Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah

qwertyuiop1000 20 Jun 2012 20:55 12237 13
Wago
  • #1
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah .
    Jestem w tej dziedzinie laikiem i bardzo proszę o pomoc :idea: .
    Problem jest w tym ,że potrzebuje takiej ładowarki którą da się podłączyć w samochodzie do gniazda zapalniczki pod napięcie 12V .Czy takie ładowarki są w sprzedaży :?: Pytałem się już w paru sklepach z ta branżą ale bez skutku . :cry:
  • Wago
  • #2
    telbod
    Level 31  
    W sprzedaży takich nie widziałem. Albo samemu skonstruować albo wykorzystać zasilacz do laptopa na 12V po małych przeróbkach. Tak aby maksymalne napięcie wynosiło 15V i maksymalny prąd ładowania dostosowany do akumulatora. O, jeszcze sobie przypomniałem ...kiedyś widziałem taki "patent" do awaryjnego uruchamiania samochodu z rozładowanym akumulatorem. Samochody łączyło się gniazdami zapalniczek i po czasie można było auto rozładowane uruchomić. Z założenia w tym rozwiązaniu napięcie z jednego (sprawnego) akumulatora powinno zostać podniesione z 12V do ok 15V. W celu naładowania drugiego. Ale jak to w chinach potrafią wymyślić , tam może nic nie być poza kontrolką.. :D
  • #3
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Myślę że w tym wypadku wystarczyłby ( dobrany ) rezystor połączony w szereg z akumulatorem.
    Na akumulatorze jest podany początkowy prąd ładowania.
    Rezystor trzeba by dobrać do tego parametru.
    Pozdrawiam.
  • Wago
  • #4
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Dzięki za odpowiedz .
    Jak widze to takich fabrycznych ładowarek jeszcze nie ma w sprzedaży ,więc chyba pozostaje mi kupić przetwornice napięcia i dalej ładować akumulatorek ładowarką sieciową taką jaką już mam [podaje linka z opisem]
    http://www.hobbyelektronika.pl/index.php?p54,ladowarka-akumulatorow-zelowych-12v..,

    Mam pytanie czy taka przetwornica wystarczyła by mi do ładowania takiego akumulatorka żelowego :idea: :?: :?:


    http://techtron.pl/p2221,przetwornica-napiecia-12v-230v-350w-500w-ips-500.html,

    Byłbym wdzięczny ,gdyby mi ktoś pomógł w ustaleniu doboru przetwornicy typu i mocy do w/w ładowarki którą już posiadam :idea: :D ,
    Chętnie też proszę o inne sugestie w rozwiązaniu problemu ładowania akumulatorka żelowego w samochodzie z wykorzystaniem gniazdka do zapalniczki :idea: :idea: :idea:



    Znalazłem coś takiego ,
    http://motoallegro.pl/przetwornica-miniaturowa-12v-220-200w-port-usb-i2419536145.html ,
    Czy taką przetwornicą uda się naładować akumulatorek żelowy :?: :?: :?:
  • #5
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Czy byłbyś skłonny przytoczyć tekst który widnieje na akumulatorze ?
    Napięcie ładowania przy pracy i początkowy prąd ładowania .
    To powinno wiele wyjaśnić .
    Nie możesz ładować tego akumulatora napięciem 12V - będzie niedoładowany.
    Sprawdź co jest napisane na akumulatorze.
    Pozdrawiam.
  • #7
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Karta katalogowa się nie otwiera.
    Skoro nie możesz przepisać tego co jest napisane na akumulatorze - to trudno coś powiedzieć.
    Przeczytaj tekst z akumulatora - jakie napięcie przy jakim trybie pracy i jaki prąd początkowy ładowania.
    To chyba tyle.
    Pozdrawiam.
  • #8
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Witam
    pewnie o to chodzi :idea: :idea: :idea: :?:

    Akumulator żelowy 12V 7Ah VIPOW

    Akumulatory żelowe 12V 7Ah VIPOW produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej. Posiadają elektrolit w postaci żelu, dzięki czemu akumulatory te są bezobsługowe. Baterie żelowe dostosowane są zarówno do pracy buforowej jak i cyklicznej. Charakteryzują się trwałością oraz bardzo korzystnym stosunkiem jakości do ceny.








    Cechy produktu:

    Długa żywotność - zarówno w pracy cyklicznej jak i buforowej
    Brak efektu rozwarstwiania się zżelowanego elektrolitu
    Dobrze znosi wysokie temperatury pracy
    W pełni powraca do pojemności wyjściowej ze stanu głębokiego rozładowania
    Bardzo wysoka wydajność







    Napięcie: 12V
    Pojemność: 7Ah
    Wymiary
    - długość: 151mm
    - szerokość: 65mm
    - wysokość: 94mm
    - całkowita wysokość (z terminalami): 101mm
    Waga: 2.15 kg



    Specyfikacja

    Tryb "czuwania" (25 stopni C): 13.6-13.8V
    Praca cykliczna (25 stopni C): 14.5-14.9V


