Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 406 2000r 2.0 16V wzbudzanie alternatora.

ravenn 19 Cze 2012 22:46 12564 49
  • #31
    ravenn
    Poziom 17  
    Dokładnie.Taki sam.

    Dodano po 25 [minuty]:

    ide rwać BSI.
    Dam znać.
  • #32
    bartek_j
    Poziom 35  
    Motronic napisał:
    Nie rozumiecie, że alternator Mitsubischi cały czas wzbudza BSI? Bez tego "poganiania" ładuje słabo. Mało tego-BSI go gasi w ten sposób, że (umowny) zacisk D+ po zgaszeniu samochodu przez chwilę zwiera z masą, jak tego nie zrobi to alternator pobiera prąd około 2A. Sam się na to nabrałem. A my dalej nie wiemy co on tam ma. Kolego, zobacz jeszcze jedną rzecz-rozbierz BSI i na tej płycie z przekaźnikami masz taki zielony opornik, sprawdź czy nie wylutowany.


    O w mordę, są jeszcze na ziemi rzeczy o których się filozofom nie śniło.
    Fakt, altek jest kodowany w BSI, ale nie wiedziałem że ma to aż takie fundamentalne znaczenie. Jak źle wkodujesz to nie będzie gaszenia i będzie żarł prąd na postoju. Czy gaszenie robi dla wszystkich profilaktycznie ?

    Albo może wkręcasz Motronic z tym gaszeniem ? ;)
    Gdzie te Mitsubiszi jeszcze bywaly ?
  • #33
    ravenn
    Poziom 17  
    BSI suchy.
    Rezystor - jeśli masz na myśli ten bezpośrednio z 14pin żóltej kostki - jest na miejscu.
    Jutro sprawdzę i porównam 406 z tym co się działo berlingo o którym pisałeś.
    Co do masy na przewodzie wzbudzania z BSI- faktycznie jest raz plus raz masa. Nie wiedziałem dlaczego- myślałem że regulator coś świruje, wtedy miałem jeszcze połączony ten przewód do zoltej kostki i nie wiedziałem że bsi ją podaje.
  • #34
    ravenn
    Poziom 17  
    Dzień dobry wszystkim.

    To jest zdjęcie mojego BSI.
    zaznaczyłem pin14 gdzie wchodzi przewód do alternatora.

    PEUGEOT 406 2000r 2.0 16V wzbudzanie alternatora.
    Widać że druk który łączy pin we wtyku przez przelotki na drugą stronę płyty jest przegrzany. Czy obudowe bsi najlepiej wyciac dremelem czy rozlutowac?
    Czy może nie ma sensu tu nic ruszać.

    Jeszcze raz nadmienie: jeśli w tym miejscu przyłożę napięcie przez probówkę - ladowanie ok.
  • #35
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #36
    ravenn
    Poziom 17  
    ravenn napisał:
    Natomiast jeśli na przewód (14pin żóltej kostki BSI) przyłożę napięcie przez probówkę wszystko jest ok. Ładowanie 14.1V kontrolka gaśnie.
    Ten przewód z pinu 14 kostki bsi biegnie między innymi do przekaźniczka pod maską.
    Proszę o kilka słów na temat instalacji wzbudzenia alternatora.
    2.0 16V 2000rok.


    No jak nie?

    ZAPRASZAM NA GG KOLEGO JEŚLI UŻYWASZ.
  • #37
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #38
    ravenn
    Poziom 17  
    Zmieniłem nie post tylko tytuł- dopisałem rok.
    Było napisane od początku - nie ma sprawy.

    Bsi ciąć dremelkiem aby się tam dobrać?
  • Pomocny post
    #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    ravenn
    Poziom 17  
    Dorobiłem tak jak mówi motronic układ do załączania ładowania.

    Napięcie 14,1 V
    Nie pobiera prądu po zgaszeniu.

    Teoretycznie ok.
    Przy wyłączonych światłach, wiatrakach, ogrzewaniach cęgi pomiarowe pokazują 45A około na przewodzie do akumulatora.
    Przy włączonym wentylatorze, światłach, ogrzewaniu szyby około 65A.
    Alternator po 2-3 minutach pracy był gorący tak że nie można było go dotknąć.
    Czy tak powinno być?
    Czy skoro BSI już nie steruje wzbudzeniem, można to tak zostawić aby akumulator był ładowany cały czas? - pytam pod kątem alternatora mitsubishi.
    Akumulator jest trochę rozładowany, ale auto normalnie odpala światła swieca na zgaszonym. Napięcie na wyłączonym silniku około 12v.
    Akumulator w samochodzie po kilkudniowym postoju nie rozładowuje się czyli można przyjąć że jest sprawny?

    edit:
    sprawdziłem w innym aucie, wydaje mi się że 45A to za dużo przy wyłączonych odbiornikach, alternator nagrzał się podobnie w tym samochodzie jak włączyłem obciążenie- odbiorniki w samochodzie.
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #45
    ravenn
    Poziom 17  
    Na wolnych.
    Nie pomyślałem aby sprawdzić na innym akumulatorze. Jutro to zrobię.
    W innym aucie zmierzyłem pobór 10 A więc 45A nawet na rozładowaną częściowo baterię to chyba za dużo.
  • #46
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #47
    ravenn
    Poziom 17  
    Dzięki. Ok.
    A co ze wzbudzeniem na stałe po włączeniu zapłonu?
    PS.
    Przy okazji, mógłbyś podesłać swój schemat regulatora PWM do dmuchawy?
  • #48
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    ravenn napisał:
    A co ze wzbudzeniem na stałe po włączeniu zapłonu?
    Motronic napisał:
    -od plusa za stacyjką mała żaróweczka która wzbudzała alternator

    Czego nie załapałeś? :) Tak może zostać. Robiłem podobnie, tylko przekaźnik z podwójnym stykiem, żaróweczka przez przekaźnik w chwili pojawienia się zasilania na cewce przekaźnika( po stacyjce) a po wyłączeniu kluczyka przekaźnik puszcza zwierając przewód do alternatora do masy, przez opornik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jurek, a co robiłeś w BSI ze wzbudzaniem? Dokładałeś tranzystor i oporniczki, czy jakoś inaczej?
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto