Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica olejowa master B35 CED gaśnie

kris248 19 Cze 2012 12:51 14032 17
  • #1 19 Cze 2012 12:51
    kris248
    Poziom 9  

    Posiadania przeze mnie nagrzewnica firmy master gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia, zdaje się, że podaje zbyt niskie ciśnienie paliwa, bowiem dysza wydaje się być ok, po dmuchnięciu w wężyk podłączony do silnika rozpla paliwo, natomiast kiedy wężyk jest odpowiednio podłączony, paliwo nie jest rozpylane. Regulacja ciśnienia z tyłu silnika nie pomaga. Co może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia?

    3 17
  • #2 29 Paź 2012 17:56
    kris248
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Problem udało mi się rozwiązać, mianowicie okazało się, że tylna obudowa silnika była pęknięta przez co przepuszczała powietrze w związku z tym paliwo nie było rozpylane z odpowiednim ciśnieniem. Po naprawie nagrzewnica działała kilka dni po czym przestała działać. Tym razem nagrzewnica w ogóle nie zapala. Tzn. odpala wiatrak, paliwo jest rozpylane, żarnik się żarzy - mimo to nie podpala paliwa. Co może być przyczyną? Czy żarnik może być uszkodzony mimo, że się żarzy?

    2
  • #3 27 Lis 2012 16:10
    lesniak.kam
    Poziom 11  

    Witam
    sprawdź drożność przewodów paliwowych.
    W zbiorniku jest sitko i ono lubi się zatykać, wszystko musi być czyste.
    Następnie trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza i wyregulować.

    2
  • #4 29 Lis 2012 14:34
    kris248
    Poziom 9  

    Dzięki za odzew! Problemów z drożnością na pewno nie ma, paliwo jest podawane i rozpylane przez dyszę bez żadnego problemu z tym, że się po prostu nie zapala. Początkowo myślałem, że to może być wina paliwa, po podmianie oleju napędowego cały czas to samo.

    0
  • #5 29 Lis 2012 17:21
    lesniak.kam
    Poziom 11  

    Szukaj problemu w dyszy i filtrze, wczoraj w swojej nagrzewnicy wymieniłem sterownik i tak jak piszesz nie odpala i mimo że byłem pewien co do filtra to i tak jego wyczyściłem było delikatnie zabrudzone i rozkręciłem dysze i kompresorem ładnie podmuchałem. po zmontowaniu odpaliła od pierwszego razu.
    warto rozebrać pompę powietrza i benzyną umyć nalot.

    0
  • #6 31 Sty 2013 21:27
    KdF
    Poziom 16  

    A jaką wartość powinno mieć ciśnienie powietrza podawane do dyszy w takich nagrzewnicach?

    2
  • #7 31 Sty 2013 22:47
    lesniak.kam
    Poziom 11  

    0,2 bar u mnie było napisanie na tabliczce

    0
  • #9 26 Mar 2016 19:37
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Nagrzewnica po kilku minutach gaśnie.Może w punktach 1 Sprawdzić w jakim stanie znajduje się zgrubny filtr paliwowy, czy nie jest brudny.2 Pod spodem palnika na tej samej obudowie jest zabudowany fotorezystor który musi widzieć płomień i gdy go nie widzi elektronika wyłącza nagrzewnicę.Należy wymontować fotoopornik który jest do obudowy palnika przykręcony jednym blachowkrętem i przedmuchać sprężonym powietrzem a nawet przemyć benzyną extrakcyjną.Jeżeli nadal będzie problem z poprawną pracą nagrzewnicy sprawdzić poprawną pracę fotoopornika na omomierzu,jeżeli nie ma reakcji wymienić fotoopornik.W przypadku dalszej niesprawności wykręcić palnik olejowy i przeczyścić komorę do której jest mocowana obudowa z palnikiem.Wewnątrz w komorze palnika może się na jej wypustach zgromadzić dużo części stałych na blaszkach zabudowanych w komorze które stanowią mało intensywny płomień przez co nie widzi go fotoopornik i wyłącza nagrzewnię.3 rozkręcić palnik i sprawdzić pod światło czy jest widoczne światło w płytce palnika.Aby nie rozkalibrować otworu w płytce można otwór oczyścić miedzianym drucikiem o średnicy około 0,1 mm i przedmuchać sprężonym powietrzem.Następnie przedmuchać wykręcony z palnika filtr dokładnego oczyszczania i zmontować palnik.Należy pamiętać iż w pompie znajduje się kolejny filtr paliwa który trzeba przedmuchać sprężonym powietrzem.Dostęp do niego jest po odkręceniu od góry na pompce zaślepki imbusowym kluczem.

