Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewnica olejowa master B35 CED gaśnie

kris248 19 Jun 2012 12:51 34060 67
  • #1
    kris248
    Level 10  
    Posiadania przeze mnie nagrzewnica firmy master gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia, zdaje się, że podaje zbyt niskie ciśnienie paliwa, bowiem dysza wydaje się być ok, po dmuchnięciu w wężyk podłączony do silnika rozpla paliwo, natomiast kiedy wężyk jest odpowiednio podłączony, paliwo nie jest rozpylane. Regulacja ciśnienia z tyłu silnika nie pomaga. Co może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia?
  • #2
    kris248
    Level 10  
    Witam ponownie. Problem udało mi się rozwiązać, mianowicie okazało się, że tylna obudowa silnika była pęknięta przez co przepuszczała powietrze w związku z tym paliwo nie było rozpylane z odpowiednim ciśnieniem. Po naprawie nagrzewnica działała kilka dni po czym przestała działać. Tym razem nagrzewnica w ogóle nie zapala. Tzn. odpala wiatrak, paliwo jest rozpylane, żarnik się żarzy - mimo to nie podpala paliwa. Co może być przyczyną? Czy żarnik może być uszkodzony mimo, że się żarzy?
  • #3
    lesniak.kam
    Level 11  
    Witam
    sprawdź drożność przewodów paliwowych.
    W zbiorniku jest sitko i ono lubi się zatykać, wszystko musi być czyste.
    Następnie trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza i wyregulować.
  • #4
    kris248
    Level 10  
    Dzięki za odzew! Problemów z drożnością na pewno nie ma, paliwo jest podawane i rozpylane przez dyszę bez żadnego problemu z tym, że się po prostu nie zapala. Początkowo myślałem, że to może być wina paliwa, po podmianie oleju napędowego cały czas to samo.
  • #5
    lesniak.kam
    Level 11  
    Szukaj problemu w dyszy i filtrze, wczoraj w swojej nagrzewnicy wymieniłem sterownik i tak jak piszesz nie odpala i mimo że byłem pewien co do filtra to i tak jego wyczyściłem było delikatnie zabrudzone i rozkręciłem dysze i kompresorem ładnie podmuchałem. po zmontowaniu odpaliła od pierwszego razu.
    warto rozebrać pompę powietrza i benzyną umyć nalot.
  • #6
    KdF
    Level 16  
    A jaką wartość powinno mieć ciśnienie powietrza podawane do dyszy w takich nagrzewnicach?
  • #7
    lesniak.kam
    Level 11  
    0,2 bar u mnie było napisanie na tabliczce
  • #9
    kierbedz4
    Level 36  
    Nagrzewnica po kilku minutach gaśnie.Może w punktach 1 Sprawdzić w jakim stanie znajduje się zgrubny filtr paliwowy, czy nie jest brudny.2 Pod spodem palnika na tej samej obudowie jest zabudowany fotorezystor który musi widzieć płomień i gdy go nie widzi elektronika wyłącza nagrzewnicę.Należy wymontować fotoopornik który jest do obudowy palnika przykręcony jednym blachowkrętem i przedmuchać sprężonym powietrzem a nawet przemyć benzyną extrakcyjną.Jeżeli nadal będzie problem z poprawną pracą nagrzewnicy sprawdzić poprawną pracę fotoopornika na omomierzu,jeżeli nie ma reakcji wymienić fotoopornik.W przypadku dalszej niesprawności wykręcić palnik olejowy i przeczyścić komorę do której jest mocowana obudowa z palnikiem.Wewnątrz w komorze palnika może się na jej wypustach zgromadzić dużo części stałych na blaszkach zabudowanych w komorze które stanowią mało intensywny płomień przez co nie widzi go fotoopornik i wyłącza nagrzewnię.3 rozkręcić palnik i sprawdzić pod światło czy jest widoczne światło w płytce palnika.Aby nie rozkalibrować otworu w płytce można otwór oczyścić miedzianym drucikiem o średnicy około 0,1 mm i przedmuchać sprężonym powietrzem.Następnie przedmuchać wykręcony z palnika filtr dokładnego oczyszczania i zmontować palnik.Należy pamiętać iż w pompie znajduje się kolejny filtr paliwa który trzeba przedmuchać sprężonym powietrzem.Dostęp do niego jest po odkręceniu od góry na pompce zaślepki imbusowym kluczem.
