Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah .
Jestem w tej dziedzinie laikiem i bardzo proszę o pomoc .
Problem jest w tym ,że potrzebuje takiej ładowarki którą da się podłączyć w samochodzie do gniazda zapalniczki pod napięcie 12V .Czy takie ładowarki są w sprzedaży Pytałem się już w paru sklepach z ta branżą ale bez skutku .
W sprzedaży takich nie widziałem. Albo samemu skonstruować albo wykorzystać zasilacz do laptopa na 12V po małych przeróbkach. Tak aby maksymalne napięcie wynosiło 15V i maksymalny prąd ładowania dostosowany do akumulatora. O, jeszcze sobie przypomniałem ...kiedyś widziałem taki "patent" do awaryjnego uruchamiania samochodu z rozładowanym akumulatorem. Samochody łączyło się gniazdami zapalniczek i po czasie można było auto rozładowane uruchomić. Z założenia w tym rozwiązaniu napięcie z jednego (sprawnego) akumulatora powinno zostać podniesione z 12V do ok 15V. W celu naładowania drugiego. Ale jak to w chinach potrafią wymyślić , tam może nic nie być poza kontrolką..
Witam.
Myślę że w tym wypadku wystarczyłby ( dobrany ) rezystor połączony w szereg z akumulatorem.
Na akumulatorze jest podany początkowy prąd ładowania.
Rezystor trzeba by dobrać do tego parametru.
Pozdrawiam.
Byłbym wdzięczny ,gdyby mi ktoś pomógł w ustaleniu doboru przetwornicy typu i mocy do w/w ładowarki którą już posiadam ,
Chętnie też proszę o inne sugestie w rozwiązaniu problemu ładowania akumulatorka żelowego w samochodzie z wykorzystaniem gniazdka do zapalniczki
Witam.
Czy byłbyś skłonny przytoczyć tekst który widnieje na akumulatorze ?
Napięcie ładowania przy pracy i początkowy prąd ładowania .
To powinno wiele wyjaśnić .
Nie możesz ładować tego akumulatora napięciem 12V - będzie niedoładowany.
Sprawdź co jest napisane na akumulatorze.
Pozdrawiam.
Witam.
Karta katalogowa się nie otwiera.
Skoro nie możesz przepisać tego co jest napisane na akumulatorze - to trudno coś powiedzieć.
Przeczytaj tekst z akumulatora - jakie napięcie przy jakim trybie pracy i jaki prąd początkowy ładowania.
To chyba tyle.
Pozdrawiam.
Akumulatory żelowe 12V 7Ah VIPOW produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej. Posiadają elektrolit w postaci żelu, dzięki czemu akumulatory te są bezobsługowe. Baterie żelowe dostosowane są zarówno do pracy buforowej jak i cyklicznej. Charakteryzują się trwałością oraz bardzo korzystnym stosunkiem jakości do ceny.
Cechy produktu:
Długa żywotność - zarówno w pracy cyklicznej jak i buforowej
Brak efektu rozwarstwiania się zżelowanego elektrolitu
Dobrze znosi wysokie temperatury pracy
W pełni powraca do pojemności wyjściowej ze stanu głębokiego rozładowania
Bardzo wysoka wydajność
Napięcie: 12V
Pojemność: 7Ah
Wymiary
- długość: 151mm
- szerokość: 65mm
- wysokość: 94mm
- całkowita wysokość (z terminalami): 101mm
Waga: 2.15 kg
Specyfikacja
Tryb "czuwania" (25 stopni C): 13.6-13.8V
Praca cykliczna (25 stopni C): 14.5-14.9V
Witam.
Jakie więc wnioski płyną z podanej specyfikacji ?
Przy pracy cyklicznej napięcie ładowania - 15.5 - 14.9 V .
Przy " czuwaniu " - 13.6 - 13.8 V .
Początkowy prąd ładowania - 2.1A max.
Ładowarkę już masz - alternator i akumulator.
No chyba że masz stary i zepsuty akumulator w samochodzie.
Napięcie w gnieździe zapalniczki wynosi ?
Tyle ile naładowanego akumulatora - powiedzmy około 14V.
