Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo - klimatyzacja, za duże ciśnienie w układzie

numeratorek 19 Cze 2012 14:36 5384 11
  • #1 19 Cze 2012 14:36
    numeratorek
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.
    Volvo v 40 1.9 td 95kM 1999r. Klimatyzacja w ogóle nie działała była rozszczelniona, dziura w chłodnicy.Chłodnica została wymieniona na taka nową ale najtańszą ,układ Został sprawdzony szczelność wszystko ok .Po nabiciu układu klima działa wszystko wentylator na chłodnicy ,klima chłodzi, ale przy takiej temp. jak teraz ciśnienie wysokie rośnie do 27 a ciśnienie niskie jest na 4 .Przez to auto mocno słabnie i temp. silnika rośnie mocno. Co może być powodem takiego wysokiego ciśnienia ?, jeden gość mi mówił że to niby może być wina tej chłodnicy że to hińszczyzna i że może mieć cieńsze rurki w sobie,ale to była chłodnica dobrana do tego auta wszystko pasowało na uchwyty .
    Proszę o jakieś sugestię co trzeba sprawdzić? czy może to wina tej chłodnicy ?

    0 11
  • #2 19 Cze 2012 17:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    Wygląda to na zbyt dużą ilość czynnika w układzie.

    0
  • #3 19 Cze 2012 21:20
    numeratorek
    Poziom 11  

    Z tego co pamiętam to nabite było 800g

    0
  • #4 20 Cze 2012 00:46
    carsmot
    Poziom 19  

    Sprawdź drożność lamelek na chłodnicy wodnej , wygląda mi to na brak przepływu powietrza chłodzącego chłodnice .

    0
  • #5 20 Cze 2012 07:33
    numeratorek
    Poziom 11  

    Dziękuje panowie za podpowiedzi dzisiaj spróbuję to sprawdzić.Przedmucham chłodnice i dam znać co się dalej dzieje .

    0
  • #6 20 Cze 2012 20:58
    numeratorek
    Poziom 11  

    Dzisiaj zmieniłem skraplacz i zmieniły sie cisnienia wysokie trzyma sie na 20, a niskie 3,5. Czy tak już może być ?, robione bylo okolo 18 temp nizsza byla na zewnatrz boje sie ze jak bedzie plus 30 że znowu skoczzy cisnienie .


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych, dotyczy również wcześniejszych postów w temacie. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #7 20 Cze 2012 21:17
    kybernetes
    Poziom 39  

    Za wysokie ciśnienie.

    0
  • #8 21 Cze 2012 00:21
    numeratorek
    Poziom 11  

    Przepraszam za pisownię bardzo mi się spieszyło.
    Tylko czym będzie dalej spowodowane to duże ciśnienie?. Podejrzewam jeszcze zawór rozprężny , bo już więcej nie wiem co może być powodem tak wysokiego ciśnienia.
    Dzisiaj przedmuchałem chłodnice,były troszkę zakurzone ale bez zmian :(.

    0
  • #9 21 Cze 2012 06:53
    kybernetes
    Poziom 39  

    Powodem wysokiego ciśnienia nie może być zawór rozprężny bo wtedy po drugiej stronie miałbyś niskie. Może być za dużo czynnika w układzie, powietrze w układzie, słaby nadmuch na skraplacz. Jedź do serwisu klimatyzacji to Ci to zrobią, sam nie masz odpowiednich przyrządów aby to sprawdzić.

    0
  • #10 21 Cze 2012 07:53
    numeratorek
    Poziom 11  

    W układzie jest odpowiednia ilość czynnika 800g.Chłodnice przedmuchałem ,wentylator chodzi na maxa na 2biegu ,tylko że tam jest zle rozwiązane konstrukcyjnie moim zdaniem bo wentylator wpierw studzi chłodnice silnika póżniej intercooler a dopiero chłodnice klimy. A ten wentylator ogólnie jest mały i tylko wystarczy na połowę chłodnicy którą studzi, a reszta chłodnicy pozostaje połowa bez nadmuchu.

    Dodano po 18 [minuty]:

    To tak wygląda jak by brakowało mu 2 wentylatora. Bo jest tylko jeden i tak jak by on nie wyrabiał. A nie wiem może ktoś wcześniej nie zamontował 2wentylatora.
    Może ktoś się orientuje jak tam jest rozwiązane?

    0
  • #11 21 Cze 2012 11:11
    daro131313
    Poziom 13  

    numeratorek napisał:
    ,tylko że tam jest zle rozwiązane konstrukcyjnie moim zdaniem bo wentylator wpierw studzi chłodnice silnika póżniej intercooler a dopiero chłodnice klimy
    Raczej odwrotnie chyba ze wentylator jest źle podłączony i pracuje w przeciwnym kierunku.

    0
  • #12 02 Mar 2013 21:10
    bobas39
    Poziom 7  

    Witam, mam takie samo auto i podobny problem! Wentylator jest jeden, ale ma dwa biegi! Wszystko z nim masz ok. U mnie problem jest taki, że wszystko startuje ale nie chłodzi! Po 4 wizycie w ,,serwisie" klimatyzacji, panowie powiedzieli, że mam zapchany jakiś zawór pod deską rozdzielczą i go nie udrożnią! Włożyłem już w to 1000zł i nie działa i ci ,,fachowcy" zaproponowali mi że we Wrocławiu jest gość który za kolejne 1000zł mi to udrożni! Boję się kolejnych prób, może jest ktoś, kto naprawdę się na tym zna! To trudny przypadek. Podobno poleciały drobinki z filtra węglowego i trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą! Boję się kolejnego ,,pudła" ze strony ,,fachowców".

    0