Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon CDI w Jawie 50 - kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 2T

masteriusz 15 Cze 2012 23:52 2848 3
  • #1 15 Cze 2012 23:52
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam.
    Postanowiłem odrestaurować kompletnie moją Jawę 50 typ 23 - prace idą dobrze ale stanąłem na zapłonie, mianowicie chciałem zastąpić standardowy przerywacz na platynkach, zapłonem CDI z impulsatorem. Zacząłem już nawet przygotowanie bazy do modyfikacji, przewinąłem cewkę zapłonową, dostosowałem stojan cewek do montażu impulsatora itp. Jednak na przeszkodzie stanęła zasada działania silnika 2T -dowiedziałem się, że w silniku tym napełnianie cylindra jest gorsze na wysokich obrotach a lepsze na niskich i dlatego zapłon powinien się opóźniać wraz ze wzrostem obrotów - czy to stwierdzenie jest prawdziwe?
    Chciałem kupić jakiś odblokowany moduł na allegro od skutera 2T, jednak maja one wyprzedzenie zapłonu - nie wiem jaki efekt to przyniesie i dlaczego nowsze silnika 2T maja wyprzedzany zapłon?

    1 3
  • #2 16 Cze 2012 11:25
    mlody1432
    Poziom 13  

    Im wyższe obroty tym zapłon powinien być przyspieszony do pewnej granicy, gdyż dalsze zwiększanie KWZ spowoduje pogorszenie pracy silnika.
    W nowszych konstrukcjach stosuje się to ze względu na lepsze spalanie m.p.p. i łatwiejszy rozruch silnika. Skutki działania są takie same jak w regulatorach (podciśnieniowym, odśrodkowym) KWZ w samochodach.
    W "tuningowych" modułach stosuje się już mapę zapłonu, która jeszcze bardziej poprawia spalanie i podnosi elastyczność silnika.

    1
  • #3 16 Cze 2012 13:30
    gromleon
    Poziom 32  

    W 2t zapłon najpierw przyśpieszamy do pewnej granicy a potem rzeczywiście mapa zapłonowa opada w funkcji obrotów. Ciężko znaleźć gotowy moduł z taką charakterystyką, więc lepiej zastosować stały punkt zapłonu i zastosować system bezstykowy. Nawet ta wydawałoby się prosta zmiana, czyli pozbycie się przerywacza znacznie poprawia pracę silnika.

    Proszę tu jest obszerny temat wraz z mapą silnika MZ 250 ponoć fabryczną.
    http://usprawnienia.pl/projekty/varan/
    Do Jaw i Cezetek to bardzo ciężko znaleźć, wręcz niemożliwe, więc zostaję metoda prób i błędów.

    0
  • #4 18 Cze 2012 13:34
    masteriusz
    Poziom 21  

    Dziękuje za odpowiedź
    Czyli najlepiej stały punkt, Widziałem kiedyś na allegro moduł na uP do jawy TS 350 kosztował cos około 300zł komplet z optycznymi impulsatorami całość P&P.

    jest na YT filmik jak koleś ma wlasnie taki tuning moduł z allegro od skutera 2T w jawce 50 pokazuje nawet jak wyprzedza się zapłon - jednak charakterystyka kąta względem obrotów tylko rośnie mimo, że moduł do silnika 2T.

    A jakie napięcie powinna dawać cewka zasilająca moduł? znalazłem cała gamę wartości od 80V do 300V

    1