  • #10
    KdF
    Level 16  
    Dzięki za odpowiedź. Ale wiesz że od ostatniego postu minęły............trzy lata i trzy miesiące?
  • #12
    Roman61
    Level 16  
    Ten opis naprawy przedstawiony przez
    kierbedz4 wrote:
    kierbedz4
    dotyczy naprawy nagrzewnic z pompą wysokociśnieniową, a nagrzewnica B35 CED jest nagrzewnicą z pompą powietrzną i zasysaniem paliwa na podciśnieniu.
  • #13
    ssaku1
    Level 10  
    Witam
    Może i mnie uda się rozwiązać moją zagwozdkę. Posiadam nagrzewnice MAster BV 80 G. W zeszłym sezonie były z nią problemy , bo lubiła zgasnąć i zakopcić ale pracowała. W tym nawet nie raczy podjąć pracy, Filtry przeczyszczone, paliwo podaje -ino cewka jakoś późno się załącza, ale nawet jak dam cewke na krótko pod 230V to po zapaleniu mieszanki maszyna nie podejmuje pracy i się rozłącza. Iskra między drucikami skacze. POMÓŻCIE
  • #14
    kierbedz4
    Level 36  
    Spróbuj przeczyść dyszę drucikiem miedzianym aby nie rozkalibrować dyszy.Jeżeli dysza będzie częściowo przytkana to nie będzie właściwie rozpylała.Jeżeli nagrzewnica jest z pompą powietrzną bo takie również posiadaliśmy to trzeba od tyłu zaczynać i rozebrać i przeczyścić pompę powietrzną bo oprócz gąbki będącej wkładanej zewnętrznie w trakcie rozebrania zobaczysz że również filter powietrza jest zamontowany wewnątrz pompy ja go czyściłem jak nie miałem nowego strumieniem sprężonego powietrza.Cewka elektrozaworu załącza się z około 2 lub 3 minutowym opóżnieniem.Jak pracuje pompa powierza ano na obwodzie wirnika jest klilka szczelin może 6 już nie pamiętam a w szczelinach siedzą plastikowe łopatki w postaci prostokątów .W chwili załączenia nagrzewnicy te łopatki siłą odśrodkową częściowo się wysuwają z wirnika dolegają do cylindra pompując powietrze.Te łopatki stanowią części zamienne i są do kupienia w serwisie.Jeżeli się rozłącza to znaczy że może być uszkodzony albo brudny fotoopornik bo ten zmieniając swoją oporność w trakcie pracy płomienia sygnalizuje elektronice na płytce uruchomienie nagrzewnicy i jest podtrzymana praca dmuchawy.Sam fotoopornik z podstawką musi być tak kątowo ustawioby do otworu aby widział palący się płomień.
  • #15
    ssaku1
    Level 10  
    Dysze nie za bardzo da się przeczyścić drucikiem, gdyż od str. wew. ma jakby filterek z czegoś co przypomina pumeks tylko twardsze. A jaką oporowość powinien dawać ele. fotoczuły przy płomieniu i bez. \Są to dane standardowe czy każdy ma inną. I czy po odłączeniu ele. foto. od elektroniki moge w ramach testu wstawić zworkę która będzie imitowała płomień?
