Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak obliczyc ilość pobieranych kilowatów przez wzmacniacz samochodowy

helix deep blue 19 Cze 2012 00:51 3137 21
  • #1 19 Cze 2012 00:51
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Witam.Mam jbl gto 7001 i chciałbym wiedzieć ile maksymalnie może pobrać kilowat by wiedzieć jaki akumulator nabyć . Obecny centra 78ah nie daje rady,wzmacniacz się wyłącza.Auto to audi a4 1.9 tdi Proszę darować sobie pytania czy miałem fizykę,pozdrawiam kumatych i bardzo dziękuję za odpowiedz.

    dane gto7001

    tryby pracy (kanały)
    1
    moc RMS, 2 Ohm
    1 x 700 W
    moc RMS, 4 Ohm
    1 x 400 W
    typ wzmacniacza
    klasa D

    0 21
  • #2 19 Cze 2012 01:22
    fuutro
    Poziom 43  

    Klasa D dużo daje ale pozostaje jeszcze przetwornica więc można się sugerować mocą rzędu kilowata, niemniej ten typ widnieje w 2 widać wersjach:
    http://www.sonicelectronix.com/item_12248_JBL-GTO7001.html
    http://www.audiosklep.pl/jbl-gto-7001-p-1939.html
    Jeśli jednak to nie klasa D tylko AB to można by pomyśleć o max poborze około dwa razy większym od mocy wyjściowej, powiedzmy 1,3-1,4kW
    Czy się mylę? Może ale na pewnej stronie podano chyba interesującą Cie informację:
    http://www.caraudiodirect.co.uk/jbl-gto7001.html Pierwsza dziesiątka odpowiedzi google na hasło "jbl gto 7001".

    0
  • #3 24 Cze 2012 10:07
    slawek213
    Poziom 10  

    Witaj,
    jak widziałem na fotkach w Internecie to wzmacniacz jest zabezpieczony 3x25A-perwymi bezpiecznikami. Więc 75x13,8=1038W w przybliżeniu 1kW
    Trzeba by zmierzy spadek napięcia na kablu zasilania.
    Ja bym zmierzył przy pomocy opornika np. 12Ohm 10W przy wyłączonym silniku jaka jest różnica pomiędzy akumulatorem a klemami na oporniku.

    0
  • #4 24 Cze 2012 13:19
    gilus1
    Poziom 28  

    helix deep blue napisał:
    Obecny centra 78ah nie daje rady,wzmacniacz się wyłącza

    Rozrusznik pobiera ok 2kW i daje radę a wzmacniacz nie daje? Podstawowa sprawa to kable pomiędzy akumulatorem a wzmacniaczem - im grubsze tym lepsze. Nie sądzę że jest to wina akumulatora lecz właśnie kabli - zwiększony pobór prądu powoduje powstanie spadku napięcia, na niskim napięciu odbiornik nie będzie działał poprawnie i się wyłącza.

    0
  • #5 24 Cze 2012 13:44
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    helix deep blue napisał:
    Witam.Mam jbl gto 7001 i chciałbym wiedzieć ile maksymalnie może pobrać kilowat by wiedzieć jaki akumulator nabyć . Obecny centra 78ah nie daje rady,wzmacniacz się wyłącza


    Jeśli akumulator dobrze działa przy rozruchu to nie powinno byc problemów z wyłaczaniem wzmacniacza. Problem zapewne birze się ze zbyt dużego spadku napięcia na przewodach zasilających wzmacniacz.

    0
  • #6 24 Cze 2012 14:34
    cirrostrato
    Poziom 36  

    gilus1 napisał:

    Rozrusznik pobiera ok 2kW i daje radę a wzmacniacz nie daje?
    Ile sekund pracuje rozrusznik a ile czasu wzmacniacz?

    0
  • #7 24 Cze 2012 14:41
    naciamen
    Poziom 15  

    cirrostrato
    chyba nie zrozumiałeś o co chodzi. Kolega mówi, że wzmacniacz się wyłącza w pewnym momencie bo nie ma już aku. ale jeśli samochód odpali to problem gdzie indziej.

    0
  • #8 24 Cze 2012 14:53
    gilus1
    Poziom 28  

    cirrostrato napisał:
    Ile sekund pracuje rozrusznik a ile czasu wzmacniacz?

    Przy naładowanym w pełni akumulatorze rozrusznik teoretycznie może pracować ponad 30 minut. Dlaczego tylko teoretycznie? Bo nie jest przystosowany do pracy S1.

    0
  • #9 24 Cze 2012 15:10
    Karaczan
    Poziom 39  

    Przy takich mocach to żaden akumulator nie da rady długo na postoju.
    Zostaje założenie dodatkowego aku.
    Przy okazji jak wygląda napięcie ładowania przy pracującym wzmacniaczu? Raczej też różowo nie jest.
    Alternator może nie utrzymać takiego obciążenia, przez co akumulator jest niedoładowany.
    Ile amper ma alternator?

    0
  • #10 24 Cze 2012 17:50
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Aku mi kręcił pięknie ale na postoju, jak podkręciłem głośność, to całość zacinała się, wymiana aku na nowy (Warta) radykalnie poprawiło sytuację. A na postoju nie gra się na cały regulator godzinę, potem zdziwienie, że autko nie odpala.....

    0
  • #11 03 Sie 2012 21:54
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Według mnie to ewidentnie akumulator, zrobiłem test i pożyczyłem centrę 110Ah, to już mogłem podgłosić na radiu do 33głośności a nie jak na moim akumulatorze do 23głośności. Różnica kolosalna. Co do kabli, to do każdego wzmacniacza idą kable ok. 18-20 kwadrat, więc chyba wystarczające, co?
    Wymyśliłem, że mogę zmienić alternator, tylko na jaki? A później kupię akumulator, np. 120 Ah, może być? Bo teraz zmiana akumulatora mi nic nie da, bo alternator 110 Ah tego raczej nie doładuje, prawda?

