Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c

19 Cze 2012 09:00 10595 28
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie,

    Jestem w kropce i naprawde nie wiem co dalej robic. Slyszalem juz ze 100 opinii na temat problemu i kazdy mowi co innego. Dodam że wtryski były wymienione przez poprzedniego właściela. Podczas jazdy moim nowo zakupionym FORDEM MONDEO 2.0 , 2006 r. (131 koni) przy redukcji biegu na 4 lub przy 5 gdy prędkość osiąga ponad 100 km/h pjawia się zawsze ten sam objaw a mianowicie: zapala się sprężynka , silnik traci moc, i z rury leci czarny dym. Zatrzymuje sie zapalem od nowa silnik i wszystko jest wporzadku nawet do tego stopnia gdy jezdze spokojnie do 100 km/h i delikatnie zmieniam biegi wszystko jest wporzadku ,problem pojawia się dopieo gdy zaczynam np wyprzedzac. Bardzo proszę o fachową i rzetelną pomoc. Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM. Z góry dziękuje.

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    buchol55 napisał:
    Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM.

    No i co z tym zrobiłeś?
  • Poziom 7  
    W warsztacie sugerowali zaślepić EGR ale niestety to nic nie pomogło.Bardzo proszę o ewentualne sugestie dotyczące wymiany.Czy wymienić czujnik doładowania czy też cały EGR ? Skoro zaślepienie nie pomoglo takze wątpie żeby to był EGR.
  • Poziom 42  
    buchol55 napisał:
    W warsztacie sugerowali zaślepić EGR ale niestety to nic nie pomogło

    I takie są w mieście Warszawa warsztaty.....gdzieś ty ich znalazł?
  • Poziom 7  
    W Warszawie takich nie brakuje, zreszta jak wszedzie. Czy jestes w stanie mi pomoc ? Od czego powinienem zaczac?

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Myślę, ze nie jestem ci w stanie pomóc....na odległość, zresztą jak każdy user na tym forum...
    Ale zobacz jaki ci błąd wyskoczył a co ci sugerowano...
    Bez sprzętu i auta nic nie da się zrobić, musisz oddać do kogoś kto się zna.
    Nie da się też przewidzieć czy wymiana "tego czujnika" załatwi sprawę, więc moje/nasze TAK lub NIE nic nie znaczy.... jeśli sam nie masz wiedzy i sprzętu to lipa
  • Poziom 7  
    Dzieki za pomoc.
  • Moderator na urlopie...
    autoas napisał:
    Bez sprzętu i auta nic nie da się zrobić, musisz oddać do kogoś kto się zna.

    Popieram w 100%!
  • Poziom 30  
    buchol55 napisał:
    wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM

    Jest to tzw "typówka' dla tego auta. Do wymiany lub naprawy. Nie występuje jako część zamienna, ale na allegro je mają.
    Ale najpierw porządna diagnostyka.
  • Poziom 35  
    Typowe dla overboosting. Sprawdz sterowanie turbiny i czujnik cisnienia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jestem zdziwiony, że z tak typową usterką, ktoś miał kłopot, podpięcie diagnostyki i jazda próbna, potem sprawdzenie oscyloskopem i masz diagnozę pewną w 100%. Spotkałem się do tej pory z jednym takim ciężkim przypadkiem, przyczyną był mocno niedrożny wydech.
  • Poziom 27  
    buchol55 napisał:
    wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
    Jest to czujnik MAP - czujnik ciśnienia w kolektorze (zintegrowany w tym aucie z czujnikiem temperatury), na Allegro po ok 120 zł

    http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=czujnik+map+tdci&category=620

    dostępne także w ASO. Wymienia się w 15 minut, zlokalizowany jest na rurze ssącej tuż za IC.

    Ale wydaje mi się, że to wtryski lub pompa padły - potrzebna dobra diagnoza dobrym fordowskim testerem łącznie z próbą przelewową.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wojciechjanusz napisał:
    Ale wydaje mi się, że to wtryski lub pompa padły - potrzebna dobra diagnoza dobrym fordowskim testerem łącznie z próbą przelewową.