Z kolei akumulator żelowy może być ( ekstremalnie ) rozładowany do 10V.
Różnica - 4V.
Jeżeli podłączysz bezpośrednio rozładowany akumulator żelowy do naładowanego samochodowego popłynie prąd - 4A .
Musisz ograniczyć prąd - najprościej za pomocą rezystora .
Więc rezystor 2Ω powinien wystarczyć.
Kup sobie 2 szt. 3.9 Ω /5W - połącz je równolegle i zmierz prąd ładowania.
W ten sposób będziesz miał ładowarkę za - 3 pln ( rezystory plus przewody i konektorki ) - no i dojdzie cena wtyczki do gniazda zapalniczki.
Pozdrawiam.
Witam
Wiekie dzięki ,ale jak już pisałem jestem laikiem w tym temacie gdybym wiedział jak to zrobić to pewnie bym tak zrobił jak radzisz .Rezystory i itd to czarna magia dla mnie ,i jednak wole się skupić już na wykorzystaniu czegoś w gotowej postaci takiej jak już wspomniałem np .wykorzystanie tego przetwornika
http://motoallegro.pl/przetwornica-miniaturowa-12v-220-200w-port-usb-i2419536145.html ,
lub innego ,i tu jest zasadnicze pytanie czy ta przetwornica zadziała w moim aucie ,zaznaczam ,że aku w miom aucie jest 2 letni 12V 72Ah i odpala bez problemu dieselka ,więc proszę o rade czy ta lub inna przetwornica w/w plus moja ładowarka sieciowa którą mam pozwoli mi naładować ten akumulatorek żelowy 12V 7Ah VIPOW ,proszę o sugestie przy wyborze przetwornicy i jej mocy
Witam.
Można najpierw przetworzyć 12VDC z samochodu na 230VAC i następnie z tego ładować ładowarką - ale..
Nie wiem ( więc nie napiszę ) czy ładowarka będzie dobrze pracować z przetwornicą
230AC .
Tu już musisz się dowiedzieć u sprzedawcy - nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd.
Może ktoś to już " ćwiczył " i odpowie.
Pozdrawiam.
Mam nowego Golfa R w którym zdaje się jest aku żelowy - po czym to poznać? Na etykiecie nie znalazłem takiej informacji... Mam też nowe BMW M235i - oba te samochody mają bardzo rozbudowaną elektronikę i krótkie jazdy po mieście nie wystarczają dla wystarczającego ładowania akumulatora. Zanim zamówię coś na Allegro (np.: ładowarkę do akumulatorów żelowych 2-90 Ah za jedyne 89 zł ), mam 2 pytania:
1. Biorąc pod uwagę wartość obu aut, czy rozsądne jest oszczędzanie i zakup tak taniej ładowarki, a nie czegoś droższego? Nie znam się na sprawach "prądowych", więc oczekuję szczerej rady (faktem jest, że obecnie mam pewne ograniczenia finansowe - ale jeżeli powiecie mi, że produkt za 89 zł to ryzyko, kupię coś droższego )
2. Czy po przejściu opisanych w Aukcji 4 faz ładowania (odsiarczanie- ładowanie prądem o wysokim natężeniu- ładowanie prądem o niskim natężeniu - konserwacja baterii), urządzenie nadal doładowuje akumulator małym prądem (tzw. trickle charching - zalecane przy dłuższym postoju auta w garażu, np zimą)? A może owa wspomniana w opisie "konserwacja baterii" to nic innego, tylko właśnie "trickle charging"?
Pozdrawiam
Piotr
Post nic nie wnosi do dyskusji. Kosz. Regulamin pkt.3.1.14. Proszę założyć nowy temat w odpowiednim dziale. [dzimi]
Witam.
Dowiedz się DOKŁADNIE jak to jest z odłączaniem akumulatora.
Czy aby jakieś parametry się nie pokasują ?
I jak jest procedura po połączeniu akumulatora.
Swoją drogą - dziwne akumulator powinien się jednak naładować - chyba że jedziesz do spożywczego na róg - 100m W nowszych ( a już i nie w tak nowszych ) samochodach przy sprawnej instalacji właściwie się nie wyciąga akumulatora.
Pozdrawiam.