Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK3 2.0 TDCI Nie chce wejść na obroty.

Perech 20 Cze 2012 10:27 6980 15
  • #1 20 Cze 2012 10:27
    Perech
    Poziom 15  

    Witam. Mam problem z moim mondeo, w piątek rano samochód odpalił jak zawsze, pojechałem pozałatwiać sprawy na mieście i wszystko było ok. Jak wracałem do domu to zaczęła mi migać sprężynka i odcięło mi turbinkę. Auto pracowało równo i wszystko było w miarę ok. Zastanowił mnie fakt, że jak wyłączyłem i ponownie włączyłem zapłon to kontrolka od razu miga. Trudno, poszedłem do domu, wróciłem po godzinie i odpaliłem auto, kontrolka miga a obroty wchodzą tak skokowo ale od 3 tys już płynnie oraz strasznie dymił na szaro, niestety wycieczkę trzeba było odłożyć, zszedłem tam wczoraj to ledwo odpalił i powyżej tysiąca obr/min nie wszedł, dziś w ogóle nie zapalił. Nie mam jak nim dojechać na diagnostykę ale sprawdzałem wszystkie przewody gumowe i są całe, żadne kostki nie pospadały. Czy to już koniec wtrysków?

    0 15
  • #2 20 Cze 2012 11:18
    paweł chmielinski
    Poziom 13  

    Witam! Auto po prostu weszło w tryb awaryjny. Zacznij od odczytania błędów. Na myśl przychodzą mi się cztery rzeczy do sprawdzenia:DPF(jeżeli auto taki posiada), zawór EGR, brak ciśnienia doładowania lub nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.

    0
  • #3 20 Cze 2012 17:02
    Perech
    Poziom 15  

    serdecznie dziękuję za uwagi, nie omieszkam sprawdzić. DPF'a auto nie ma i w pierwszej kolejności sprawdzę egr

    Dodano po 5 [godziny] 28 [minuty]:

    Egr wyczyściłem ale nie dało to efektu. Zauważyłem, że w tym małym zaworku sterującym coś grzechocze. Tak powinno być? Wygląda to tak, jak by się swoimi spalinami dusił

    0
  • #4 20 Cze 2012 23:22
    paweł chmielinski
    Poziom 13  

    Nie powinno nic grzechotać. pewnie EGR masz cały czas otwarty.

    1
  • #5 21 Cze 2012 09:23
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    paweł chmielinski napisał:
    Nie powinno nic grzechotać. pewnie EGR masz cały czas otwarty.
    To bardzo możliwe, bo objawy masz jak przy niedomknietym zaworze. Ale wtedy powinien także nieźle kopcić na czarno.... Nie napisałeś z jakiego rocznika masz auto - ale prawdopodobnie twój 2,0 tdci nie ma na zaworze EGR czujnika położenia. Zawór ma gruchę sterowaną podciśnieniowo przez elektrozawór. Tak więc w takim przypadku zaślepienie zaworu EGR-a polega na zdjęciu wężyka z króćca gruchy i zaślepieniu go (tzn wężyka) czymś typu nit, kulka z łożyska aby nie zasysał powietrza. Zawór EGR pozostanie wtedy cały czas zamknięty. Nic więcej nie trzeba robić, powrót do stany poprzedniego to 2 minuty... Więc warto spróbować.
    Jedyna wątpliwość to czy zawór się domknie bez podciśnienia - bo zwalone mogło być sterowanie podciśnieniem, lub sam zawór zawalony może być osadami.

    0
  • #6 21 Cze 2012 11:54
    Perech
    Poziom 15  

    Kolego zawór egr był zablokowany nagarami ale dokłanie go oczyściłem i jak się mocno palcem wcisnęło to się otwierał. Auto z 2003r. Czyli ten mały króciec, który idzie do zaworka sterującego zaślepić, tak?

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam też, że tak w zaworku sterującym, jak i samym zaworze egr jest kostka z przewodami, jak go zaślepię to komp nie będzie szalał? Bo ciągle mi miga spiralka od świec.

