Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 97 1,6 + LPG gotuje sie

karool61 19 Cze 2012 21:17 2547 14
  • #1 19 Cze 2012 21:17
    karool61
    Poziom 12  

    witam
    Mam problem z moją cordobą, a mianowicie. Po 80km podróży kiedy się zatrzymałem, zauważyłem, ze z pompy kapie płyn chłodniczy. Pompa została wymieniona. Przestało kapać jednak pojawił się nowy problem. Po przejechaniu kilkudziesięciu km zauważyłem ze gotuje się płyn w zbiorniku. Wystarczy ze samochód jest chwile odpalony i po kilku minutach płyn robi się gorący i się gotuje. Padło podejrzenie na termostat, jednak po jego wymianie nadal to samo... Zauważyłem ze samochód stracił moc, na niskich obrotach jest bardzo slaby ciężko podjechać pod górkę. Miał ktoś może podobny problem? brakuje mi już pomysłów

  • #2 19 Cze 2012 21:44
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam
    Czy chłodnica cała jest gorąca.

  • #3 19 Cze 2012 21:48
    karool61
    Poziom 12  

    nie chlodnica jakos specjalnie sie nie nagrzewa. gorace sa oba weze

  • #5 19 Cze 2012 21:54
    karool61
    Poziom 12  

    chlodnica jest chlodna. a jakis inny pomysl niz uszczelka?

  • #6 19 Cze 2012 21:58
    czolo81
    Poziom 17  

    Brak kolego innych pomysłów .Walnięta uszczelka .

  • #7 19 Cze 2012 22:01
    karool61
    Poziom 12  

    w takim razie skad ten spadek mocy i zamuła?

  • #8 19 Cze 2012 22:05
    nikusert
    Poziom 36  

    Chłodnica powinna być mocno gorąca jak węże,w jakiej cenie był termostat.

  • #9 19 Cze 2012 22:10
    EBI056
    Poziom 14  

    Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia.
    Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość wałka rozrządu) Jeżeli silnik okaże się przegrzany niezbędna wymiana pierścieni tłokowych. (jeśli się ich nie wymieni autko może brać więcej oleju niż przed zdarzeniem)
    I to by było na tyle.

    Życzę sukcesów.

  • #10 19 Cze 2012 22:12
    czolo81
    Poziom 17  

    Jedź do mechanika niech ci sprawdzi ciśnienie na tłokach.

  • #11 19 Cze 2012 22:15
    karool61
    Poziom 12  

    termostat 30zl firmy vernet


    EBI056 widze ze sie tym zajmujesz, jaki mniej wiecej koszt? i czy na 100% uszczelka? moze to miec też wpływ na spadek mocy?

  • #12 20 Cze 2012 00:32
    gimak
    Poziom 35  

    Kolego karool61, masz LPG, więc zanim zrzucisz głowicę sprawdź czy masz szczelny reduktor, bo to on może być przyczyną zapowietrzania układu chłodzenia, a to jest tańsza opcja do sprawdzenia niż uszczelka pod głowicą.

  • #13 20 Cze 2012 22:28
    EBI056
    Poziom 14  

    Kolega gimak ma rację. Zacznij od reduktora.

    Cytat:
    czy na 100% uszczelka? może to mieć też wpływ na spadek mocy?


    Oczywiście.
    Co do kosztów to nie wiem bo nie zajmuje się naprawą samochodów, Tylko regeneracją podzespołów silników.
    Pozdrawiam

  • #14 10 Lip 2012 00:24
    karool61
    Poziom 12  

    moze komus to sie przyda, problem rozwiazny
    przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny

  • #15 10 Lip 2012 13:08
    gimak
    Poziom 35  

    karool61 napisał:
    przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny

    Oby tak było. Pytanie, bo się nie orientuję jak to wygląda w kolegi samochodzie - jaka jest normalna temperatura pracy silnika? Bo jak w granicach 90*C, to układ powinien normalnie pracować nawet na nieszczelnym korku i nie powinno dochodzić do wyrzucania płynu. Jeżeli dochodzi do powstawania nadmiernego ciśnienia (wyrzucenie uszczelki), to albo układ jest źle odpowietrzony i sam samoistnie się nie odpowietrza, albo jest stale "napowietrzany".
    Mam dwa samochody megankę i corollę z temperaturami pracy 90*C i w obydwóch celowo jest korek nieszczelny, aby nie było ciśnienia w układzie i układy pracują poprawnie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME