Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Faac D1000 za duża siła nie zapamiętuje ustawień

zorby 18 Cze 2012 17:20 4960 13
  • #1 18 Cze 2012 17:20
    zorby
    Poziom 10  

    Witam mam Napęd Faac D 1000 który działał kilka lat poprawnie aż pewnego dnia tak mocno zamknął drzwi że aż wykrzywił ten metalowy łącznik pomiędzy szyną a bramą, próbowałem uczyć od nowa i w sposób półautomatyczny i ręcznie i automatycznie - uczy się niby dobrze ale na koniec jak daje zamknij bramę to pcha tak mocno że aż wykrzywia wsporniki i dobija do końca szyny ( potencjometry z siły nie ruszane w centrali są na połowie -zmniejszenie tez nic nie dało) - zrobiłem pewien eksperyment - dałem znowu uczenie lecz recznie zatrzymałem ( przyciskiem otwórz) bramę jakieś 20 cm nad ziemią - potem brama sie otwarła - koniec programowania , daje pilotem zamknij i znowu napęd zamyka brame całkowicie do ziemi i dobija do końca szyny krzywiac wsporniki - ktoś ma pomysł co to może być??

    0 13
  • #2 19 Cze 2012 20:54
    mikus1982
    Użytkownik obserwowany

    Wstawić mocniejszy wspornik.

    0
  • #3 23 Cze 2012 15:00
    przysniciel

    Poziom 19  

    dotyczy nauki w trybie "E"
    Jeżeli procedura nauki została zakończona pomyślnie,
    dioda SET UP przestanie migać i zapali się na 5
    sekund. Podczas tych pięciu sekund można kilka razy,
    w odstępach nie większych niż 2 sekundy, wcisnąć
    przycisk otwierania, aby cofnąć sanki i zmniejszyć
    naprężenie w systemie zwalniającym.
    Każde wciśnięcie przycisku otwierania cofa sanki o 5
    mm.

    0
  • #4 07 Maj 2013 10:25
    jeki87
    Poziom 9  

    mam dokladnie ten sam problem
    ktos sobie z tym poradzil?
    cofanie sanek nie pomaga,najpierw dobija puzniej cofa co doprowadza do uszkodzenia bramy

    0
  • #5 07 Maj 2013 10:36
    zorby
    Poziom 10  

    poałałem siłownik na serwis wrócił naprawiony i działa

    1
  • #6 08 Gru 2013 22:08
    optotriak1
    Poziom 9  

    Trochę późno otym piszę ale żeby regulowć siłę potencjometrami trzeba najpierw przełączyć switch 2 i 3 inaczej automat uczy się siły automatycznie. Prostrzy sposób na krzywienie lagi to wywiercić otwór w szynie napędu i włożyć śrubę tak aby wózek zapierał się o nią zamiast pchać na siłe brame.do ziemii. Oczywiście w czasie programowania trzeba wtedy ustawić "odprężanie" tj. cofanie wózka o 5mm jak pisali poprzednicy bo inaczej bedzie trudno brame otworzyć ręcznie

    Dodano po 3 [minuty]:

    ps. dodam że zarówno D1000 jak i D600 nie zapamiętuje położenia dolnego tylko końcowe zwalnianie. Zawsze pcha do oporu gdyż jego punktem odniesienia jest gleba.

    0
  • #7 01 Lip 2014 23:08
    eszm
    Poziom 11  

    Witam
    Mam pytanie odnośnie takiego napędu jak w temacie.
    Napęd działał przez parę lat prawidłowo a teraz coś go porąbało.
    Gdy brama jest zamknięta to się otwiera prawidło i po chwili zamyka się normalnie.
    Natomiast jeśli brama postoi jakiś czas otwarta to zainicjowanie zamykania powoduje otwieranie do oporu i staje. Ponowne zainicjowanie pilotem (albo przyciskiem bez znaczenia) zaczyna się zamykać tylko powoli. Jak by się uczyła.
    Potem zamyka się i otwiera normalnie aż do dłuższej przerwy na otwartej bramie.
    Sądziłem że napotyka opór przy starcie ale to nie to, bo odryglowałem bramę ręcznie, puściłem sam łańcuch i jest to samo.
    Ma ktoś doświadczenie i jakiś pomysł co się stało?

