Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1,8 benzyna 125 KM.Auto na wolnych obrotach nie pali na jednym cylindrze

Marcin 1410 17 Cze 2012 12:10 3956 12
  • #1 17 Cze 2012 12:10
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Posiadam Audi A3 1,8 125 KM. 1998 r.
    Po wymianie oleju auto na niskich obrotach przestało pracować na 4 cylindrze.
    W czasie jazdy, gdy przekroczy się 3500 obr. na ułamek sekundy następuje jakby odcięcie zapłonu, po czym samochód jedzie normalnie i wszystkie cylindry pracują. Po zejściu na niższe obroty znów chodzą trzy gary.
    Cewka jest nowa. Wymieniłem przewody, świece (mimo, że jest iskra), przepływomierz oraz oczywiście wszystkie filtry. Błędy wykasowane. Wtryski są dobre.
    Czy może mieć na to wpływ to, że gdy stoję, a silnik pracuje w środku czuć spaliny?
    Dwa miesiące wcześniej mechanik zamiast katalizatora założył strumienicę, wszystko było ok. ale teraz właśnie ją najbardziej słychać.
    Sprawdzałem, pospawana jest dobrze, nie ma żadnych przedmuchów. Przy silniku też jest wszystko dobrze poskręcane.
    Byłem u trzech mechaników i każdy mówi co innego, a nie są to tanie naprawy.
    Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o radę.

    0 12
  • #2 18 Cze 2012 14:49
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Zrobić diagnozę komputerową i później po wklejeniu błedów będziemy myśleć.

    0
  • #3 04 Lip 2012 14:52
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Komputer pokazuje jeden błąd - przepływomierz, ale ten był wymieniony na nowy dwa miesiące temu.

    0
  • #4 04 Lip 2012 15:17
    koleś kit
    Poziom 17  

    A skąd wiesz że wtryskiwacze ok?Jakie ciśnienie na cylindrach?

    0
  • #5 05 Lip 2012 18:37
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Byłem u mechanika i ponoć sprawdzał ciśnienie i wtryskiwacze. Dzisiaj zaprowadziłem autko do innego fachowca i jutro poznam jego diagnozę.

    0
  • #6 06 Lip 2012 12:43
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Jestem podłamany. Mechanik powiedział, że to jednak wina wtryskiwacza.Załatwiłem po regeneracji założył, ale jak się okazało podobno to jednak nie to. Niby sprawdził ciśnienie i powiedział, że do roboty jest silnik. Żeby było śmieszniej okazało się, że wtryskiwacz który założył to ten stary (oczywiście szedł w zaparte, że to nowy) Na szczęscie miałem zdjęcia i mu udowodniłem że ściemnia.Zostawiłem mu auto żeby założył nowy i zobaczymy co będzie dalej.I jeszcze jedno pytanie. Jeżeli by się okazało że faktycznie jest niskie ciśnienie na cylindrze (1 bar )to faktycznie trzeba robić silnik, czy może być jakaś inna przyczyna? Chodzi mi o spaliny, które czuć w kabinie. Może to uszczelka pod kolektorem? Po wizytach u tych wszystkich fachowców już mam mętlik w głowie, a w portfelu 600 zł mniej.

    0
  • #7 06 Lip 2012 14:23
    ociz
    Moderator Samochody

    Marcin 1410 napisał:
    Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o radę.

    Ciągle ludzie ludzie maja takie problemy. W rezultacie samochody takie zmieniają właścicieli lub trafiają do prawdziwego warsztatu w celu naprawy, a nie z pytaniem "co to może być" zamiast "dzień dobry".

    0
  • #8 06 Lip 2012 16:21
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Kolego ociz być może dla Ciebie prawdziwym warsztatem jest autoryzowany serwis.Ja byłem u kilku mechaników którzy nie pracują w garażu, czy komórce, ale mają porządne warsztaty i każdy mówił co innego.Właśnie dlatego poprosiłem o pomoc. Nie jest sztuką zrobić remont silnika i zostawić trochę pieniędzy u zwykłego oszusta - bo tacy są niektórzy tak zwani fachowcy, po czym okazuje się że usterka jest banalna.Jeżeli trzeba będzie naprawić silnik, to zrobię to.Wydaje mi się, że to forum jest po to, by sobie pomagać dlatego założyłem ten wątek, licząc że ktoś spotkał się z podobnym problemem.Proszę więc Kolego ociz, jeżeli nie możesz pomóc nie krytykuj. Serdecznie pozdrawiam.

    0
  • #9 06 Lip 2012 16:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Marcin 1410 napisał:
    Kolego ociz być może dla Ciebie prawdziwym warsztatem jest autoryzowany serwis.

    Starszym samochodem to ASO bym z daleka omijał, bo takie często tam dają praktykantom do eksperymentów.

    Skoro niby było mierzone ciśnienie sprężania to podaj wyniki, na sucho i próbą olejową.

    2
  • #10 06 Lip 2012 16:52
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Chodzi o to że jeden fachowiec powiedział, że sprawdzał i jest ok. więc uwierzyłem na słowo. Fachowiec, który zapewniał mnie, że to na sto procent wtryskiwacz stwierdził, że na tym cylindrze ciśnienie wynosi 1 bar.Tyle że to auto na wysokich obrotach idzie na wszystkich garach !!!

    0
  • #11 06 Lip 2012 17:24
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Marcin 1410 napisał:
    Chodzi o to że jeden fachowiec powiedział, że sprawdzał i jest ok. więc uwierzyłem na słowo. Fachowiec, który zapewniał mnie, że to na sto procent wtryskiwacz stwierdził, że na tym cylindrze ciśnienie wynosi 1 bar.Tyle że to auto na wysokich obrotach idzie na wszystkich garach !!!
    Co to za problem zrobić pomiar ciśnienia jeszcze raz i próbę olejową, zajmie to pół godziny.

    0
  • #12 06 Lip 2012 18:04
    Marcin 1410
    Poziom 8  

    Ciśnienie na ciepłym silniku 13bar,12.7bar,12.7bar,13.3bar. Na próbę olejową brakło czasu

    0
  • #13 04 Wrz 2012 15:49
    cihy85
    Poziom 2  

    Miałem podobny problem co Ty, też pokazywało przepływke, Po sprawdzeniu dokładnie pod kompem okazało się że to cewka. Wymieniłem i jest dobrze.

    0