Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF IV - Schemat kierunkowskazów

16 Cze 2012 15:28 9651 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Czy jest ktoś może szczęsliwym posiadzaczem schematu kiedunkowskazów do Golfa IV? Chodzi mi dokładnie co za sygnał leci z manetek, które piny w przekaźniku lecą do czego i czym sterowana jest zarówka minusem czy plusem. Chce zrobic nowy przekaźnik na procesorze bo ten jest troche za glośny i wyposaże moj elektroniczny przekaźnik w jakieś wynalazki.

    Dziekuje i pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Royd napisał:
    ...bo ten jest troche za glośny

    Tak ma być - to, oprócz sygnalizacji optycznej, dodatkowe informowanie o pracy, prawidłowości (częstotliwość) lub pozostawieniu tych kierunkowskazów.
    A schematy na volkswagen.msk.ru - i to również po angielsku. Link nie działa, tylko wejście bezpośrednie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Manetki połączone są z włącznikiem awaryjnych, to on jest tu przerywaczaem.
    Na żarówki podawany jest plus.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Manetki połączone są z włącznikiem awaryjnych, to on jest tu przerywaczaem.
    Na żarówki podawany jest plus.


    OK a na przerywacz z manetki tez idzie plus?
    I jeszcze kwestia pinów przy przerywaczu. Mierzyłem dzisiaj prawie na każdym jest 12V -.- wiec ja nic nie wiem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jejku, jak nie potrafisz rozkminić takiego układu, to co piszesz o wynalazkach z procesorem?
  • Poziom 37  
    Royd napisał:
    Mierzyłem dzisiaj

    ...mierniczkiem z "marketu"?
    Royd napisał:
    wiec ja nic nie wiem

    I to jest wreszcie konkretny wpis.

    Jak już Kolega Pawel wawa zauważył, Kolega najpierw rozgryzie podstawy elektroniki, podstawy elektrotechniki motoryzacyjnej - a następnie z przyjemnościa udzielimy porad - w dziale "Początkujący".
    W Golfie IV elektronika "przerywająca" obwód kierunkowskazów jest wbudowana we włącznik, dodatkowo jest przełącznikiem kierunkowskazy/awaryjne, dodatkowo ma podświetlenie klawisza, dodatkowo klawisz mocniej świeci w pracy "awaryjne".
    Tak więc bez dogłębnej analizy - same pomiary elektronicznym (stąd moja ironia) miernikiem oszukają Kolegę.
    Mogę podesłać ten schemat, Kolega z nim poracuje, by zrozumieć system. Z elektroniką jednak walczyć naprawdę nie warto - jest w porządku!!!
  • Poziom 10  
    Bardzo lubie jak ktoś sie wywyższa i jest mądry:) ale nic praktycznie nie wniosłeś do tematu. Proponuje nastepnym razem tak poprostu po ludzku nie zgrywać cwaniaka warsztatowego:) Jeżeli coś nie wiem to pytam. Zapytałem tylko o schemat nic wiecej.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie! 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi. 3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zico63 napisał:
    A schematy na volkswagen.msk.ru - i to również po angielsku.
    Royd napisał:
    OK a na przerywacz z manetki tez idzie plus?
    I jeszcze kwestia pinów przy przerywaczu. Mierzyłem dzisiaj prawie na każdym jest 12V -.- wiec ja nic nie wiem

    Dostałeś schemat i g...no wiesz. A za postawę zaprezentowaną:
    Royd napisał:
    Proponuje nastepnym razem tak poprostu po ludzku nie zgrywać cwaniaka warsztatowego:)

    dostajesz ostrzeżenie.
  • Poziom 12  
    Witam,
    Mam pytanie związane z przeróbką elektryki/elektroniki.
    Chodzi mi o to, że mam elektrykę z seata Ibizy II '96 TDI i chcę przełożyć do niej wiązkę i przełącznik awaryjnych z Lupo. Kierunki w Lupo najprawdopodobniej są tak samo podpięte jak w Golfie IV. Różnica w awaryjnych jest taka, że Ibiza ma awaryjne w pająku na kierownicy, a Lupo ma włącznik (włącznik 7 pinów) w konsoli poniżej radia. Proszę o poradę, co i jak zrobić, żeby to miało ręce i nogi. Od razu dodam dla rozwiana wątpliwości i pisania postów typu "g...no wiesz", że prawie cała elektronika z Ibizy będzie wmontowana w deskę rozdzielczą Lupo, natomiast całość znajdzie się w Arosie. Arosa pomimo identycznej deski rozdzielczej miała z boku włącznik awaryjnych (8 pinów). Podkreślam, że zależy mi tylko na pomocy przy kierunkowskazach. Resztę jestem w stanie ogarnąć bez większych problemów.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc :-D