Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica olejowa master B35 CED gaśnie

19 Cze 2012 12:51 16705 20
  • Poziom 10  
    Posiadania przeze mnie nagrzewnica firmy master gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia, zdaje się, że podaje zbyt niskie ciśnienie paliwa, bowiem dysza wydaje się być ok, po dmuchnięciu w wężyk podłączony do silnika rozpla paliwo, natomiast kiedy wężyk jest odpowiednio podłączony, paliwo nie jest rozpylane. Regulacja ciśnienia z tyłu silnika nie pomaga. Co może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Problem udało mi się rozwiązać, mianowicie okazało się, że tylna obudowa silnika była pęknięta przez co przepuszczała powietrze w związku z tym paliwo nie było rozpylane z odpowiednim ciśnieniem. Po naprawie nagrzewnica działała kilka dni po czym przestała działać. Tym razem nagrzewnica w ogóle nie zapala. Tzn. odpala wiatrak, paliwo jest rozpylane, żarnik się żarzy - mimo to nie podpala paliwa. Co może być przyczyną? Czy żarnik może być uszkodzony mimo, że się żarzy?
  • Poziom 11  
    Witam
    sprawdź drożność przewodów paliwowych.
    W zbiorniku jest sitko i ono lubi się zatykać, wszystko musi być czyste.
    Następnie trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza i wyregulować.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odzew! Problemów z drożnością na pewno nie ma, paliwo jest podawane i rozpylane przez dyszę bez żadnego problemu z tym, że się po prostu nie zapala. Początkowo myślałem, że to może być wina paliwa, po podmianie oleju napędowego cały czas to samo.
  • Poziom 11  
    Szukaj problemu w dyszy i filtrze, wczoraj w swojej nagrzewnicy wymieniłem sterownik i tak jak piszesz nie odpala i mimo że byłem pewien co do filtra to i tak jego wyczyściłem było delikatnie zabrudzone i rozkręciłem dysze i kompresorem ładnie podmuchałem. po zmontowaniu odpaliła od pierwszego razu.
    warto rozebrać pompę powietrza i benzyną umyć nalot.
  • Poziom 16  
    A jaką wartość powinno mieć ciśnienie powietrza podawane do dyszy w takich nagrzewnicach?
  • Poziom 11  
    0,2 bar u mnie było napisanie na tabliczce
  • Poziom 35  
    Nagrzewnica po kilku minutach gaśnie.Może w punktach 1 Sprawdzić w jakim stanie znajduje się zgrubny filtr paliwowy, czy nie jest brudny.2 Pod spodem palnika na tej samej obudowie jest zabudowany fotorezystor który musi widzieć płomień i gdy go nie widzi elektronika wyłącza nagrzewnicę.Należy wymontować fotoopornik który jest do obudowy palnika przykręcony jednym blachowkrętem i przedmuchać sprężonym powietrzem a nawet przemyć benzyną extrakcyjną.Jeżeli nadal będzie problem z poprawną pracą nagrzewnicy sprawdzić poprawną pracę fotoopornika na omomierzu,jeżeli nie ma reakcji wymienić fotoopornik.W przypadku dalszej niesprawności wykręcić palnik olejowy i przeczyścić komorę do której jest mocowana obudowa z palnikiem.Wewnątrz w komorze palnika może się na jej wypustach zgromadzić dużo części stałych na blaszkach zabudowanych w komorze które stanowią mało intensywny płomień przez co nie widzi go fotoopornik i wyłącza nagrzewnię.3 rozkręcić palnik i sprawdzić pod światło czy jest widoczne światło w płytce palnika.Aby nie rozkalibrować otworu w płytce można otwór oczyścić miedzianym drucikiem o średnicy około 0,1 mm i przedmuchać sprężonym powietrzem.Następnie przedmuchać wykręcony z palnika filtr dokładnego oczyszczania i zmontować palnik.Należy pamiętać iż w pompie znajduje się kolejny filtr paliwa który trzeba przedmuchać sprężonym powietrzem.Dostęp do niego jest po odkręceniu od góry na pompce zaślepki imbusowym kluczem.
  • Poziom 16  
    Dzięki za odpowiedź. Ale wiesz że od ostatniego postu minęły............trzy lata i trzy miesiące?
  • Poziom 35  
    Temat nagrzewnic na olej opałowy jest zawsze aktualny i na czasie. U mnie w zakładzie pracy przez kilka lat od jesieni aż po wiosnę pracuje w porze nocnej 12 nagrzewnic i prowadzimy ich serwis na bieżąco.
