Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 406 2000r 2.0 16V wzbudzanie alternatora.

ravenn 17 Cze 2012 22:41 11874 49
  • #1 17 Cze 2012 22:41
    ravenn
    Poziom 17  

    Witam.
    Proszę o pomoc osoby mające dostęp do schematów peugeot.
    Jakie jest połączenie wzbudzania alternatora.

    Alternator ma przykręcone 2 przewody: + do aku i wzbudzenie.
    Wiem że wzbudzenie jest przez BSI ale też w obwodzie tym jest przekaźnik prawdopodobnie info o uruchomieniu silnika.

    Proszę o podanie wszystkich połączeń obwodu wzbudzania skąd dokąd przewody idą.

    Mam teraz taki objaw: BSI co sekunde podaje napięcie do wzbudzenia, alternator na ten ułamek chwili łąduje potem przestaje i tak w kółko. Natomiast jeśli na przewód (14pin żóltej kostki BSI) przyłożę napięcie przez probówkę wszystko jest ok. Ładowanie 14.1V kontrolka gaśnie.
    Ten przewód z pinu 14 kostki bsi biegnie między innymi do przekaźniczka pod maską.
    Proszę o kilka słów na temat instalacji wzbudzenia alternatora.
    2.0 16V 2000rok.

    0 29
  • #2 17 Cze 2012 23:13
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    ravenn napisał:


    Mam teraz taki objaw: BSI co sekunde podaje napięcie do wzbudzenia, alternator na ten ułamek chwili łąduje potem przestaje i tak w kółko..


    Przecież jak altek się raz wzbudzi to żadna siła go nie zgasi (mam oczywiście na myśli sprawny alternator i nominalne obciążenie).

    Chyba że ten przewód od wzbudzenia co jakiś czas się "masuje".

    0
  • #3 17 Cze 2012 23:26
    kybernetes
    Poziom 39  

    Tak jak kolega wyżej pisze - jeżeli po odjęciu plusa z przewodu wzbudzenia alternator przestaje ładować to znak, że trzeba go wyjąć i naprawić/wymienić

    0
  • #4 17 Cze 2012 23:30
    ravenn
    Poziom 17  

    Aleksander_01 napisał:
    ravenn napisał:


    Mam teraz taki objaw: BSI co sekunde podaje napięcie do wzbudzenia, alternator na ten ułamek chwili łąduje potem przestaje i tak w kółko..


    Przecież jak altek się raz wzbudzi to żadna siła go nie zgasi (mam oczywiście na myśli sprawny alternator i nominalne obciążenie).

    Chyba że ten przewód od wzbudzenia co jakiś czas się "masuje".

    Tak jak mówisz.

    Może jednak się tak dziać ponieważ może biegnie do kontrolki ładowania w liczniku?
    Generalnie chciałbym wiedzieć jak i gdzie przewody idą żeby je sprawdzić. wiem że ten od BSI pin 14 idzie do przekaźnika pod maską ale jeszcze gdzieś bo jak odetne go od BSI i od przekaźnika jest na nim masa (może z kontrolki licznika choć sądzę że licznik zaświeca kontrolkę z informacji od BSI)

    0
  • Pomocny post
    #5 17 Cze 2012 23:53
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Wiem że schemat by się przydał, ale skoro go nie ma to po kabelku dojdziesz co i jak.

    0
  • #6 18 Cze 2012 08:42
    ravenn
    Poziom 17  

    Tyle że przewodzik z BSI do przekaźnika pod maską, gdzieś we wiązce jeszcze się rozgałęzia, ponieważ jak ten przewód zastąpie nowym mało że nie ma ładowania nadal to komputer na wyswietlaczu pokazuje blad akumulatora.

    Może jednak ktoś poratuje informacjami ze schematu.

    0
  • #7 18 Cze 2012 11:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 18 Cze 2012 14:24
    ravenn
    Poziom 17  

    Może jednak ktoś wrzuci rysunki?

    0
  • #9 18 Cze 2012 20:26
    chomik106
    Poziom 17  

    Może napisz jaki masz alternator.

    0
  • #10 18 Cze 2012 21:37
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #11 18 Cze 2012 22:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #12 19 Cze 2012 07:56
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 19 Cze 2012 08:51
    ravenn
    Poziom 17  

    Dobrze że Wam się dyskusja klei.
    Wtrącę się tylko że już nie potrzebuje schematu. Dzięki!

    0
  • #14 19 Cze 2012 09:44
    przem27
    Poziom 29  

    To napisz co się działo będzie dla potomnych (tych używających wyszukiwarki :))

    0
  • #15 19 Cze 2012 14:32
    ravenn
    Poziom 17  

    Nie napisze bo nie wiem nadal co jest.
    Alternator sprawdzony, przewody położone nowe.
    Wygląda na usterke BSI.
    Nikt nie chce się wypowiedzieć szerzej? Wygląda że koledzy coś wiedzą ale nie powiedzą.
    Czy takie wrażenie tylko?

    0
  • #16 19 Cze 2012 14:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz racje , taki natłok informacji ,że nie miałeś czasu nawet napisać jaki to rocznik.
    Czy to co pisze doświadczony we "fancuzach" Kolega Georgesgr jest prawdą?

    0
  • #17 19 Cze 2012 14:58
    ravenn
    Poziom 17  

    emeryt2 napisał:
    ,że nie miałeś czasu nawet napisać jaki to rocznik.

    Na końcu postu jest napisane, nie miałeś chęci przeczytać może.

    0
  • #18 19 Cze 2012 15:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    ravenn napisał:
    Na końcu postu jest napisane,

    A powinno być zawarte w temacie, nie poczytałeś regulaminu i zasad działu. Podpowiedź: posprawdzaj spadki napięć ;)

    0
  • #19 19 Cze 2012 15:20
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 19 Cze 2012 15:23
    ravenn
    Poziom 17  

    Poprawiłem temat.
    Wiem że jak podam napięcie na wzbudzenie to działa bo to sprawdziłem.
    Pytanie dlaczego bsi tego nie robi?

    0
  • #21 19 Cze 2012 15:41
    bartek_j
    Poziom 35  

    Po wzbudzeniu alternator sam się powinien utrzymywać. Jeżeli tego nie robi to problem z alernatorem.

    0
  • #22 19 Cze 2012 15:45
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 19 Cze 2012 18:55
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 19 Cze 2012 19:22
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 19 Cze 2012 19:36
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 19 Cze 2012 21:47
    ravenn
    Poziom 17  

    Dziękuję za rozwój dyskusji i dużo pomysłów.
    Na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń firmy więc pewnie może to być mitsubishi, podejrzewam że bosch i valeo byłby podpisany?
    Rozbiorę BSI z tym że nikt tam nie grzebał więc nie było żadnego lutowania w ostatnim czasie a ładowanie było ok. Alternator był zmieniony bo stary się rozsypał ale zmiana była na taki sam.

    0
  • #27 19 Cze 2012 21:55
    kidu22
    Poziom 35  

    ravenn napisał:
    Na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń firmy


    3 diamenty czyli mistsubischi idzie poznać, jak każdego japońca.
    ravenn napisał:
    zmiana była na taki sam.

    Może prądowo ale nie firmowo.

    PEUGEOT 406 2000r 2.0 16V wzbudzanie alternatora.

    0
  • #28 19 Cze 2012 21:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 19 Cze 2012 22:06
    ravenn
    Poziom 17  

    numery z alternatora 9635772780
    google podaje ze to mitsubishi.
    Jest cały alu. nie ma plastiku.

    0
  Szukaj w 5mln produktów