Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah

20 Cze 2012 20:55 10836 13
  • Poziom 24  
    Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah .
    Jestem w tej dziedzinie laikiem i bardzo proszę o pomoc :idea: .
    Problem jest w tym ,że potrzebuje takiej ładowarki którą da się podłączyć w samochodzie do gniazda zapalniczki pod napięcie 12V .Czy takie ładowarki są w sprzedaży :?: Pytałem się już w paru sklepach z ta branżą ale bez skutku . :cry:
  • Poziom 31  
    W sprzedaży takich nie widziałem. Albo samemu skonstruować albo wykorzystać zasilacz do laptopa na 12V po małych przeróbkach. Tak aby maksymalne napięcie wynosiło 15V i maksymalny prąd ładowania dostosowany do akumulatora. O, jeszcze sobie przypomniałem ...kiedyś widziałem taki "patent" do awaryjnego uruchamiania samochodu z rozładowanym akumulatorem. Samochody łączyło się gniazdami zapalniczek i po czasie można było auto rozładowane uruchomić. Z założenia w tym rozwiązaniu napięcie z jednego (sprawnego) akumulatora powinno zostać podniesione z 12V do ok 15V. W celu naładowania drugiego. Ale jak to w chinach potrafią wymyślić , tam może nic nie być poza kontrolką.. :D
  • Poziom 35  
    Witam.
    Myślę że w tym wypadku wystarczyłby ( dobrany ) rezystor połączony w szereg z akumulatorem.
    Na akumulatorze jest podany początkowy prąd ładowania.
    Rezystor trzeba by dobrać do tego parametru.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Dzięki za odpowiedz .
    Jak widze to takich fabrycznych ładowarek jeszcze nie ma w sprzedaży ,więc chyba pozostaje mi kupić przetwornice napięcia i dalej ładować akumulatorek ładowarką sieciową taką jaką już mam [podaje linka z opisem]
    http://www.hobbyelektronika.pl/index.php?p54,ladowarka-akumulatorow-zelowych-12v..,