  • Poziom 16  
    Ten opis naprawy przedstawiony przez
    kierbedz4 napisał:
    kierbedz4
    dotyczy naprawy nagrzewnic z pompą wysokociśnieniową, a nagrzewnica B35 CED jest nagrzewnicą z pompą powietrzną i zasysaniem paliwa na podciśnieniu.
  • Poziom 10  
    Witam
    Może i mnie uda się rozwiązać moją zagwozdkę. Posiadam nagrzewnice MAster BV 80 G. W zeszłym sezonie były z nią problemy , bo lubiła zgasnąć i zakopcić ale pracowała. W tym nawet nie raczy podjąć pracy, Filtry przeczyszczone, paliwo podaje -ino cewka jakoś późno się załącza, ale nawet jak dam cewke na krótko pod 230V to po zapaleniu mieszanki maszyna nie podejmuje pracy i się rozłącza. Iskra między drucikami skacze. POMÓŻCIE
  • Poziom 35  
    Spróbuj przeczyść dyszę drucikiem miedzianym aby nie rozkalibrować dyszy.Jeżeli dysza będzie częściowo przytkana to nie będzie właściwie rozpylała.Jeżeli nagrzewnica jest z pompą powietrzną bo takie również posiadaliśmy to trzeba od tyłu zaczynać i rozebrać i przeczyścić pompę powietrzną bo oprócz gąbki będącej wkładanej zewnętrznie w trakcie rozebrania zobaczysz że również filter powietrza jest zamontowany wewnątrz pompy ja go czyściłem jak nie miałem nowego strumieniem sprężonego powietrza.Cewka elektrozaworu załącza się z około 2 lub 3 minutowym opóżnieniem.Jak pracuje pompa powierza ano na obwodzie wirnika jest klilka szczelin może 6 już nie pamiętam a w szczelinach siedzą plastikowe łopatki w postaci prostokątów .W chwili załączenia nagrzewnicy te łopatki siłą odśrodkową częściowo się wysuwają z wirnika dolegają do cylindra pompując powietrze.Te łopatki stanowią części zamienne i są do kupienia w serwisie.Jeżeli się rozłącza to znaczy że może być uszkodzony albo brudny fotoopornik bo ten zmieniając swoją oporność w trakcie pracy płomienia sygnalizuje elektronice na płytce uruchomienie nagrzewnicy i jest podtrzymana praca dmuchawy.Sam fotoopornik z podstawką musi być tak kątowo ustawioby do otworu aby widział palący się płomień.
  • Poziom 10  
    Dysze nie za bardzo da się przeczyścić drucikiem, gdyż od str. wew. ma jakby filterek z czegoś co przypomina pumeks tylko twardsze. A jaką oporowość powinien dawać ele. fotoczuły przy płomieniu i bez. \Są to dane standardowe czy każdy ma inną. I czy po odłączeniu ele. foto. od elektroniki moge w ramach testu wstawić zworkę która będzie imitowała płomień?
  • Poziom 35  
    Ha Ha Odkręć ten filterek i dokładnie należy go przedmuchać sprężonym powietrzem za pomocą pistoletu Wkładasz dyszę pistoletu wewnątrz filterka i dmuchaj.Ten filterek jest osadzony w mosiężnej gwintowanej tulejce i tą tulejkę się wraz z filterkiem wykręca.Również mocując obsadę palnika w imadle możesz wykręcić dyszę i po jej wykręceniu kluczykiem imbusowym rozebrać dyszę palnika na poszczególne elementy.Rozbieramy palnik.Po wykręceniu dyszy palnika (klucz bodajże 22) wkręcasz dyszę palnika tak jak demontując palnik tlenowo-acetylenowy do cięcia w imadło z lekkim wyczuciem od spodu widzisz tulejkę gwintowaną i i gwintem zewnętrznym siedzi w głowicy palnika.Ta tulejka jest widoczna oczywiście po wykręcenia tego filterka o którym już wzmiankowałem.W środku tej tulejki jest sześciokątny orwór na kluczyk imbusowy.Tym kluczykiem wykręcasz tą tulejkę i wszystko ze środka palnika wylata.Przedmuchujesz i cienkim drucikiem miedzianym czyścisz dyszę Ten opis dotyczy dmuchawy pracującej z pompą wysokiego ciśnienia .A teraz z dmuchawą powietrzną.Zdejmujesz z obudowy palnika wężyki Paliwowy oraz doprowadzający powietrze ze sprężarki do głowiczki palnika Proszę sobie zaznaczyć który jest który bo po zamianie nie odpali.Obracając palnik w obudowie nagrzewnicy wyjmujesz palnik.Obudowę palnika wkręcasz w imadło i delikatnie kombinerkami wykręcasz końcówkę palnika z obudowy.Następnie sześciokątną głowiczkę mosiężną wkręcasz tym sześciokątem w imadło i kombinerkami wykręcasz pozostałość siedzącą w tej głowiczce i dysze masz na wieszchu.Fotoopornik jest w obudowie wraz kablami do kupienia w serwisie Po jego wypięciu możesz go sprawdzić omomierzem jak reaguje na światło z lampki przenośnej.Nie możesz wstawić zworki do prób.Zamieściłem nr telefonu można można zasięgnąć dodatkowych informacji.
