Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podci¶nieniowy regulator ci¶nienia paliwa w benzynie

16 Cze 2012 18:17 9995 10
  • Poziom 22  
    Witam dzisiaj rozmawiałem ze znajomym mechanikiem o działaniu podci¶nieniowego regulatora ci¶nienia w układzie paliwowym. W końcu nikt z nas nie potrafił dokładnie powiedzieć jak działa to ustrojstwo.

    Wiadomo, że zbudowany jest z metalowej puszki w ¶rodku której jest zawór sprężynowy, który w momencie, kiedy paliwo osi±gnie większe ci¶nienie niż jest ustalowe zaczyna je przepuszczać tym samym ustalaj±c ci¶nienie na danym poziomie.
    Przy dużym obci±żeniu silnika (gwałtowne otwarcie przepustnicy) ci¶nienie w kolektorze ss±cym wzrasta, chyba nawet do poziomu atmosferycznego, przynajmniej przez chwilę.
    W tym momencie membrana w regulatorze naciska sprężynę otwieraj±c przepływ czy zamyka w celu zwiększenia ci¶nienia?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemy¶le dzi¶ i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Wpisz w google "regulator ci¶nienia paliwa" i wszystko jasne :D
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Troche namieszałe¶, silnik wytwarza podci¶nienie które działaj±c na membrane obniża ci¶nienie paliwa. W chwili gwałtownego otwarcia przepustnicy, mamy ci¶nienie atmosferyczne, co poduje gwałtowny wzrost ci¶nienia paliwa, w celu wzbogacenia mieszanki.
  • Poziom 35  
    manta napisał:
    Troche namieszałe¶, silnik wytwarza podci¶nienie które działaj±c na membrane obniża ci¶nienie paliwa. W chwili gwałtownego otwarcia przepustnicy, mamy ci¶nienie atmosferyczne, co poduje gwałtowny wzrost ci¶nienia paliwa, w celu wzbogacenia mieszanki.


    Teraz to palnałes. Cisnienie zmienia sie o 0,5 bar. To co to za wzbogacanie?
  • Poziom 42  
    Małe bo małe ale jest - stosunek czasu otwarcia do ¶rednicy dyszy i ci¶nienia. T± zależno¶ć chyba znasz? Było na fizyce w IV kl. szkoły podstawowej.
  • Poziom 35  
    a co z listwa bez powrotu? tam jest stałe cisnienie, nie zaleznie od otwarcia przepustnicy.
  • Poziom 35  
    fuelinyourblood napisał:
    a co z listwa bez powrotu? tam jest stałe cisnienie, nie zaleznie od otwarcia przepustnicy.

    Bo regulacja tam odbywa sie inaczej, na MAP MAF, inaczej steruje ecu czasem wtrysków.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    fuelinyourblood napisał:
    Teraz to palnałes. Cisnienie zmienia sie o 0,5 bar. To co to za wzbogacanie?


    Paln±ć to ja dopiero mogę...
    A je¶li około 20% wzrost ci¶nienia nie jest wzbogaceniem mieszanki to może trochę lektury.

    Twoje następne pytanie, jasno sygnalizuje, że nie bardzo wiesz jak funkcjonuj± poszczególne elementy układów wtryskowych.
    Pojawienie się układów bez powrotu, z regulatorem paliwa zabudowanym w zespole pompy, umożliwił rozwój wtryskiwaczy, a ¶ci¶lej ich sterowania.
    Nowe układy, daj± większe możliwo¶ci sterowania, pracuj± przy wyższych pr±dach, co pozwala na szybsze otwarcie i zamknięcie wtryskiwacza. Był to jeden z powodów umożliwiaj±cy rezygnacje z regulacji podci¶nieniowej. W skali producenta daje to też znaczne oszczędno¶ci, więc jest ogólnie stosowanym rozwi±zaniem, co nie oznacza że lepszym technicznie.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Według mniemanologii stosowanej , to byłoby na tyle!
  • Poziom 2  
    Odkopie trochę temat.

    Samochód Santa fe 2.4 16v.

    Około rok temu padł regulator ci¶nienia paliwa na listwie. Oryginał 3,8 bar. Niestety w tedy takiego nigdzie nie mogłem dostać w mojej okolicy i kupiłem 3.0 bar. Ciężko stwierdzić czy lepiej jeĽdzi na 3,8 czy na 3,0 bo tamten po prostu lał paliwo przez podci¶nienie (więc pracował tragicznie)

    I teraz pytanie. Czy lepiej szukać takiego jak oryginał czy w normalnym użytkowaniu nie przeszkadza mniejsze ci¶nienie na listwie? Nigdzie nic podobnego nie znalazłem więc pisze tutaj.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 41  
    recaro215 napisał:


    I teraz pytanie. Czy lepiej szukać takiego jak oryginał czy w normalnym użytkowaniu nie przeszkadza mniejsze ci¶nienie na listwie? Nigdzie nic podobnego nie znalazłem więc pisze tutaj.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam



    Kiedy¶ bawiłem się z astr± F na jedno punkcie - zwiększałem ci¶nienie na listwie (blokowałem powrót paliwa szczypcami), a w tym czasie obserwowałem czas wtrysku. Przy zwiększonym ci¶nieniu czas wtrysku malał - ponieważ ci¶nienie nie jest monitorowane więc sterowanie musiał brać z sondy. Pozostaje tylko pytanie do jakich warto¶ci ci¶nienia jest ustawiony komputer.

    W Twoim przypadku szukałbym oryginału, strasznie nie lubię zmian konstrukcyjnych.