Witam,
Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator
Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V)
Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że problem zniknął.
Kupiłem też nowy akumulator.
Z alternatora wychodzi mi napięcie 18 V AC na wolnych obrotach, na wysokich dochodzi do 32 V AC
Wrzuciłem na Elektrodę znalezioną przeze mnie w necie instrukcję naprawy chińczyka 4-suwowego
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2319923.html
Na stronie 156 jest podany pin-out do regulatora napięcia.
Tj :
Po lewej góra - żółty
Po lewej dół - Biały
Po prawej góra - czerwony
Po prawej dół - Zielony
Niestety taki układ u mnie nie działa (jakiś inny model mam ??)
U mnie jest : ( fabrycznie podłączenie w kostce)
Po lewej góra - czerwony
Po lewej dół - Biały
Po prawej góra - żółty
Po prawej dół - zielony
biały- "przychodzi" nim napięcie z alternatora (18 V AC na wolnych do 32 V AC
czerwony - idzie na akumulator
zielony - masa
żółty - idzie na włącznik świateł
U mnie na wyjściu z regulatora światła mają 10,5 V na wolnych i 12,2 V na wysokich obrotach (nie wiem czy to DC czy AC)
W moim podłączeniu fabrycznym mam na wyjściu z regulatora na akumulator tylko 8 V na wolnych do 10,5 V na pełnych obrotach silnika (patrz wyżej na sam aku wchodzi od 4,8 do 6,5 V - wiadomo spadek napięcia w instalacji na kablach.. choć fakt dość duży spadek)
Ale nie wiem jak sprawdzić czy to jest prąd stały czy zmienny bo nie mam oscyloskopu - wie ktos jak się upewnić jaki mam prąd na wyjsciu z regulatora ???
Mój miernik podaje te napięcia tylko jak mierzę na nastawie na "AC" - na DC nie pokazuje nic..
Więc wychodzi na to że chyba mam prąd ..zmienny AC a taki przecież nie może ładować akumulatora 12 V
Ale o dziwo akumulator nie "wybuchł" , tylko się rozładowuje, sprawdziłem czy ma "pojemność" poprzez bezpośrednie podpięcie z żarówką 12 V - 25W - żarówka świeciła przez 5 minut zanim sam rozłączyłem (wiadomo - nagrzewa się mocno)
Wynika ze ten prąd (AC ???) mu nie szkodzi....
Z ciekawości postanowiłem poświecić jeden regulator (a niech tam niech się spali .. mam jeszcze 3 inne)i przepiąłem przewody w kostce wchodzącej do regulatora na sposób podany w podanej przeze mnie instrukcji obsługi (patrz strona 156)
Jedyne co się zmieniło to napięcie jakie wyszło na światła... (żółty kabel) było toż same z tym wchodzącym z alternatora (wiadomo nie włączałem świateł żeby nie spalić żarówek) czyli od 18 V na wolnych do 32 V na pełnych obrotach silnika
Jeszcze jedno - moje regulatory pokazują opór elektryczny jedynie między lewym górnym a lewym dolnym wyjściem (ok. 170 K Omów) - i to wszystkie cztery - instrukcja pokazuje że powinna tam być nieskończoność a opór powinien pojawić się odpowiednio pomiędzy :
Lewa strona góra - prawa strona dół (od 5 do 100 k Omów)
Lewa strona dól - prawa strona góra (od 3 do 50 K Omów)
Czyli po X-sie ....
Przejrzałem kilka postów w podobnych sprawach ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu
Póki co akumulator wyłączyłem z układu i jeżdżę z odpiętym.
Światła palą, skuter jeździ tylko odpala "z nogi" a nie ze startera elektrycznego
Gdzie tkwi "myk" ???
Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator
Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V)
Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że problem zniknął.
Kupiłem też nowy akumulator.
Z alternatora wychodzi mi napięcie 18 V AC na wolnych obrotach, na wysokich dochodzi do 32 V AC
Wrzuciłem na Elektrodę znalezioną przeze mnie w necie instrukcję naprawy chińczyka 4-suwowego
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2319923.html
Na stronie 156 jest podany pin-out do regulatora napięcia.
Tj :
Po lewej góra - żółty
Po lewej dół - Biały
Po prawej góra - czerwony
Po prawej dół - Zielony
Niestety taki układ u mnie nie działa (jakiś inny model mam ??)
U mnie jest : ( fabrycznie podłączenie w kostce)
Po lewej góra - czerwony
Po lewej dół - Biały
Po prawej góra - żółty
Po prawej dół - zielony
biały- "przychodzi" nim napięcie z alternatora (18 V AC na wolnych do 32 V AC
czerwony - idzie na akumulator
zielony - masa
żółty - idzie na włącznik świateł
U mnie na wyjściu z regulatora światła mają 10,5 V na wolnych i 12,2 V na wysokich obrotach (nie wiem czy to DC czy AC)
W moim podłączeniu fabrycznym mam na wyjściu z regulatora na akumulator tylko 8 V na wolnych do 10,5 V na pełnych obrotach silnika (patrz wyżej na sam aku wchodzi od 4,8 do 6,5 V - wiadomo spadek napięcia w instalacji na kablach.. choć fakt dość duży spadek)
Ale nie wiem jak sprawdzić czy to jest prąd stały czy zmienny bo nie mam oscyloskopu - wie ktos jak się upewnić jaki mam prąd na wyjsciu z regulatora ???
Mój miernik podaje te napięcia tylko jak mierzę na nastawie na "AC" - na DC nie pokazuje nic..
Więc wychodzi na to że chyba mam prąd ..zmienny AC a taki przecież nie może ładować akumulatora 12 V
Ale o dziwo akumulator nie "wybuchł" , tylko się rozładowuje, sprawdziłem czy ma "pojemność" poprzez bezpośrednie podpięcie z żarówką 12 V - 25W - żarówka świeciła przez 5 minut zanim sam rozłączyłem (wiadomo - nagrzewa się mocno)
Wynika ze ten prąd (AC ???) mu nie szkodzi....
Z ciekawości postanowiłem poświecić jeden regulator (a niech tam niech się spali .. mam jeszcze 3 inne)i przepiąłem przewody w kostce wchodzącej do regulatora na sposób podany w podanej przeze mnie instrukcji obsługi (patrz strona 156)
Jedyne co się zmieniło to napięcie jakie wyszło na światła... (żółty kabel) było toż same z tym wchodzącym z alternatora (wiadomo nie włączałem świateł żeby nie spalić żarówek) czyli od 18 V na wolnych do 32 V na pełnych obrotach silnika
Jeszcze jedno - moje regulatory pokazują opór elektryczny jedynie między lewym górnym a lewym dolnym wyjściem (ok. 170 K Omów) - i to wszystkie cztery - instrukcja pokazuje że powinna tam być nieskończoność a opór powinien pojawić się odpowiednio pomiędzy :
Lewa strona góra - prawa strona dół (od 5 do 100 k Omów)
Lewa strona dól - prawa strona góra (od 3 do 50 K Omów)
Czyli po X-sie ....
Przejrzałem kilka postów w podobnych sprawach ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu
Póki co akumulator wyłączyłem z układu i jeżdżę z odpiętym.
Światła palą, skuter jeździ tylko odpala "z nogi" a nie ze startera elektrycznego
Gdzie tkwi "myk" ???