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie za szczegółową instrukcję czyszczenia pomogło. Zanim zamieściłeś opis już zamówiłem nową dysze, ale na tej przeczyszczonej i nowej pracuje teraz tak samo, czyli bez problemu. Musze pamiętać aby na koniec sezonu użytkowania przeczyścić maszynę czystą ropą a nie pozostawić opał.
    Raz jeszcze dzięki.
  • Poziom 35  
    Cała przyjemność po mojej stronie że mogłem pomóc w tym temacie. Starałem się tak łopatologicznie krok po kroku opisać sposób postępowania gdzie wiele czynności naprawczych można dokonać nawet w garażu pana Jóżka pomijając drogie serwisy dokonujące napraw ww ogrzewaczy.Można tu jeszcze dodać dla poprawienia funkcjonowania dmuchaw i przedłużania ich eksploatacji międzynaprawczych aby nie stosować filterków paliwa w których wnętrze stanowi gilterek papierowy na rzecz filterków żyłkowych które znacznie przedłużają pracę w czasie exploatacji.
    .
  • Poziom 12  
    Witam. Widzę, że kolega kierbez4 jest fachowcem a że mam problem z nagrzewnica bass to się podłącze. Po wciśnięciu guzika i następnie po zdjęciu obudowy startuje i normalnie chodzi, jak założę obudowę gaśnie. Jak jest założona obudowa nie zapala płomienia a paliwo podaję. Jest jakiś problem z fotorezystorem. Wieczorem wpadłem na jeden pomysł, otóż ten fotorezystor jest umieszczony w gumie i moim skromnym zdaniem nie widzi płomienia. Lata on wewnątrz tej gumy jak..., myślę, że powinienem być umieszczony na końcu, ew pod jakimś kątem. Acha i na dodatek tu jest umieszczony na górze nad palnikiem z lewej strony. Dobrze myślę.
  • Poziom 35  
    Tak dobrze myślisz.Jak rozkręcisz górną obudowę nagrzewnicy wyjmij fotoopornik wraz z gumową obudową i przez ten otwór wprowadż pistolet ze sprężonym powietrzem.Nieraz jest tam tyle sadzy że blokuje ona światło pochodzące z palnika.Raz jak dmuchnąłem to byłem czarniejszy od kominiarza. Przemyj Fotoopornik benzyną nie wyjmując go z gumowej obudowy i przedmuchaj nie wkładając żadnego elementu do obudowy fotoopornika.Sam fotorezystor w obudowie zamontuj tak aby widział światło z nagrzewnicy nawet nieco odkształcając wspornik na którym jest zamontowany.Przy nagrzewnicach pracujących z pompą paliwową należy właściwie dobrać mieszankę paliwowo-powietrzną.Do tego służy obejma zamontowana na obudowie palnika gdzie po zwolnieniu śruby na obejmie można ją przesuwać dobierając optymalną pracę nagrzewnicy.Czynność tą należy dokonać w trakcie zdjętej górnej obudowy kilkakrotnie odpalając dmuchawę w trakcie regulacji i przykrywając górną obudowę do skutku jaki zamierzamy osiągnąć. tak ww fotorezystor powinien być zamontowany w obudowie na końcu wewnątrz obudowy.Sprawdż sam fotorezystor wyjmij obudowę z otworu palnika i w trakcie uruchomienia nagrzewnicy zaświeć w jego obudowę latarką jak dmuchawa będzie chodzić to praca jego jest poprawna jak dmuchawa zdechnie to prawdopodobnie trzeba wymienić fotorezystor.Fotorezystor wraz z gumową obudową stanowi komplet i można go zamówić u producenta.
  • Poziom 35  
    Na swoim wpisie nie zamieściłem jeszcze informacji dotyczącej wyłączenia dmuchawy a dotyczy to wszystkich dmuchaw bez względu na rodzaj paliwa zasilającego dmuchawy.Dmuchawę po skończonej pracy należy wyłączać wyłącznie na panelu dmuchawy a nie bezpośrednio z sieci ze względu na to iż po wyłączeniu dmuchawy na panelu dalej pracuje dmuchawa schładzając dmuchawę a po schłodzeniu dmuchawy silnik wentylatora jest odłączony przez termostat zabudowany w nagrzewnicy.