    Możesz nieco rozwinąć tą myśl, zwłaszcza w kontekście tego:
    buchol55 napisał:
    CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
    buchol55 napisał:
    i z rury leci czarny dym.
  • Poziom 42  
    Teraz dopiero "klient" zdezorientowany...
  • Poziom 27  
    Pawel wawa napisał:
    Możesz nieco rozwinąć tą myśl, zwłaszcza w kontekście tego:
    buchol55 napisał:
    CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
    buchol55 napisał:
    i z rury leci czarny dym.


    Mogę, oczywiście:
    1.
    buchol55 napisał:
    gdy prędkość osiąga ponad 100 km/h pojawia się zawsze ten sam objaw a mianowicie: zapala się sprężynka , silnik traci moc, i z rury leci czarny dym.

    Są to typowe objawy spadku ciśnienia na listwie - albo z tytułu przelewania ponad normę wtrysków albo spadku wydajności pompy albo i tego i tego. To 90% tych przypadków przy opisanych objawach. Nie jestem wyrocznią i nie idę w zaparte, że to tylko ta przyczyna - ale takie mam po prostu doświadczenia. Jak bym nie miał - to bym siedział cicho... Czarny dym to, hm... ja w dieslu często widzę i jeżeli amator mówi, że mu silnik mocno dymi na czarno - to ja tylko mogę się zastanowić, co to znaczy mocno...
    2.
    buchol55 napisał:
    Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM.

    Kiedy czytam, że klient podłączył auto do komputera - to jakoś wiem, że... nie był to fordowski IDS . Wiem także, że te ogólnowojskowe interfejsy za 200 zł o jakich myślę to wywalają takie błędy, że Cyganka lepiej by wywróżyła.
    A kompletny warsztatowy IDS z aktualnym oprogramowaniem to wydatek 25-30.000 zł i wynikom z takiego testera jakoś bardziej wierzę...

    3.
    Klient właśnie kupił ten samochód - jeżeli byłaby to drobna naprawa, to na pewno byłby zrobiony przed sprzedażą. Prawdopodobnie samochód poszedł do sprzedaży, bo właściciela w innym przypadku czekała naprawa i koszty: pompa ok. 2.200 -2.500 zł, wtryski (chociaż podobno już były robione - ciekawe dlaczego...) ok. 1.500-1.800 zł plus inne duperele. Takie są nasze swojskie realia.
    4.
    Nie życzę tego koledze buchol55 aby moje podejrzenia się sprawdziły i będę się cieszył razem z nim, jeżeli się nie sprawdzą...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ok, zatem przyjąłeś błędną diagnostykę, to rozumiem:) Tok rozumowania całkowicie logiczny. Wybacz pytanie ale sposób w jaki odpowiedziałeś, często jest spotykany u kompletnych lamerów. Cieszę się, że nie jesteś jednym z nich!
  • Poziom 7  
    Witam

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania i zapala sie sprezynka. Gdy staje i zapalam od nowa auto i jezdze do 100 km/h wszystko jest wporzadku i nic sie nie zapala. Bylem z kolei wczoraj w nowym warsztacie i powiedzieli ze to sterownik doladowania turbina.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
  • Poziom 27  
    buchol55 napisał:
    Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania
    To normalne w dieslu przy depnięciu, a jeżeli wtryski jeszcze nieco leją - owszem, może dymić trochę za mocno... (dla kolegi buchol55 - są dwa różne pojęcia: nadmierne przelewanie wtrysków, które likwiduje się poprzez wymianę zaworków na nowe, oraz lanie wtrysków, które likwiduje się poprzez wymianę końcówek rozpylających wtryskiwaczy; prawdopodobnie naprawa wtrysków o której mówił poprzedni właściciel polegała tylko na wymianie zaworków, a końcówki zostały stare - nieco lejące wtryski powodują mocniejsze dymienie na czarno)
    buchol55 napisał:
    Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
    Bo zostały do sprzedaży wykasowane...
  • Moderator Samochody
    wojciechjanusz napisał:
    buchol55 napisał:
    Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania
    To normalne w dieslu przy depnięciu,
    Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
    Cytat:

    a jeżeli wtryski jeszcze nieco leją - owszem, może dymić trochę za mocno...

    Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?
    Cytat:
    Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

    I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.
  • Poziom 27  
    robokop napisał:
    Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
    Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno.
    robokop napisał:

    Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?
    Kolelego, po pierwsze nie jestem mistrzuniem i w stosunku do nikogo bym sobie nie pozwolił sobie na taką poufałość.
    Po drugie - czarny dym powstaje wtedy, gdy owszem - dawka paliwa jest zbyt duża, ale także wtedy gdy wtryski leją. A jeżeli chodzi o powietrze - diesel zawsze z samej zasady - pracuje z bardzo dużym nadmiarem powietrza. Jeżeli diesel dostawałby za mało powietrza, to by nie mógł pracować - co miałby sprężać aby osiągnąć temperaturę zapłonu paliwa?
    Nie będę daleko szukał - pierwszy tekst z wyszukiwarki http://www.motofakty.pl/artykul/dym-z-rury-wydechowej.html
    Cytat:

    "Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail".

    Nawet nie chce mi się dalej innych linków cytować...

    robokop napisał:
    Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

    I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.

    Gdybyś czytał Kolego wątek ze zrozumieniem, to byś zauważył, że buchol55 napisał:
    buchol55 napisał:
    Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
    Więc potem się pojawiły, ale przed wizytą w ASO zostały wykasowane. Coś nie tak?

    ---------------------------------

    Najbardziej przykre w tym jest to, że Forum staje się terenem wyładowywania frustracji i rozdzielania złośliwości - zamiast być miejscem spotykania się fanów motoryzacyjnych, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą z innymi...
  • Moderator Samochody
    wojciechjanusz napisał:
    robokop napisał:
    Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
    Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno.
    Stoi stoi - chociażby fakt spełniania normy Euro 4 i wyżej.
    Cytat:

    robokop napisał:

    Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?

    Po drugie - czarny dym powstaje wtedy, gdy owszem - dawka paliwa jest zbyt duża, ale także wtedy gdy wtryski leją.

    Brniesz dalej, pomimo że nie masz racji. Czarne spaliny to sadza - węgiel nie spalony z powodu niedoboru tlenu. Przypominam - spala sie tylko paliwo prawidłowo rozpylone - struga z lejącego wtryskiwacza zostaje wydalona do wydechu w postaci nie spalonej, dając w rezultacie jasny dym.
    Cytat:
    A jeżeli chodzi o powietrze - diesel zawsze z samej zasady - pracuje z bardzo dużym nadmiarem powietrza.

    Jawna bzdura, w odniesieniu do silnika doładowanego.

    Cytat:

    robokop napisał:
    Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

    I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.

    Gdybyś czytał Kolego wątek ze zrozumieniem, to byś zauważył, że buchol55 napisał:
    buchol55 napisał:
    Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
    Więc potem się pojawiły, ale przed wizytą w ASO zostały wykasowane. Coś nie tak?

    A to, że skoro dały się wykasować i nie pojawiły się w trakcie dojazdu do ASO, to znaczy że były nieaktywne - więc kogo one obchodzą?
    Cytat:

    Najbardziej przykre w tym jest to, że Forum staje się terenem wyładowywania frustracji i rozdzielania złośliwości - zamiast być miejscem spotykania się fanów motoryzacyjnych, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą z innymi...

    To miejsce nigdy nie było i nie miało być dla "fanów" motoryzacji. Miało służyć profesjonalistom i amatorom mającym podstawową wiedzę pomocą w wymianie informacji.
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich,

    Na podstawie Państwa sugestii postanowiłem zakupić oddzielnie elektroniczny sterownik turbiny. Wszystko działa aż miło. Problemy znikły. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich,

    Niestety po 2 dniach wspanialej jazdy problem powrócił. Po wymianie sterownika turbiny miałem zaślepiony EGR od 2 tygodni. W dniu dziejszym pojawila mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Odetkalem EGR bo myslalem ze to ma cos wspolnego po wymianie sterownika. Przy redukcji na 4 podczas manewru wyprzedzania pojawila sie znowu sprezynka , spadek obrotów i czarny dym czyli tzw standard. Teraz to juz nie wiem co mam robic.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy EGR moze byc w takim razie do wymiany ? Chce jeszcze wymienic czujnik MAP ?
  • Poziom 30  
    dizba napisał:
    Ale najpierw porządna diagnostyka.
  • Poziom 42  
    dizba napisał:
    dizba napisał:
    Ale najpierw porządna diagnostyka.

    Po co takie rzeczy 10 tyś razy pisać...
    Wymieniać MAP i EGR i się zobaczy....
  • Poziom 18  
    buchol55 napisał:
    Witam wszystkich,

    Niestety po 2 dniach wspanialej jazdy problem powrócił. Po wymianie sterownika turbiny miałem zaślepiony EGR od 2 tygodni. W dniu dziejszym pojawila mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Odetkalem EGR bo myslalem ze to ma cos wspolnego po wymianie sterownika. Przy redukcji na 4 podczas manewru wyprzedzania pojawila sie znowu sprezynka , spadek obrotów i czarny dym czyli tzw standard. Teraz to juz nie wiem co mam robic.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy EGR moze byc w takim razie do wymiany ? Chce jeszcze wymienic czujnik MAP ?
    Mam też Mundka ale starszego i też TDCI 130kucy i jedno co bym zrobił to próbę przelewową, nie jest to wydatek dużych pieniędzy bo tylko cztery strzykawki a wiadomości wiele o jakości wtryskiwaczy. Masz młody rocznik i na rozpylacze bym nie stawiał, tylko na zaworki. Może gościu od którego kupiłeś mówił że robił, ale chyba tylko mówił :) Do zaworu EGR dochodzą jakieś przewody? Jeżeli tak to zaślepienie będzie wyrzucało błędy. Czytałem gdzieś że w zaślepce EGR robili małą dziurkę aby trochę oszukać ten czujnik. Ja stawiam na wtryski. Próba przelewowa jak masz strzykawki i kawałki wężyka to zajmie ci 10-15 min.
    Jeszcze o jedno zapytam, czy podczas normalnej jazdy masz te objawy czy tylko jak chcesz mieć moc w danym momencie? Delikatna jazda bez tych objawów?
    Podczas wyprzedzania przy redukcji na 4 i dużym gazie aby miał kopa zaworki nie wyrabiają i masz sprężynę. Próba przelewowa prawdę powie.
  • Poziom 7  
    Wróciłem właśnie z dokładnego badania diagnostycznego. Wyskoczył błąd zaworu recylkulacji spalin EGR. Wymienie w poniedzialek EGR to zobaczymy.
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich,

    Właśnie wstawiłem nowy zawór EGR. Zrobiłem 450 km i wszystko działa świetnie. Jedyne co zostało to paląca się kontrolka CHECK ENGINE. Wiecie czym to moze byc spowodowane ?
  • Moderator na urlopie...
    buchol55 napisał:
    Wiecie czym to moze byc spowodowane ?


    Tym wpisem przesadziłeś, dlatego wątek zamykam (zaniżanie poziomu)! Jeśli będziesz miał coś sensownego do dopisania, to proszę o PW do mnie, lub innych moderatorów z działu samochodowego. My tutaj nie zajmujemy się wróżeniem, tak więc być może "stary" kod usterki nie został wykasowany (o ile usterka została wyeliminowana), być może coś innego...