    Maksymalny prąd inicjacji: < 2.1A
    Pojemność (25 stopni C)
    - 20 godzinna: 7.00Ah
    - 10 godzinna: 6.65Ah
    - 5 godzinna: 5.88Ah
    - 1 godzinna: 4.20Ah
    Rezystancja wewnętrzna (przy pełnym naładowaniu baterii, 25 stopni C): 21 mOhm
    Wpływ temperatury na pojemność:
    - 40 stopni C: 102%
    - 25 stopni C: 100%
    - 0 stopni C: 85%
    - -15 stopni C: 62%
    Automatyczne rozładowywanie (25 stopni C)
    - pojemność po 3 miesiacach przechowywania: 91%
    - pojemność po 6 miesiacach przechowywania: 82%
    - pojemność po 9 miesiacach przechowywania: 64%
  • #9
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Jakie więc wnioski płyną z podanej specyfikacji ?
    Przy pracy cyklicznej napięcie ładowania - 15.5 - 14.9 V .
    Przy " czuwaniu " - 13.6 - 13.8 V .
    Początkowy prąd ładowania - 2.1A max.
    Ładowarkę już masz - alternator i akumulator.
    No chyba że masz stary i zepsuty akumulator w samochodzie.
    Napięcie w gnieździe zapalniczki wynosi ?
    Tyle ile naładowanego akumulatora - powiedzmy około 14V.
    Z kolei akumulator żelowy może być ( ekstremalnie ) rozładowany do 10V.
    Różnica - 4V.
    Jeżeli podłączysz bezpośrednio rozładowany akumulator żelowy do naładowanego samochodowego popłynie prąd - 4A .
    Musisz ograniczyć prąd - najprościej za pomocą rezystora .
    Więc rezystor 2Ω powinien wystarczyć.
    Kup sobie 2 szt. 3.9 Ω /5W - połącz je równolegle i zmierz prąd ładowania.
    W ten sposób będziesz miał ładowarkę za - 3 pln ( rezystory plus przewody i konektorki ) - no i dojdzie cena wtyczki do gniazda zapalniczki.
    Pozdrawiam.
  • #10
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Witam
    Wiekie dzięki :D ,ale jak już pisałem jestem laikiem w tym temacie gdybym wiedział jak to zrobić to pewnie bym tak zrobił jak radzisz .Rezystory i itd to czarna magia dla mnie :idea: :cry: ,i jednak wole się skupić już na wykorzystaniu czegoś w gotowej postaci takiej jak już wspomniałem np .wykorzystanie tego przetwornika
    http://motoallegro.pl/przetwornica-miniaturowa-12v-220-200w-port-usb-i2419536145.html ,
    lub innego ,i tu jest zasadnicze pytanie czy ta przetwornica zadziała w moim aucie :idea: :idea: :idea: ,zaznaczam ,że aku w miom aucie jest 2 letni 12V 72Ah i odpala bez problemu dieselka ,więc proszę o rade czy ta lub inna przetwornica w/w plus moja ładowarka sieciowa którą mam pozwoli mi naładować ten akumulatorek żelowy 12V 7Ah VIPOW :?: :?: ,proszę o sugestie przy wyborze przetwornicy i jej mocy :idea: :idea: :D
  • #11
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Można najpierw przetworzyć 12VDC z samochodu na 230VAC i następnie z tego ładować ładowarką - ale..
    Nie wiem ( więc nie napiszę ) czy ładowarka będzie dobrze pracować z przetwornicą
    230AC .
    Tu już musisz się dowiedzieć u sprzedawcy - nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd.
    Może ktoś to już " ćwiczył " i odpowie.
    Pozdrawiam.
  • #12
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Wiekie dzieki ,
    liczę ,że ktoś jeszcze wspomoże mnie odpowiednią wiedzą w/w temacie :idea: :idea: :idea: nie chce kupować czegoś co może okazać za słabe w mocy :cry:
  • #13
    MoldCAD
    Level 8  
    Mam nowego Golfa R w którym zdaje się jest aku żelowy - po czym to poznać? Na etykiecie nie znalazłem takiej informacji... Mam też nowe BMW M235i - oba te samochody mają bardzo rozbudowaną elektronikę i krótkie jazdy po mieście nie wystarczają dla wystarczającego ładowania akumulatora. Zanim zamówię coś na Allegro (np.: ładowarkę do akumulatorów żelowych 2-90 Ah za jedyne 89 zł ), mam 2 pytania:

    1. Biorąc pod uwagę wartość obu aut, czy rozsądne jest oszczędzanie i zakup tak taniej ładowarki, a nie czegoś droższego? Nie znam się na sprawach "prądowych", więc oczekuję szczerej rady (faktem jest, że obecnie mam pewne ograniczenia finansowe - ale jeżeli powiecie mi, że produkt za 89 zł to ryzyko, kupię coś droższego :))

    2. Czy po przejściu opisanych w Aukcji 4 faz ładowania (odsiarczanie- ładowanie prądem o wysokim natężeniu- ładowanie prądem o niskim natężeniu - konserwacja baterii), urządzenie nadal doładowuje akumulator małym prądem (tzw. trickle charching - zalecane przy dłuższym postoju auta w garażu, np zimą)? A może owa wspomniana w opisie "konserwacja baterii" to nic innego, tylko właśnie "trickle charging"?

    Pozdrawiam

    Piotr

    Post nic nie wnosi do dyskusji. Kosz. Regulamin pkt.3.1.14. Proszę założyć nowy temat w odpowiednim dziale. [dzimi]
  • #14
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Dowiedz się DOKŁADNIE jak to jest z odłączaniem akumulatora.
    Czy aby jakieś parametry się nie pokasują ?
    I jak jest procedura po połączeniu akumulatora.
    Swoją drogą - dziwne akumulator powinien się jednak naładować - chyba że jedziesz do spożywczego na róg - 100m :D
    W nowszych ( a już i nie w tak nowszych ) samochodach przy sprawnej instalacji właściwie się nie wyciąga akumulatora.
    Pozdrawiam.