    0
  • #8 02 Lip 2014 22:19
    optotriak1
    Poziom 9  

    Witam! Trzeba go od nowa zaprogramować (nauczyć), a przed tem dobrze by było zrobić reset, gdyż jeżeli był kilka razy programowany to nie zapamięta ustawień. Reset robimy następująco: Ustawić bramę w połowie drogi(nie musi być co do centymetra) w stanie spoczynku wcisnąć przycisk ''setup'' i trzymając go wyłączyć zasilanie po ok. 3s od momentu wygaszenia diód zwolnić ''setup'' i ponownie włączyć zasilanie. Po 5s przystąpić do procesu programowania. Najlepiej programować w trybie ręcznym czyli "setup" i czarny przycisk na obudowie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dodam jeszcze od siebie- Aby uniknąć nieporządanego cofania się bramy z powrotem do góry zamiast zatrzymania w dolnym położeniu co często się zdarza w tych modelach należy w czasie programowania zatrzymywać bramę ok 2cm przed glebą. Po nauczeniu on i tak dojdzie do gleby a nie będzie "uciekał" POZDRAWIAM

    1
  • #9 06 Lip 2014 22:44
    eszm
    Poziom 11  

    Witam ponownie
    Niestety takie zabiegi nie pomogły.
    Próbowałem kilkakrotnie i niestety jest tak samo.
    Czy jakieś inne pomysły?

    0
  • #10 07 Lip 2014 21:46
    optotriak1
    Poziom 9  

    Witam!Miałem kiedyś taki przypadek że zaczęło chodzić po wyczyszczeniu N-kodera. Jest to element optoelektroniczny umieszczony w przekładni silnika zakończony trzema przewodami przeważnie biały brązowy i niebieski. Wmoim przypadku było tak że po prostu zachlapał go smar z przekładni. Jak nie pomoże to dobrze by było żebyś sobie skołował centralkę na podmiankę albo N-koder bo takimi domowymi przyrządami to tu niczego nie stwierdzimy

    0
  • #11 08 Paź 2014 18:03
    eszm
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    W moim przypadku nie ma elementów optoelektronicznych.
    Zastąpiono go przetwornikiem halla i na osi silnika jest zamontowany magnes.
    W chwili obecnej napęd przestał wykonywać jakiekolwiek ruchy.
    Wciśnięcie przycisku otwarcia sygnalizowane jest diodą na płytce ale nic się nie dzieje. Żaden przekaźnik się nie uruchamia i nawet próby jakiegokolwiek programowanie się nie rozpoczyna.
    Chyba szajs FAAC trzeba zrobić fxxxxck na śmietnik.
    Od początku były z nim problemy. Giął ten element metalowy regularnie raz w tygodniu. Oczywiście jak skończyła się gwarancja. Generalnie nie polecam wyrobów FAAC.

    0
  • #12 20 Paź 2014 20:39
    optotriak1
    Poziom 9  

    Szacun za poprawienie mojego błędu. FAACtycznie w d1000 nie ma optycznego n-codera tylko magnetyczny (pomyliłem z Lift Masterem) Jak przypuszczam na pewno sprawdzałeś połączenia NC na listwie przyłączeniowej (STP i FSW) powinny być zmostkowane z (-) ewentualnie (fsw) z (tx-) ale wtedy należy przestawić dipswitch 1 w pozycję (funkcja "failsafe'' -test fotek).Styki te są sygnalizowane diodami. Jeżeli świecą a centrala głucha i zapala się dlioda open a przy podaniu impulsu to centralę należałoby wy......bać.
    Ogólnie muszę powiedzieć że FAAC jest naprawdę niezawodny w porównaniu do innych firm (nice, beninca, bft, came, somfy, aprimatic, ditec). Miałem przyjemność montować i serwisować wszystkie z nich przez 14 lat i dla mnie faac jest najmniej awaryjny. Musiałeś poporostu mieć pecha.

    0
  • #13 04 Wrz 2015 14:16
    ambitnyjan
    Poziom 10  

    Mam następujący problem z bramą przemysłową i napędem Faac d 1000
    brama wymiary: 4 m szerokości i 3 m wysokości. Napęd chodził 7 lat bezawaryjnie. Ostatnimi czasy w napędzie już drugi raz w ciągu roku obrobiło frezy od zębatki tej od trzpienia silnika. Są mocniejsze zębatki ??? I czy można ustawić tak napęd żeby nie miał max siły przy starcie???

    0
  • #14 27 Wrz 2015 17:55
    optotriak1
    Poziom 9  

    Witam! Podejżewam że problem leży po stronie bramy a nie automatu. Ustaw ją na ręczne otwieranie i zobacz jak chodzi. Może trzeba podciągnąć sprężynę i przesmarować trzpienie rolek. Jeżeli chodzi o ustawienie siły to w d 1000 jest tylko ustawienie czułości wył. amperometrycznego tzn brama zatrzyma sie po napotkaniu przeszkody. Jeżeli zmniejszysz za dużo to będzie się zatrzymywać sama z siebie. O wzmacnianych zębatkach nic nie słyszałem. Pozdrawiam

    0