    2
  • #10 26 Mar 2016 19:52
    KdF
    Poziom 16  

    Dzięki za odpowiedź. Ale wiesz że od ostatniego postu minęły............trzy lata i trzy miesiące?

    1
  • #11 26 Mar 2016 21:42
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Temat nagrzewnic na olej opałowy jest zawsze aktualny i na czasie. U mnie w zakładzie pracy przez kilka lat od jesieni aż po wiosnę pracuje w porze nocnej 12 nagrzewnic i prowadzimy ich serwis na bieżąco.

    2
  • #12 27 Mar 2016 09:56
    Roman61
    Poziom 16  

    Ten opis naprawy przedstawiony przez

    kierbedz4 napisał:
    kierbedz4
    dotyczy naprawy nagrzewnic z pompą wysokociśnieniową, a nagrzewnica B35 CED jest nagrzewnicą z pompą powietrzną i zasysaniem paliwa na podciśnieniu.

    3
  • #13 10 Sty 2019 19:29
    ssaku1
    Poziom 9  

    Witam
    Może i mnie uda się rozwiązać moją zagwozdkę. Posiadam nagrzewnice MAster BV 80 G. W zeszłym sezonie były z nią problemy , bo lubiła zgasnąć i zakopcić ale pracowała. W tym nawet nie raczy podjąć pracy, Filtry przeczyszczone, paliwo podaje -ino cewka jakoś późno się załącza, ale nawet jak dam cewke na krótko pod 230V to po zapaleniu mieszanki maszyna nie podejmuje pracy i się rozłącza. Iskra między drucikami skacze. POMÓŻCIE

    1
  • #14 10 Sty 2019 20:33
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Spróbuj przeczyść dyszę drucikiem miedzianym aby nie rozkalibrować dyszy.Jeżeli dysza będzie częściowo przytkana to nie będzie właściwie rozpylała.Jeżeli nagrzewnica jest z pompą powietrzną bo takie również posiadaliśmy to trzeba od tyłu zaczynać i rozebrać i przeczyścić pompę powietrzną bo oprócz gąbki będącej wkładanej zewnętrznie w trakcie rozebrania zobaczysz że również filter powietrza jest zamontowany wewnątrz pompy ja go czyściłem jak nie miałem nowego strumieniem sprężonego powietrza.Cewka elektrozaworu załącza się z około 2 lub 3 minutowym opóżnieniem.Jak pracuje pompa powierza ano na obwodzie wirnika jest klilka szczelin może 6 już nie pamiętam a w szczelinach siedzą plastikowe łopatki w postaci prostokątów .W chwili załączenia nagrzewnicy te łopatki siłą odśrodkową częściowo się wysuwają z wirnika dolegają do cylindra pompując powietrze.Te łopatki stanowią części zamienne i są do kupienia w serwisie.Jeżeli się rozłącza to znaczy że może być uszkodzony albo brudny fotoopornik bo ten zmieniając swoją oporność w trakcie pracy płomienia sygnalizuje elektronice na płytce uruchomienie nagrzewnicy i jest podtrzymana praca dmuchawy.Sam fotoopornik z podstawką musi być tak kątowo ustawioby do otworu aby widział palący się płomień.