    Dodano po 4 [godziny] 8 [minuty]:

    To jak panowie?pomoze ktos?

    0
  • #12 03 Sie 2012 22:11
    Karaczan
    Poziom 39  

    Wymiana będzie ciężka, raczej tylko partyzantka zostaje. Dobranie czegoś co mniej więcej pasuje.
    Największa standardowe, nie chłodzone wodą mają ok 150A.
    Zawsze zostaje możliwość dołożenia 2giego alternatora, ale tak czy siak bez ostrych przeróbek się nie da.
    Nie wiemy nawet który to rocznik A3, jaki konkretnie silnik, jaki typ alternatora założony, ani napięcia ładowania jakie masz aktualnie.

    0
  • #13 03 Sie 2012 22:15
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 05 Sie 2012 19:14
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Panowie moja fura to audi a4 1997.r. silnik 1.9 tdi , kolega napisał żeby dorzucić drugi akumulator,wydaje mi się , że wtedy już raczej na pewno alternator nie da rady naładować dwóch akumulatorów,pytanie...jak kupię akumulator 150ah to czy alternator to doładuje? Dodaję ,że na postojach gram żadko i nie głośno.Jak nie to co ? 2 sztuki akumulator i 2 sztuki alternator ?

    0
  • #15 05 Sie 2012 20:18
    naciamen
    Poziom 15  

    No to z tego co piszesz powinno to wytrzymać bo jak dajesz na max to niech będzie to 1,4KW(nigdy nie grasz na pełnej mocy) to jest i tak mniej niż 120A ale alternator zapewne te 120A osiąga w jakimś szczytowym momencie więc przyjmiemy 100A. Nie grasz na postoju więc podładowanie prostownikiem raz na 2tyg. powinno wystarczyć.

    0
  • #16 06 Sie 2012 00:07
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Tak tylko , że mam 2 wzmacniacze jeden gto7001 a drugi gto755.6 którym puki co zasilam przód (w planach wykorzystanie go na maksa) ,kurcze nie przypuszczałem , że sprawa wygląda tak kiepsko.Przede wszystkim dziękuję za odpowiedzi.Jak dwa akumulatory to ile amper polecacie? I czy jeszcze jeden taki oryginalny alternator montować ? Jest , ktoś kto opanował tą sztukę i pomoże koledze z forum?

    0
  • #18 06 Sie 2012 11:10
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Niezły pomysł.Ale nie przesadzajmy,mam tylko 2 wzmacniacze i to też nic wielkiego,połowa ludzi na forum ma lepszy sprzęt i se radzą,więc pytam jak?

    0
  • #19 06 Sie 2012 11:33
    naciamen
    Poziom 15  

    Połowa ludzi na forum ma lepszy sprzęt ale w domu a nie w samochodzie i to na 230V więc nie ma problemu.

    Kup najwyżej 2 akumulator i podłącz go tylko pod ten 2 wzmacniacz a jego będziesz ładował prostownikiem chyba, że uda ci się zamontować ten 2 alternator. Powodzenia :)

    0
  • #20 06 Sie 2012 16:22
    Karaczan
    Poziom 39  

    Szczerze to sądzę że sam tego nie ogarniesz, ale mogę się mylić ;)
    2akumulatory i 2 alternatory to całkiem niezły pomysł.
    Szczególnie 2 alternatory. Bo co z tego że masz 120A i ciągniesz powiedzmy 110A?
    To wystarcza na utrzymanie wzmacniaczy, a gdzie reszta auta? Rozruch, klima/nawiewy, światła, wycieraczki i itp? Akumulator będzie permanentnie niedoładowany.
    O ile podłączenie 2giego alternatora pod względem elektrycznym to male piwo, to pod względem mechanicznym (zmieszczenie go w grodzi, napęd, mocowanie, dobranie paska) to będzie tzw "rzeźba w gównie". Będzie z tym naprawdę dużo problemów. Auta nie są dostosowane do pobierania AŻ takich mocy. I licz się z tym że spalanie ci wzrośnie, w końcu trzeba to jakoś napędzić.

    0
  • #21 06 Sie 2012 22:52
    helix deep blue
    Poziom 12  

    Kolega pisze jak by się z gwiezdnych wojen urwał :) co drugi w miarę kumaty człowiek lubiący boom boom ma lepszy sprzęt w samochodzie ,nie pisze o domu ,taka prawda i na forach i na zlotach itp.widziałem i słyszałem wiele jednak nikt nic nie przerabiał.Wracając do tematu mój alternator to 14v 70-120ah auto bez klimy,ładowanie 12,6 na kondensatorze jak puszcze na full to spada do 11,4 na kondensatorze,zarówno na zapalonym jak i na wyłączonym silniku.Zauważyłem ,żę skoro nie mam klimy to mam wolne koło , które fabrycznie jest przystosowane do napędzania klimy a u mnie tego nie ma więc gdyby udało mi się gdzieś w tych rejonach zamocować alternator to napęd już mam gotowy a pasek napędzający to ten sam co klinowy by był tylko ,że jeszcze jeden trzeba by dokupić , koszta po przeliczeniu z nowymi akumulatorami to ok.1000zł...jak dla mnie do przyjęcia i druga opcja wymienić fabryczny alternator na mocniejszy jeszcze nie wiem dokładnie jaki i z jakiego samochodu by podszedł i kupić akumulator jeden a porządny np.150ah.Którą opcję polecacie? Połowa lata i trzeba przed zimą skończyć a roboty zapowiada się dużo!

    0