Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa w benzynie

aron20000 16 Cze 2012 18:17 8810 10
  • #1 16 Cze 2012 18:17
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam dzisiaj rozmawiałem ze znajomym mechanikiem o działaniu podciśnieniowego regulatora ciśnienia w układzie paliwowym. W końcu nikt z nas nie potrafił dokładnie powiedzieć jak działa to ustrojstwo.

    Wiadomo, że zbudowany jest z metalowej puszki w środku której jest zawór sprężynowy, który w momencie, kiedy paliwo osiągnie większe ciśnienie niż jest ustalowe zaczyna je przepuszczać tym samym ustalając ciśnienie na danym poziomie.
    Przy dużym obciążeniu silnika (gwałtowne otwarcie przepustnicy) ciśnienie w kolektorze ssącym wzrasta, chyba nawet do poziomu atmosferycznego, przynajmniej przez chwilę.
    W tym momencie membrana w regulatorze naciska sprężynę otwierając przepływ czy zamyka w celu zwiększenia ciśnienia?

    0 10
  • #2 16 Cze 2012 18:55
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Wpisz w google "regulator ciśnienia paliwa" i wszystko jasne :D

    1
  • Pomocny post
    #3 16 Cze 2012 23:26
    manta
    Poziom 39  

    Troche namieszałeś, silnik wytwarza podciśnienie które działając na membrane obniża ciśnienie paliwa. W chwili gwałtownego otwarcia przepustnicy, mamy ciśnienie atmosferyczne, co poduje gwałtowny wzrost ciśnienia paliwa, w celu wzbogacenia mieszanki.

    0
  • #4 17 Cze 2012 01:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    manta napisał:
    Troche namieszałeś, silnik wytwarza podciśnienie które działając na membrane obniża ciśnienie paliwa. W chwili gwałtownego otwarcia przepustnicy, mamy ciśnienie atmosferyczne, co poduje gwałtowny wzrost ciśnienia paliwa, w celu wzbogacenia mieszanki.


    Teraz to palnałes. Cisnienie zmienia sie o 0,5 bar. To co to za wzbogacanie?

    1
  • #5 17 Cze 2012 08:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Małe bo małe ale jest - stosunek czasu otwarcia do średnicy dyszy i ciśnienia. Tą zależność chyba znasz? Było na fizyce w IV kl. szkoły podstawowej.

    0
  • #6 17 Cze 2012 10:55
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    a co z listwa bez powrotu? tam jest stałe cisnienie, nie zaleznie od otwarcia przepustnicy.

    0
  • #7 17 Cze 2012 11:16
    kidu22
    Poziom 35  

    fuelinyourblood napisał:
    a co z listwa bez powrotu? tam jest stałe cisnienie, nie zaleznie od otwarcia przepustnicy.

    Bo regulacja tam odbywa sie inaczej, na MAP MAF, inaczej steruje ecu czasem wtrysków.

    1
  • Pomocny post
    #8 17 Cze 2012 11:20
    manta
    Poziom 39  

    fuelinyourblood napisał:
    Teraz to palnałes. Cisnienie zmienia sie o 0,5 bar. To co to za wzbogacanie?


    Palnąć to ja dopiero mogę...
    A jeśli około 20% wzrost ciśnienia nie jest wzbogaceniem mieszanki to może trochę lektury.

    Twoje następne pytanie, jasno sygnalizuje, że nie bardzo wiesz jak funkcjonują poszczególne elementy układów wtryskowych.
    Pojawienie się układów bez powrotu, z regulatorem paliwa zabudowanym w zespole pompy, umożliwił rozwój wtryskiwaczy, a ściślej ich sterowania.
    Nowe układy, dają większe możliwości sterowania, pracują przy wyższych prądach, co pozwala na szybsze otwarcie i zamknięcie wtryskiwacza. Był to jeden z powodów umożliwiający rezygnacje z regulacji podciśnieniowej. W skali producenta daje to też znaczne oszczędności, więc jest ogólnie stosowanym rozwiązaniem, co nie oznacza że lepszym technicznie.

    0
  • Pomocny post
    #9 17 Cze 2012 13:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Według mniemanologii stosowanej , to byłoby na tyle!

    0
  • #10 15 Mar 2013 09:55
    recaro215
    Poziom 1  

    Odkopie trochę temat.

    Samochód Santa fe 2.4 16v.

    Około rok temu padł regulator ciśnienia paliwa na listwie. Oryginał 3,8 bar. Niestety w tedy takiego nigdzie nie mogłem dostać w mojej okolicy i kupiłem 3.0 bar. Ciężko stwierdzić czy lepiej jeździ na 3,8 czy na 3,0 bo tamten po prostu lał paliwo przez podciśnienie (więc pracował tragicznie)

    I teraz pytanie. Czy lepiej szukać takiego jak oryginał czy w normalnym użytkowaniu nie przeszkadza mniejsze ciśnienie na listwie? Nigdzie nic podobnego nie znalazłem więc pisze tutaj.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #11 15 Mar 2013 10:14
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    recaro215 napisał:


    I teraz pytanie. Czy lepiej szukać takiego jak oryginał czy w normalnym użytkowaniu nie przeszkadza mniejsze ciśnienie na listwie? Nigdzie nic podobnego nie znalazłem więc pisze tutaj.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam



    Kiedyś bawiłem się z astrą F na jedno punkcie - zwiększałem ciśnienie na listwie (blokowałem powrót paliwa szczypcami), a w tym czasie obserwowałem czas wtrysku. Przy zwiększonym ciśnieniu czas wtrysku malał - ponieważ ciśnienie nie jest monitorowane więc sterowanie musiał brać z sondy. Pozostaje tylko pytanie do jakich wartości ciśnienia jest ustawiony komputer.

    W Twoim przypadku szukałbym oryginału, strasznie nie lubię zmian konstrukcyjnych.

    0