    0
  • #15 10 Sty 2019 21:35
    ssaku1
    Poziom 9  

    Dysze nie za bardzo da się przeczyścić drucikiem, gdyż od str. wew. ma jakby filterek z czegoś co przypomina pumeks tylko twardsze. A jaką oporowość powinien dawać ele. fotoczuły przy płomieniu i bez. \Są to dane standardowe czy każdy ma inną. I czy po odłączeniu ele. foto. od elektroniki moge w ramach testu wstawić zworkę która będzie imitowała płomień?

    0
  • #16 11 Sty 2019 19:29
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Ha Ha Odkręć ten filterek i dokładnie należy go przedmuchać sprężonym powietrzem za pomocą pistoletu Wkładasz dyszę pistoletu wewnątrz filterka i dmuchaj.Ten filterek jest osadzony w mosiężnej gwintowanej tulejce i tą tulejkę się wraz z filterkiem wykręca.Również mocując obsadę palnika w imadle możesz wykręcić dyszę i po jej wykręceniu kluczykiem imbusowym rozebrać dyszę palnika na poszczególne elementy.Rozbieramy palnik.Po wykręceniu dyszy palnika (klucz bodajże 22) wkręcasz dyszę palnika tak jak demontując palnik tlenowo-acetylenowy do cięcia w imadło z lekkim wyczuciem od spodu widzisz tulejkę gwintowaną i i gwintem zewnętrznym siedzi w głowicy palnika.Ta tulejka jest widoczna oczywiście po wykręcenia tego filterka o którym już wzmiankowałem.W środku tej tulejki jest sześciokątny orwór na kluczyk imbusowy.Tym kluczykiem wykręcasz tą tulejkę i wszystko ze środka palnika wylata.Przedmuchujesz i cienkim drucikiem miedzianym czyścisz dyszę Ten opis dotyczy dmuchawy pracującej z pompą wysokiego ciśnienia .A teraz z dmuchawą powietrzną.Zdejmujesz z obudowy palnika wężyki Paliwowy oraz doprowadzający powietrze ze sprężarki do głowiczki palnika Proszę sobie zaznaczyć który jest który bo po zamianie nie odpali.Obracając palnik w obudowie nagrzewnicy wyjmujesz palnik.Obudowę palnika wkręcasz w imadło i delikatnie kombinerkami wykręcasz końcówkę palnika z obudowy.Następnie sześciokątną głowiczkę mosiężną wkręcasz tym sześciokątem w imadło i kombinerkami wykręcasz pozostałość siedzącą w tej głowiczce i dysze masz na wieszchu.Fotoopornik jest w obudowie wraz kablami do kupienia w serwisie Po jego wypięciu możesz go sprawdzić omomierzem jak reaguje na światło z lampki przenośnej.Nie możesz wstawić zworki do prób.Zamieściłem nr telefonu można można zasięgnąć dodatkowych informacji.

    1
  • #17 16 Sty 2019 16:10
    ssaku1
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie za szczegółową instrukcję czyszczenia pomogło. Zanim zamieściłeś opis już zamówiłem nową dysze, ale na tej przeczyszczonej i nowej pracuje teraz tak samo, czyli bez problemu. Musze pamiętać aby na koniec sezonu użytkowania przeczyścić maszynę czystą ropą a nie pozostawić opał.
    Raz jeszcze dzięki.

    0
  • #18 16 Sty 2019 18:44
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Cała przyjemność po mojej stronie że mogłem pomóc w tym temacie. Starałem się tak łopatologicznie krok po kroku opisać sposób postępowania gdzie wiele czynności naprawczych można dokonać nawet w garażu pana Jóżka pomijając drogie serwisy dokonujące napraw ww ogrzewaczy.Można tu jeszcze dodać dla poprawienia funkcjonowania dmuchaw i przedłużania ich eksploatacji międzynaprawczych aby nie stosować filterków paliwa w których wnętrze stanowi gilterek papierowy na rzecz filterków żyłkowych które znacznie przedłużają pracę w czasie exploatacji.
    .

    0