  • #16
    kierbedz4
    Level 36  
    Ha Ha Odkręć ten filterek i dokładnie należy go przedmuchać sprężonym powietrzem za pomocą pistoletu Wkładasz dyszę pistoletu wewnątrz filterka i dmuchaj.Ten filterek jest osadzony w mosiężnej gwintowanej tulejce i tą tulejkę się wraz z filterkiem wykręca.Również mocując obsadę palnika w imadle możesz wykręcić dyszę i po jej wykręceniu kluczykiem imbusowym rozebrać dyszę palnika na poszczególne elementy.Rozbieramy palnik.Po wykręceniu dyszy palnika (klucz bodajże 22) wkręcasz dyszę palnika tak jak demontując palnik tlenowo-acetylenowy do cięcia w imadło z lekkim wyczuciem od spodu widzisz tulejkę gwintowaną i i gwintem zewnętrznym siedzi w głowicy palnika.Ta tulejka jest widoczna oczywiście po wykręcenia tego filterka o którym już wzmiankowałem.W środku tej tulejki jest sześciokątny orwór na kluczyk imbusowy.Tym kluczykiem wykręcasz tą tulejkę i wszystko ze środka palnika wylata.Przedmuchujesz i cienkim drucikiem miedzianym czyścisz dyszę Ten opis dotyczy dmuchawy pracującej z pompą wysokiego ciśnienia .A teraz z dmuchawą powietrzną.Zdejmujesz z obudowy palnika wężyki Paliwowy oraz doprowadzający powietrze ze sprężarki do głowiczki palnika Proszę sobie zaznaczyć który jest który bo po zamianie nie odpali.Obracając palnik w obudowie nagrzewnicy wyjmujesz palnik.Obudowę palnika wkręcasz w imadło i delikatnie kombinerkami wykręcasz końcówkę palnika z obudowy.Następnie sześciokątną głowiczkę mosiężną wkręcasz tym sześciokątem w imadło i kombinerkami wykręcasz pozostałość siedzącą w tej głowiczce i dysze masz na wieszchu.Fotoopornik jest w obudowie wraz kablami do kupienia w serwisie Po jego wypięciu możesz go sprawdzić omomierzem jak reaguje na światło z lampki przenośnej.Nie możesz wstawić zworki do prób.Zamieściłem nr telefonu można można zasięgnąć dodatkowych informacji.
  • #17
    ssaku1
    Level 10  
    Dzięki wielkie za szczegółową instrukcję czyszczenia pomogło. Zanim zamieściłeś opis już zamówiłem nową dysze, ale na tej przeczyszczonej i nowej pracuje teraz tak samo, czyli bez problemu. Musze pamiętać aby na koniec sezonu użytkowania przeczyścić maszynę czystą ropą a nie pozostawić opał.
    Raz jeszcze dzięki.
  • #18
    kierbedz4
    Level 36  
    Cała przyjemność po mojej stronie że mogłem pomóc w tym temacie. Starałem się tak łopatologicznie krok po kroku opisać sposób postępowania gdzie wiele czynności naprawczych można dokonać nawet w garażu pana Jóżka pomijając drogie serwisy dokonujące napraw ww ogrzewaczy.Można tu jeszcze dodać dla poprawienia funkcjonowania dmuchaw i przedłużania ich eksploatacji międzynaprawczych aby nie stosować filterków paliwa w których wnętrze stanowi gilterek papierowy na rzecz filterków żyłkowych które znacznie przedłużają pracę w czasie exploatacji.
    .
  • #19
    arsene
    Level 12  
    Witam. Widzę, że kolega kierbez4 jest fachowcem a że mam problem z nagrzewnica bass to się podłącze. Po wciśnięciu guzika i następnie po zdjęciu obudowy startuje i normalnie chodzi, jak założę obudowę gaśnie. Jak jest założona obudowa nie zapala płomienia a paliwo podaję. Jest jakiś problem z fotorezystorem. Wieczorem wpadłem na jeden pomysł, otóż ten fotorezystor jest umieszczony w gumie i moim skromnym zdaniem nie widzi płomienia. Lata on wewnątrz tej gumy jak..., myślę, że powinienem być umieszczony na końcu, ew pod jakimś kątem. Acha i na dodatek tu jest umieszczony na górze nad palnikiem z lewej strony. Dobrze myślę.
