Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Faac D1000 - za duża siła, nie zapamiętuje ustawień

18 Cze 2012 17:20 5836 18
  • Poziom 10  
    Witam mam Napęd Faac D 1000, który działał kilka lat poprawnie, aż pewnego dnia tak mocno zamknął drzwi że wykrzywił ten metalowy łącznik pomiędzy szyną a bramą. Próbowałem uczyć od nowa i w sposób półautomatyczny i ręcznie i automatycznie - uczy się niby dobrze, ale na koniec jak daje zamknij bramę to pcha tak mocno, że aż wykrzywia wsporniki i dobija do końca szyny (potencjometry z siły nie ruszane, w centrali są na połowie - zmniejszenie też nic nie dało). Zzrobiłem pewien eksperyment - dałem znowu uczenie, lecz ręcznie zatrzymałem (przyciskiem otwórz) bramę jakieś 20 cm nad ziemią, potem brama się otwarła - koniec programowania. Daję pilotem zamknij i znowu napęd zamyka bramę całkowicie do ziemi i dobija do końca szyny krzywiąc wsporniki. Ktoś ma pomysł co to może być?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik obserwowany
    Wstawić mocniejszy wspornik.

  • Poziom 19  
    dotyczy nauki w trybie "E"
    Jeżeli procedura nauki została zakończona pomyślnie,
    dioda SET UP przestanie migać i zapali się na 5
    sekund. Podczas tych pięciu sekund można kilka razy,
    w odstępach nie większych niż 2 sekundy, wcisnąć
    przycisk otwierania, aby cofnąć sanki i zmniejszyć
    naprężenie w systemie zwalniającym.
    Każde wciśnięcie przycisku otwierania cofa sanki o 5
    mm.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    mam dokladnie ten sam problem
    ktos sobie z tym poradzil?
    cofanie sanek nie pomaga,najpierw dobija puzniej cofa co doprowadza do uszkodzenia bramy
  • Poziom 10  
    poałałem siłownik na serwis wrócił naprawiony i działa
  • Poziom 9  
    Trochę późno otym piszę ale żeby regulowć siłę potencjometrami trzeba najpierw przełączyć switch 2 i 3 inaczej automat uczy się siły automatycznie. Prostrzy sposób na krzywienie lagi to wywiercić otwór w szynie napędu i włożyć śrubę tak aby wózek zapierał się o nią zamiast pchać na siłe brame.do ziemii. Oczywiście w czasie programowania trzeba wtedy ustawić "odprężanie" tj. cofanie wózka o 5mm jak pisali poprzednicy bo inaczej bedzie trudno brame otworzyć ręcznie

    Dodano po 3 [minuty]:

