Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah

qwertyuiop1000 20 Jun 2012 20:55 12237 13
Wago
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Jaka ładowarka do akumulatora żelowego 12V 7.2Ah .
    Jestem w tej dziedzinie laikiem i bardzo proszę o pomoc :idea: .
    Problem jest w tym ,że potrzebuje takiej ładowarki którą da się podłączyć w samochodzie do gniazda zapalniczki pod napięcie 12V .Czy takie ładowarki są w sprzedaży :?: Pytałem się już w paru sklepach z ta branżą ale bez skutku . :cry:
  • Wago
    telbod
    Level 31  
    W sprzedaży takich nie widziałem. Albo samemu skonstruować albo wykorzystać zasilacz do laptopa na 12V po małych przeróbkach. Tak aby maksymalne napięcie wynosiło 15V i maksymalny prąd ładowania dostosowany do akumulatora. O, jeszcze sobie przypomniałem ...kiedyś widziałem taki "patent" do awaryjnego uruchamiania samochodu z rozładowanym akumulatorem. Samochody łączyło się gniazdami zapalniczek i po czasie można było auto rozładowane uruchomić. Z założenia w tym rozwiązaniu napięcie z jednego (sprawnego) akumulatora powinno zostać podniesione z 12V do ok 15V. W celu naładowania drugiego. Ale jak to w chinach potrafią wymyślić , tam może nic nie być poza kontrolką.. :D
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Myślę że w tym wypadku wystarczyłby ( dobrany ) rezystor połączony w szereg z akumulatorem.
    Na akumulatorze jest podany początkowy prąd ładowania.
    Rezystor trzeba by dobrać do tego parametru.
    Pozdrawiam.
  • Wago
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Dzięki za odpowiedz .
    Jak widze to takich fabrycznych ładowarek jeszcze nie ma w sprzedaży ,więc chyba pozostaje mi kupić przetwornice napięcia i dalej ładować akumulatorek ładowarką sieciową taką jaką już mam [podaje linka z opisem]