Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah

20 Cze 2012 20:55 10836 13
  • Poziom 24  
    Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah .
    Jestem w tej dziedzinie laikiem i bardzo proszę o pomoc :idea: .
    Problem jest w tym ,że potrzebuje takiej ładowarki którą da się podłączyć w samochodzie do gniazda zapalniczki pod napięcie 12V .Czy takie ładowarki są w sprzedaży :?: Pytałem się już w paru sklepach z ta branżą ale bez skutku . :cry:
  • Poziom 31  
    W sprzedaży takich nie widziałem. Albo samemu skonstruować albo wykorzystać zasilacz do laptopa na 12V po małych przeróbkach. Tak aby maksymalne napięcie wynosiło 15V i maksymalny prąd ładowania dostosowany do akumulatora. O, jeszcze sobie przypomniałem ...kiedyś widziałem taki "patent" do awaryjnego uruchamiania samochodu z rozładowanym akumulatorem. Samochody łączyło się gniazdami zapalniczek i po czasie można było auto rozładowane uruchomić. Z założenia w tym rozwiązaniu napięcie z jednego (sprawnego) akumulatora powinno zostać podniesione z 12V do ok 15V. W celu naładowania drugiego. Ale jak to w chinach potrafią wymyślić , tam może nic nie być poza kontrolką.. :D
  • Poziom 35  
    Witam.
    Myślę że w tym wypadku wystarczyłby ( dobrany ) rezystor połączony w szereg z akumulatorem.
    Na akumulatorze jest podany początkowy prąd ładowania.
    Rezystor trzeba by dobrać do tego parametru.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Dzięki za odpowiedz .
    Jak widze to takich fabrycznych ładowarek jeszcze nie ma w sprzedaży ,więc chyba pozostaje mi kupić przetwornice napięcia i dalej ładować akumulatorek ładowarką sieciową taką jaką już mam [podaje linka z opisem]
    http://www.hobbyelektronika.pl/index.php?p54,ladowarka-akumulatorow-zelowych-12v..,

    Mam pytanie czy taka przetwornica wystarczyła by mi do ładowania takiego akumulatorka żelowego :idea: :?: :?:


    http://techtron.pl/p2221,przetwornica-napiecia-12v-230v-350w-500w-ips-500.html,

    Byłbym wdzięczny ,gdyby mi ktoś pomógł w ustaleniu doboru przetwornicy typu i mocy do w/w ładowarki którą już posiadam :idea: :D ,
    Chętnie też proszę o inne sugestie w rozwiązaniu problemu ładowania akumulatorka żelowego w samochodzie z wykorzystaniem gniazdka do zapalniczki :idea: :idea: :idea:



    Znalazłem coś takiego ,
    http://motoallegro.pl/przetwornica-miniaturowa-12v-220-200w-port-usb-i2419536145.html ,
    Czy taką przetwornicą uda się naładować akumulatorek żelowy :?: :?: :?:
  • Poziom 35  
    Witam.
    Czy byłbyś skłonny przytoczyć tekst który widnieje na akumulatorze ?
    Napięcie ładowania przy pracy i początkowy prąd ładowania .
    To powinno wiele wyjaśnić .
    Nie możesz ładować tego akumulatora napięciem 12V - będzie niedoładowany.
    Sprawdź co jest napisane na akumulatorze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Witam.
    Karta katalogowa się nie otwiera.
    Skoro nie możesz przepisać tego co jest napisane na akumulatorze - to trudno coś powiedzieć.
    Przeczytaj tekst z akumulatora - jakie napięcie przy jakim trybie pracy i jaki prąd początkowy ładowania.
    To chyba tyle.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Witam
    pewnie o to chodzi :idea: :idea: :idea: :?:

    Akumulator żelowy 12V 7Ah VIPOW

    Akumulatory żelowe 12V 7Ah VIPOW produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej. Posiadają elektrolit w postaci żelu, dzięki czemu akumulatory te są bezobsługowe. Baterie żelowe dostosowane są zarówno do pracy buforowej jak i cyklicznej. Charakteryzują się trwałością oraz bardzo korzystnym stosunkiem jakości do ceny.








    Cechy produktu:

    Długa żywotność - zarówno w pracy cyklicznej jak i buforowej
    Brak efektu rozwarstwiania się zżelowanego elektrolitu
    Dobrze znosi wysokie temperatury pracy
    W pełni powraca do pojemności wyjściowej ze stanu głębokiego rozładowania
    Bardzo wysoka wydajność







    Napięcie: 12V
    Pojemność: 7Ah
    Wymiary
    - długość: 151mm
    - szerokość: 65mm
    - wysokość: 94mm
    - całkowita wysokość (z terminalami): 101mm
    Waga: 2.15 kg



    Specyfikacja

    Tryb "czuwania" (25 stopni C): 13.6-13.8V
    Praca cykliczna (25 stopni C): 14.5-14.9V