    ps. dodam że zarówno D1000 jak i D600 nie zapamiętuje położenia dolnego tylko końcowe zwalnianie. Zawsze pcha do oporu gdyż jego punktem odniesienia jest gleba.
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam pytanie odnośnie takiego napędu jak w temacie.
    Napęd działał przez parę lat prawidłowo a teraz coś go porąbało.
    Gdy brama jest zamknięta to się otwiera prawidło i po chwili zamyka się normalnie.
    Natomiast jeśli brama postoi jakiś czas otwarta to zainicjowanie zamykania powoduje otwieranie do oporu i staje. Ponowne zainicjowanie pilotem (albo przyciskiem bez znaczenia) zaczyna się zamykać tylko powoli. Jak by się uczyła.
    Potem zamyka się i otwiera normalnie aż do dłuższej przerwy na otwartej bramie.
    Sądziłem że napotyka opór przy starcie ale to nie to, bo odryglowałem bramę ręcznie, puściłem sam łańcuch i jest to samo.
    Ma ktoś doświadczenie i jakiś pomysł co się stało?
  • Poziom 9  
    Witam! Trzeba go od nowa zaprogramować (nauczyć), a przed tem dobrze by było zrobić reset, gdyż jeżeli był kilka razy programowany to nie zapamięta ustawień. Reset robimy następująco: Ustawić bramę w połowie drogi(nie musi być co do centymetra) w stanie spoczynku wcisnąć przycisk ''setup'' i trzymając go wyłączyć zasilanie po ok. 3s od momentu wygaszenia diód zwolnić ''setup'' i ponownie włączyć zasilanie. Po 5s przystąpić do procesu programowania. Najlepiej programować w trybie ręcznym czyli "setup" i czarny przycisk na obudowie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dodam jeszcze od siebie- Aby uniknąć nieporządanego cofania się bramy z powrotem do góry zamiast zatrzymania w dolnym położeniu co często się zdarza w tych modelach należy w czasie programowania zatrzymywać bramę ok 2cm przed glebą. Po nauczeniu on i tak dojdzie do gleby a nie będzie "uciekał" POZDRAWIAM
  • Poziom 11  
    Witam ponownie
    Niestety takie zabiegi nie pomogły.
    Próbowałem kilkakrotnie i niestety jest tak samo.
    Czy jakieś inne pomysły?
  • Poziom 9  
    Witam!Miałem kiedyś taki przypadek że zaczęło chodzić po wyczyszczeniu N-kodera. Jest to element optoelektroniczny umieszczony w przekładni silnika zakończony trzema przewodami przeważnie biały brązowy i niebieski. Wmoim przypadku było tak że po prostu zachlapał go smar z przekładni. Jak nie pomoże to dobrze by było żebyś sobie skołował centralkę na podmiankę albo N-koder bo takimi domowymi przyrządami to tu niczego nie stwierdzimy
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.
    W moim przypadku nie ma elementów optoelektronicznych.
    Zastąpiono go przetwornikiem halla i na osi silnika jest zamontowany magnes.
    W chwili obecnej napęd przestał wykonywać jakiekolwiek ruchy.
    Wciśnięcie przycisku otwarcia sygnalizowane jest diodą na płytce ale nic się nie dzieje. Żaden przekaźnik się nie uruchamia i nawet próby jakiegokolwiek programowanie się nie rozpoczyna.
    Chyba szajs FAAC trzeba zrobić fxxxxck na śmietnik.
    Od początku były z nim problemy. Giął ten element metalowy regularnie raz w tygodniu. Oczywiście jak skończyła się gwarancja. Generalnie nie polecam wyrobów FAAC.
  • Poziom 9  
    Szacun za poprawienie mojego błędu. FAACtycznie w d1000 nie ma optycznego n-codera tylko magnetyczny (pomyliłem z Lift Masterem) Jak przypuszczam na pewno sprawdzałeś połączenia NC na listwie przyłączeniowej (STP i FSW) powinny być zmostkowane z (-) ewentualnie (fsw) z (tx-) ale wtedy należy przestawić dipswitch 1 w pozycję (funkcja "failsafe'' -test fotek).Styki te są sygnalizowane diodami. Jeżeli świecą a centrala głucha i zapala się dlioda open a przy podaniu impulsu to centralę należałoby wy......bać.
    Ogólnie muszę powiedzieć że FAAC jest naprawdę niezawodny w porównaniu do innych firm (nice, beninca, bft, came, somfy, aprimatic, ditec). Miałem przyjemność montować i serwisować wszystkie z nich przez 14 lat i dla mnie faac jest najmniej awaryjny. Musiałeś poporostu mieć pecha.
  • Poziom 10  
    Mam następujący problem z bramą przemysłową i napędem Faac d 1000
    brama wymiary: 4 m szerokości i 3 m wysokości. Napęd chodził 7 lat bezawaryjnie. Ostatnimi czasy w napędzie już drugi raz w ciągu roku obrobiło frezy od zębatki tej od trzpienia silnika. Są mocniejsze zębatki ??? I czy można ustawić tak napęd żeby nie miał max siły przy starcie???
  • Poziom 9  
    Witam! Podejżewam że problem leży po stronie bramy a nie automatu. Ustaw ją na ręczne otwieranie i zobacz jak chodzi. Może trzeba podciągnąć sprężynę i przesmarować trzpienie rolek. Jeżeli chodzi o ustawienie siły to w d 1000 jest tylko ustawienie czułości wył. amperometrycznego tzn brama zatrzyma sie po napotkaniu przeszkody. Jeżeli zmniejszysz za dużo to będzie się zatrzymywać sama z siebie. O wzmacnianych zębatkach nic nie słyszałem. Pozdrawiam
  • specjalista -automatyka bramowa
    Siły zmienić nie można ale prędkość posuwu sanek tak - może ustaw na małą.

    No i sprawdź stan samej bramy jak sugerowali koledzy powyżej - może przeciwwagi słabo działają lub prowadnice i rolki już nie pierwszej świeżości.