  • #20
    kierbedz4
    Level 36  
    Tak dobrze myślisz.Jak rozkręcisz górną obudowę nagrzewnicy wyjmij fotoopornik wraz z gumową obudową i przez ten otwór wprowadż pistolet ze sprężonym powietrzem.Nieraz jest tam tyle sadzy że blokuje ona światło pochodzące z palnika.Raz jak dmuchnąłem to byłem czarniejszy od kominiarza. Przemyj Fotoopornik benzyną nie wyjmując go z gumowej obudowy i przedmuchaj nie wkładając żadnego elementu do obudowy fotoopornika.Sam fotorezystor w obudowie zamontuj tak aby widział światło z nagrzewnicy nawet nieco odkształcając wspornik na którym jest zamontowany.Przy nagrzewnicach pracujących z pompą paliwową należy właściwie dobrać mieszankę paliwowo-powietrzną.Do tego służy obejma zamontowana na obudowie palnika gdzie po zwolnieniu śruby na obejmie można ją przesuwać dobierając optymalną pracę nagrzewnicy.Czynność tą należy dokonać w trakcie zdjętej górnej obudowy kilkakrotnie odpalając dmuchawę w trakcie regulacji i przykrywając górną obudowę do skutku jaki zamierzamy osiągnąć. tak ww fotorezystor powinien być zamontowany w obudowie na końcu wewnątrz obudowy.Sprawdż sam fotorezystor wyjmij obudowę z otworu palnika i w trakcie uruchomienia nagrzewnicy zaświeć w jego obudowę latarką jak dmuchawa będzie chodzić to praca jego jest poprawna jak dmuchawa zdechnie to prawdopodobnie trzeba wymienić fotorezystor.Fotorezystor wraz z gumową obudową stanowi komplet i można go zamówić u producenta.
  • #21
    kierbedz4
    Level 36  
    Na swoim wpisie nie zamieściłem jeszcze informacji dotyczącej wyłączenia dmuchawy a dotyczy to wszystkich dmuchaw bez względu na rodzaj paliwa zasilającego dmuchawy.Dmuchawę po skończonej pracy należy wyłączać wyłącznie na panelu dmuchawy a nie bezpośrednio z sieci ze względu na to iż po wyłączeniu dmuchawy na panelu dalej pracuje dmuchawa schładzając dmuchawę a po schłodzeniu dmuchawy silnik wentylatora jest odłączony przez termostat zabudowany w nagrzewnicy.
  • #22
    fryder
    Level 1  
    Do kierbedz4.
    Witam. Mam problem z nagrzewnicą olejowa Master BV77. Po włączeniu zasilania silnik chodzi, czasami z komina wydobywa się dym przez chwilę i to koniec . Silnik nadal pracuje aż do wyłączenia przyciskiem. Po zdjęciu górnej osłony i odłączeniu przewodu paliwowego,widac jak po wlaczeniu nagrzewnicy elektrody iskrzą około 10 sek. Po ich wygaśnięciu pompa puszcza paliwo. Przycisk reset świeci na żółto przez chwilę. Pomocy proszę.
  • #23
    randolph
    Level 13  
    Temat nagrzewnic zawsze żywy ;), to i ja się podepnę z pytaniem.
    Nagrzewnica Master B65CEL . W trybie expresowym 60 -120 minut zabrudza się wirnik, łopatki, elementy współpracujące. Jakby sadza; skutek - silnik przyblokowany, "sadza" zakleja pompę trudno obrócić osią silnika.
    Wyczyszczę wirnik, łopatki etc.... do 2 h jest ok i od nowa :(. Proszę o sugestie co z tym fantem ?
  • #24
    lukaszcichy83
    Level 2  
    Witam. Również mam problem z nagrzewnicą znajomego powertek 20kw. Po wymianie grafitowego wirnika pompy paliwa odpala i ładnie działa ale tylko bez pokrywy. Po założeniu obudowy momentalnie coś stuknie i gasnie. Nic nie obciera. Bez obudowy grzeje bez przerw. Co Wy na to?...pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku
  • #25
    kierbedz4
    Level 36  
    Regulacja się kłania .Jak założysz pokrywę to jest zły skład mieszanki powietrzno-paliwowej.Po prostu jest za dużo powietrza.Typów tych dmuchaw jest bez liku od paliwowych po gazowe a z tych paliwowych jedne pracują z pompą wysokociśnieniową a te drugie pracują na podciśnienie. niema foto nagrzewnicy ze zdjętą górną pokrywą to tak jakby wróżyć z fusów.Wysokociśnieniowe mają regulację powietrza zabudowaną na obudowie palnika i jest pierścień przesuwany po zluzowaniu kluczykiem imbusowym.Jak następuje przesunięcie obejmy do przodu po obudowie palnika następuje zmniejszenie wartości powietrza w składzie mieszanki.Samo sprawdzanie pracy powinno się odbywać po założeniu górnej pokrywy ogrzewacza.Z kolei druga z nagrzewnic pracuje na podciśnienie i jej regulacja powietrza znajduje się od strony tylnej silnika wentylatora.