    Maksymalny prąd inicjacji: < 2.1A
    Pojemność (25 stopni C)
    - 20 godzinna: 7.00Ah
    - 10 godzinna: 6.65Ah
    - 5 godzinna: 5.88Ah
    - 1 godzinna: 4.20Ah
    Rezystancja wewnętrzna (przy pełnym naładowaniu baterii, 25 stopni C): 21 mOhm
    Wpływ temperatury na pojemność:
    - 40 stopni C: 102%
    - 25 stopni C: 100%
    - 0 stopni C: 85%
    - -15 stopni C: 62%
    Automatyczne rozładowywanie (25 stopni C)
    - pojemność po 3 miesiacach przechowywania: 91%
    - pojemność po 6 miesiacach przechowywania: 82%
    - pojemność po 9 miesiacach przechowywania: 64%
  • Poziom 35  
    Witam.
    Jakie więc wnioski płyną z podanej specyfikacji ?
    Przy pracy cyklicznej napięcie ładowania - 15.5 - 14.9 V .
    Przy " czuwaniu " - 13.6 - 13.8 V .
    Początkowy prąd ładowania - 2.1A max.
    Ładowarkę już masz - alternator i akumulator.
    No chyba że masz stary i zepsuty akumulator w samochodzie.
    Napięcie w gnieździe zapalniczki wynosi ?
    Tyle ile naładowanego akumulatora - powiedzmy około 14V.
    Z kolei akumulator żelowy może być ( ekstremalnie ) rozładowany do 10V.
    Różnica - 4V.
    Jeżeli podłączysz bezpośrednio rozładowany akumulator żelowy do naładowanego samochodowego popłynie prąd - 4A .
    Musisz ograniczyć prąd - najprościej za pomocą rezystora .
    Więc rezystor 2Ω powinien wystarczyć.
    Kup sobie 2 szt. 3.9 Ω /5W - połącz je równolegle i zmierz prąd ładowania.
    W ten sposób będziesz miał ładowarkę za - 3 pln ( rezystory plus przewody i konektorki ) - no i dojdzie cena wtyczki do gniazda zapalniczki.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Witam
    Wiekie dzięki :D ,ale jak już pisałem jestem laikiem w tym temacie gdybym wiedział jak to zrobić to pewnie bym tak zrobił jak radzisz .Rezystory i itd to czarna magia dla mnie :idea: :cry: ,i jednak wole się skupić już na wykorzystaniu czegoś w gotowej postaci takiej jak już wspomniałem np .wykorzystanie tego przetwornika
    http://motoallegro.pl/przetwornica-miniaturowa-12v-220-200w-port-usb-i2419536145.html ,
    lub innego ,i tu jest zasadnicze pytanie czy ta przetwornica zadziała w moim aucie :idea: :idea: :idea: ,zaznaczam ,że aku w miom aucie jest 2 letni 12V 72Ah i odpala bez problemu dieselka ,więc proszę o rade czy ta lub inna przetwornica w/w plus moja ładowarka sieciowa którą mam pozwoli mi naładować ten akumulatorek żelowy 12V 7Ah VIPOW :?: :?: ,proszę o sugestie przy wyborze przetwornicy i jej mocy :idea: :idea: :D
  • Poziom 35  
    Witam.
    Można najpierw przetworzyć 12VDC z samochodu na 230VAC i następnie z tego ładować ładowarką - ale..
    Nie wiem ( więc nie napiszę ) czy ładowarka będzie dobrze pracować z przetwornicą
    230AC .
    Tu już musisz się dowiedzieć u sprzedawcy - nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd.
    Może ktoś to już " ćwiczył " i odpowie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Wiekie dzieki ,
    liczę ,że ktoś jeszcze wspomoże mnie odpowiednią wiedzą w/w temacie :idea: :idea: :idea: nie chce kupować czegoś co może okazać za słabe w mocy :cry:
  • Poziom 7  
    Mam nowego Golfa R w którym zdaje się jest aku żelowy - po czym to poznać? Na etykiecie nie znalazłem takiej informacji... Mam też nowe BMW M235i - oba te samochody mają bardzo rozbudowaną elektronikę i krótkie jazdy po mieście nie wystarczają dla wystarczającego ładowania akumulatora. Zanim zamówię coś na Allegro (np.: ładowarkę do akumulatorów żelowych 2-90 Ah za jedyne 89 zł ), mam 2 pytania:

    1. Biorąc pod uwagę wartość obu aut, czy rozsądne jest oszczędzanie i zakup tak taniej ładowarki, a nie czegoś droższego? Nie znam się na sprawach "prądowych", więc oczekuję szczerej rady (faktem jest, że obecnie mam pewne ograniczenia finansowe - ale jeżeli powiecie mi, że produkt za 89 zł to ryzyko, kupię coś droższego :))

    2. Czy po przejściu opisanych w Aukcji 4 faz ładowania (odsiarczanie- ładowanie prądem o wysokim natężeniu- ładowanie prądem o niskim natężeniu - konserwacja baterii), urządzenie nadal doładowuje akumulator małym prądem (tzw. trickle charching - zalecane przy dłuższym postoju auta w garażu, np zimą)? A może owa wspomniana w opisie "konserwacja baterii" to nic innego, tylko właśnie "trickle charging"?

    Pozdrawiam

    Piotr

    Post nic nie wnosi do dyskusji. Kosz. Regulamin pkt.3.1.14. Proszę założyć nowy temat w odpowiednim dziale. [dzimi]
  • Poziom 35  
    Witam.
    Dowiedz się DOKŁADNIE jak to jest z odłączaniem akumulatora.
    Czy aby jakieś parametry się nie pokasują ?
    I jak jest procedura po połączeniu akumulatora.
    Swoją drogą - dziwne akumulator powinien się jednak naładować - chyba że jedziesz do spożywczego na róg - 100m :D
    W nowszych ( a już i nie w tak nowszych ) samochodach przy sprawnej instalacji właściwie się nie wyciąga akumulatora.
    Pozdrawiam.