    0
  • #7 21 Cze 2012 12:26
    paweł chmielinski
    Poziom 13  

    Nie można go zaślepić-masz na nim pomiar zakresu otwarcia. Możesz zatkać na chwilę wyjście z EGR-u na kolektor ssący, żeby sprawdzić, czy wtedy da się wkręcić na obroty. Jeżeli problem dławienia zniknie, EGR do wymiany. :cry:

    0
  • #8 21 Cze 2012 13:20
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    paweł chmielinski napisał:
    Nie można go zaślepić-masz na nim pomiar zakresu otwarcia.
    Nie wszystkie tdci mają EGR z czujnikiem położenia - niektóre 2,0 tdci od 2000 do 20006 nie ma takiego czujnika. Natomiast wszystkie tddi mają taki czujnik.
    Perech napisał:
    Czyli ten mały króciec, który idzie do zaworka sterującego zaślepić, tak?
    Od elektrozaworu sterującego EGR-em idzie rurka gumowa i nasadzona jest na króciec gruszki na zaworze. Ściągasz wężyk z króćca gruszki i ten wężyk zaślepiasz, aby nie zasysał powietrza. Króciec gruszki zostawiasz otwarty.
    EGR przestaje działać, jest cały czas w pozycji zamkniętej. Ponieważ nie ma sygnalizacji położenia, układ nie reaguje trybem awaryjnym.

    Jeżeli jednak masz EGR z czujnikiem położenia (oprócz rurki podciśnieniowej dochodzą wtedy do zaworu przewody elektryczne) to w ten sposób zaślepić EGR-a nie możesz.
    To jest bardzo wygodna i szybka metoda zaślepienia EGR-a.
    Dodam, że w moim 2,0 tdci/2004 (Transit - to jest praktycznie taki sam silnik jak u ciebie) tak mam i jest ok od wielu lat...

    0
  • #9 21 Cze 2012 13:31
    Perech
    Poziom 15  

    mam zawór z czujnikiem położenia na to wygląda, bo dochodzą do niego 3 przewody. pozatym jak zdjąłem wężyk od zaworka sterującego to nadal sie dławi

    0
  • #10 21 Cze 2012 13:33
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Perech napisał:

    mam zawór z czujnikiem położenia na to wygląda, bo dochodzą do niego 3 przewody.
    No to niestety tak zaślepić EGR-a nie możesz...

    0
  • #11 21 Cze 2012 13:36
    Perech
    Poziom 15  

    a jest jakaś możliwość wyeliminowania usterki? Nie mam możliwości jechać na diagnostykę a pakować kasę w egr bez jakiejkolwiek pewności, że to właśnie dlatego mi się dusi też nie jest dobrym wyjściem

    0
  • #12 21 Cze 2012 13:38
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Perech napisał:
    Zauważyłem, że w tym małym zaworku sterującym coś grzechocze.
    Mówisz o tym elektrozaworze sterującym podciśnieniowo EGR-em? On nie może hałasować. Spróbuj podmienić z innego auta na próbę, to jest myk-myk. Nie jest zamienny z tym od turbiny.

    0
  • #13 21 Cze 2012 13:41
    Perech
    Poziom 15  

    o nim właśnie mówię, najciekawsze jest to, że przed nim jest podciśnienie, za nim już nie. Łączyłem na krótko z ominięciem zaworku ale jest jeszcze gorzej

    0
  • #14 21 Cze 2012 13:42
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Perech napisał:
    a jest jakaś możliwość wyeliminowania usterki?
    W warsztacie który zna te silniki i ma dobry tester zrobiliby to szybko. Takie działania w ciemno to mogą kosztować w sumie więcej niż wizyta u kumatego człowieka - bo pozostaje podmienianie zespołów na próbę...
    Perech napisał:
    o nim właśnie mówię, najciekawsze jest to, że przed nim jest podciśnienie, za nim już nie.
    Hm... Na wolnych obrotach powinno być za nim podciśnienie, bo wtedy EGR ma być otwarty...
    Perech napisał:
    Łączyłem na krótko z ominięciem zaworku ale jest jeszcze gorzej
    Wtedy cały czas EGR jest otwarty - tak nie może być...

    0
  • #15 21 Cze 2012 14:59
    Perech
    Poziom 15  

    No dobrze ale czy egr jest otwarty czy zamknięty to i tak się dławi

    0
  • #16 23 Cze 2012 18:20
    Perech
    Poziom 15  

    Wracam ponownie do tematu. Ten zaworek sterujący nie przepuszcza podciśnienia. Wyjąłem zawór egr i zaciągnąłem powietrze to się otwiera. Tylko przez co auto wchodzi w tryb awaryjny?

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo