Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 97 1,6 + LPG gotuje sie

19 Cze 2012 21:17 2895 14
  • Poziom 12  
    witam
    Mam problem z moją cordobą, a mianowicie. Po 80km podróży kiedy się zatrzymałem, zauważyłem, ze z pompy kapie płyn chłodniczy. Pompa została wymieniona. Przestało kapać jednak pojawił się nowy problem. Po przejechaniu kilkudziesięciu km zauważyłem ze gotuje się płyn w zbiorniku. Wystarczy ze samochód jest chwile odpalony i po kilku minutach płyn robi się gorący i się gotuje. Padło podejrzenie na termostat, jednak po jego wymianie nadal to samo... Zauważyłem ze samochód stracił moc, na niskich obrotach jest bardzo slaby ciężko podjechać pod górkę. Miał ktoś może podobny problem? brakuje mi już pomysłów
  • Poziom 38  
    Witam
    Czy chłodnica cała jest gorąca.
  • Poziom 12  
    nie chlodnica jakos specjalnie sie nie nagrzewa. gorace sa oba weze
  • Poziom 12  
    chlodnica jest chlodna. a jakis inny pomysl niz uszczelka?
  • Poziom 12  
    w takim razie skad ten spadek mocy i zamuła?
  • Poziom 38  
    Chłodnica powinna być mocno gorąca jak węże,w jakiej cenie był termostat.
  • Poziom 15  
    Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia.
    Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość wałka rozrządu) Jeżeli silnik okaże się przegrzany niezbędna wymiana pierścieni tłokowych. (jeśli się ich nie wymieni autko może brać więcej oleju niż przed zdarzeniem)
    I to by było na tyle.

    Życzę sukcesów.
  • Poziom 12  
    termostat 30zl firmy vernet


    EBI056 widze ze sie tym zajmujesz, jaki mniej wiecej koszt? i czy na 100% uszczelka? moze to miec też wpływ na spadek mocy?
  • Poziom 38  
    Kolego karool61, masz LPG, więc zanim zrzucisz głowicę sprawdź czy masz szczelny reduktor, bo to on może być przyczyną zapowietrzania układu chłodzenia, a to jest tańsza opcja do sprawdzenia niż uszczelka pod głowicą.
  • Poziom 15  
    Kolega gimak ma rację. Zacznij od reduktora.

    Cytat:
    czy na 100% uszczelka? może to mieć też wpływ na spadek mocy?


    Oczywiście.
    Co do kosztów to nie wiem bo nie zajmuje się naprawą samochodów, Tylko regeneracją podzespołów silników.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    moze komus to sie przyda, problem rozwiazny
    przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny
  • Poziom 38  
    karool61 napisał:
    przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny

    Oby tak było. Pytanie, bo się nie orientuję jak to wygląda w kolegi samochodzie - jaka jest normalna temperatura pracy silnika? Bo jak w granicach 90*C, to układ powinien normalnie pracować nawet na nieszczelnym korku i nie powinno dochodzić do wyrzucania płynu. Jeżeli dochodzi do powstawania nadmiernego ciśnienia (wyrzucenie uszczelki), to albo układ jest źle odpowietrzony i sam samoistnie się nie odpowietrza, albo jest stale "napowietrzany".
    Mam dwa samochody megankę i corollę z temperaturami pracy 90*C i w obydwóch celowo jest korek nieszczelny, aby nie było ciśnienia w układzie i układy pracują poprawnie.