  • #26
    lukaszcichy83
    Level 2  
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Nagrzewnica olejowa master B35 CED gaśnie Nagrzewnica olejowa master B35 CED gaśnie
    Regulacja nic nie daje. Juz próbowałem.
  • #27
    kierbedz4
    Level 36  
    Można wyjąć fotorezystor z obudowy palnika i zaświecić w niego latarką i sprawdzić czy dmuchawa w tym przypadku się wyłącza - a nie powinna - bo układ nagrzewnicy "widzi płomień" z latarki. Po za tym należy przemyć fotorezystor benzyną ekstrakcyjną - jeśli będzie zabrudzony - to nie będzie widział płomienia. Można wypiąć z obwodu fotorezystor i zobaczyć jak będzie się zachowywał na mierniku na zakresie omomierza podając mu snop światła, sprawdzić jaka jest jego reakcja na światło.
  • #28
    gregorfik
    Level 10  
    Witam,
    Mam 6 Masterów i 1 Hechta(nowy) i ciągle problemy z tymi Masterami. Nie powiem bo lekko nie maja niektóre pracują ponad 400h w miesiącu, ale mimo wszystko . Najczęstsza przyczyny to nie odpala pochodzi 5 sek wentylator i rozłącza jakaś pewnie czasówka nagrzewnicę.
    Dziś np wziąłem się za B150CED i z racji tego, że nie wiem za co się zabrać zabrałem się za wszystko- full serwis.
    Wyczyściłem:
    - zbiornik paliwa - syfu co nie miara
    - filtry powietrza i ten w zbiorniku paliwa
    - rozkręciłem pompę i nagar rozpuszczalnikiem wyczyściłem - łopatki pompy chodziły lekko
    - przewody paliwowe wymieniłem bo skruszały od temp
    - nowy kociol założyłem (wytrzymuje 9-10mcy)
    - wyczyściłem fotokomórkę
    - wyczyściłem dyszę - strasznie zasyfiona - to była prawdopodobnie przyczyna, że nie działała kompletnie zapchana
    No i teraz:
    odpalam i bum chodzi tyle, że:
    - "pufa" ogniem czyli sobie pracuje ale co 3 -4 sek lekko zionie ogniem tak, że widać płomień. I tu moje pytanie czego to wina? Nowa tak nie robi.
    - druga sprawa z tyyłu na obudowie pompy jest takie coś w nim kulka ze sprężynką - otóż zakładam, że to zawór bezpieczeństwa, pompa nie może pchać do dyszy to wydmuchuje tu gdy ta jest brudna tak sobie to tłumaczłem, ale nie zgadza mi się to z 2 powodów.
    Po pierwsze po obejrzeniu jak skonstruwona jest dysza wewnątrz twierdzę, że to niemożliwe.
    Po drugie teraz mam czyściutką dyszę a i tak tym czymś dmucha....
    Ktoś mógłby mi wyjaśnić to czemu ona zionie ogniem i czemu z tego czegoś idzie powietrze?
  • #29
    kierbedz4
    Level 36  
    Jak chodzi przez pewien czas a następnie gaśnie to elektronika zamyka dopływ paliwa gdyż fotoopornik nie widzi płomienia to dotyczy nagrzewnicy z zabudowaną pompką wysokiego ciśnienia.Może to być zarazem przytkana dysza palnika i palnik będzie pluł paliwem a to zmienia skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak zionie ogniem i pufa to jest za duży wydatek paliwa na dyszy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Spróbuj jeszcze ograniczyć jej wielkość powietrza z tyłu od strony silnika do obudowy przyłóż pół strony gazety aby nieco zmniejszyć wydatek powietrz na wentylatorze.
  • #30
    gregorfik
    Level 10  
    Ok, przyłożę gazete ale tym sposobem ogranicze dostep powietrza a nie paliwa.
    U mnie jest pompa powietrzna, czyli to koło z wysuwającymi sie klapkami, które tłoczy powietrze.
    Można zmniejszać dawkę paliwa w takiej nagrzewnicy? Tam podciśnienie zasysa paliwo ze zbiorniks wiec chyba nie ma jak?
    A co z tym "pierdolnikiem" przez który dmuchane jest powietrze? Nowa nagrzewnica nie dmucha tamtędy.