    Fakt że pierwszym elementem mechanicznym padającym od przeciążenia jest gniazdo wielowypustu na zębatce (miałem 2 wymiany - po strzale w bramę, udało się w obu przypadkach wymienić napęd na gwarancji). Możesz pokusić się o dorobienie elementu z mosiądzu ale pewnie będzie to kosztowało tyle co pół napędu.
  • Poziom 11  
    Większość problemów z prawidłowym działaniem napędów FAAC D600, FAAC D1000 sygnalizowanych na forum wystąpiło po dłuższym okresie (kilku lat) prawidłowego działania. Sygnalizowane objawy nieprawidłowego działania są podobne i wskazują na nieprawidłowe sterowanie silnikiem. Biorąc pod uwagę rozwiązania układowe zastosowane w płycie sterującej (schematy w załączeniu) należy zauważyć kilka istotnych zagadnień odnośnie zasilania obwodów płyty sterującej. Mianowicie napięcie zasilające +5 V (zasilające procesory i układy pomocnicze) musi być odpowiednio odfiltrowane i stabilne pod względem wartości. Zasilanie obwodu stabilizatora +5V na tranzystorze wykonawczym BC847 (w obudowie SOT 23 z max. Pc =250 mW, Ic max 100 mA) wynosi ponad 33V (bez obciążenia - w czasie kiedy nie jest uruchamiany silnik) co prawdopodobnie powoduje cieplną degradację tego tranzystora po długim okresie pozostawania pod napięciem (napędy są ciągle podłączone do sieci 220V).
    Dlatego w przypadku pojawienia się nieprawidłowego działania po kilkuletnim okresie włączenia należy w pierwszej kolejności sprawdzić wartość i jakość (tętnienia) zasilania +5V. Należy również sprawdzić kondycję kondensatorów elektrolitycznych. Aby zabezpieczyć długi okres bezawaryjnego działania napędu najlepiej wylutować T12 i zastosować stabilizator 7805 - jak w przywołanym poście.
    W odniesieniu do zjawiska ścinania wielowypustu na wałku napędowym to wskazuje to na nieprawidłowe działanie układu kontroli prądu silnika - układu antyprzeciążeniowego. Wzmacniacze operacyjne w układzie IC4 w obwodzie pomiaru spadku napięcia z bocznika R52, R75...R83 zasilane są napięciem niestabilizowanym filtrowanym na C37 220µF/50V i ten kondensator należy w pierwszej kolejności sprawdzić a najlepiej wymienić na nowy. Oczywiście wymagane jest również zapewnienie prawidłowego napięcia +5V.
    Układ antyprzeciążeniowy w prawidłowo działającym napędzie w przypadku stwierdzenia nadmiernych oporów ruchu sanek powoduje zatrzymanie i wycofanie sanek i nie powinien pozwolić do wystąpienia takich sił aby ścierać zęby na wałku przekładni.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Jedna uwaga - może się wymądrzę ale 7805 ma ograniczoną wartość napięcia zasilania - co prawda w karcie danych występuje róźnica napięć Vin-Vout nawet 35V ale wtedy stabilizacja napięcia wyjściowego jest delikatnie mówiąc słaba. Wszystkie wiążące wartości datasheet podaje dla Vin max 20V. Sugerowałbym kaskadowe 2 stabilizatory - pierwszy powiedzmy 7818, właściwy 7805.

    W tym konkretnym napędzie w praktyce tego nie przerabiałem (choć biorąc pod uwagę ilość zamontowanych D600 niedługo pewnie zacznę) ale podobny problem miałem z radyjkiem Proxima NMx - podpiętym bezpośrednio do napędu Chemberlain ML500 który (jak się pózniej okazało) na zasilaniu akcesoriów zamiast 24V produkował ponad 34V. Co jakiś czas radio głuchło (mimo, że w zasilaniu ma LM317- nieco odporniejsze na przewoltowanie od 7805) i dopiero podpięcie przez wstępny stabilizator 7824 wszystko zaczęło działać prawidłowo.
  • Poziom 11  
    Zgodnie z danymi katalogowymi 7805 (wycinek w zał.) max Uz = 35 V. Proszę zauważyć, że w przywoływanym poście zasilanie dla 7805 jest podłączone przez rezystor R65 180 Ohm. W takim rozwiązaniu zasilanie w obwodzie+5V ma stabilną wartość napięcia zarówno w spoczynku jak i przy pracy silnika. Dla zapewnienia trwałości pozostałych obwodów zasilanych z linii +24 V również warto zastosować stabilizator 7824. Poprawi to warunki zasilania płytki odbiornika radiosterowania oraz obwodu kontroli prądu silnika.