zamienne według Impacta

    0
  • #3 16 Cze 2012 11:39
    gka3
    Poziom 17  

    Tak wg Impact są 3 nr które maja pasować do tego Volvo.

    Zasilanie OK 5V.

    Ciągnik ma dwa czujniki na tylnej os prawy i lewy.
    Po zamianie czujników stronami zmienia się tez błąd.

    0
  • #4 16 Cze 2012 11:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Zmierz z ciekawości rezystancję i indukcyjność tej cewki w czujniku, nowym i starym.
    Może trzeba będzie zmienić obydwa czujniki, bo sterownikowi nie pasuje rozbieżność.

    0
  • #5 16 Cze 2012 12:06
    gka3
    Poziom 17  

    :D Ciekawe jak chcesz to zmierzyc.

    0
  • #6 16 Cze 2012 12:20
    kwantor
    Poziom 38  

    Rozumiem, nie da się.
    Ale ma trzy piny i miernik coś pokaże, może nawet rezystancję gałęzi zasilania (sterownik może monitorować prąd), jakieś różnice muszą być.

    0
  • #7 17 Cze 2012 11:11
    gka3
    Poziom 17  

    To cyfrowy czujnik, można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg danych.
    Czujnik wysyła własny identyfikator informację o sobie i wiele innych danych.

    Jakiekolwiek pomiary sygnału wyjściowego nic nam nie pomogą.
    Można dekompilować sygnał 0/1 na opstać hexadwcymalną.
    Ale to i tak nie pomoże rozwiązać problem.
    Poza tym nie prowadzę laboratorium w katedrze Politechniki Świętokrzyskiej tylko warsztat samochodowy.

    Owszem systemy Wabco posiadają indukcyjne czujniki położenia.
    To prosty czujnik o rezystancji 120 Ohm. Sterownik ECS/ELC/ECAS generuje przemienne napięcie zasilania 50 Hz. Ale tu też trzeba się bawić czujnikiem pola magnetycznego. W warunkach warsztatowych nie realne. Jedyne co przy usterkach tego typu to mierze oscyloskopem napięcie przemienne ze sterownika zawieszenia i mierze rezystancje czujnika indukcyjnego.

    Tak poza tym to Volvo zrobione.
    Wczoraj kosztem pierwszej połowy meczu zmęczyłem byka.

    Okazało się że dwa nowe podobno oryginalne czujniki były uszkodzone.
    Dopiero 3 z innego sklepu okazał się sprawny.
    Potem 2 godziny walki z poziomowaniem ECS i po bólu.

    0