Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega8535 nagle przestał działać

Don_nietoper 21 Cze 2012 00:19 996 4
  • #1 21 Cze 2012 00:19
    Don_nietoper
    Poziom 11  

Witam
    Używam programatora usbasp. Wgrywałem parę razy programik do obsługi wyświetlacza i w pewnym momencie gdy próbowałem wgrać ponownie wyskoczył klasyczny błąd "target doesn't answer". Sprawdziłem wszystkie połączenia, sprawdzałem nawet na starej płytce która na bank działała i niestety Atmega w ogóle nie chce rozmawiać.
    Jestem totalnym nowicjuszem i bardzo prosiłbym o pomoc.
    Pozdrawiam.

Dodano po 28 [minuty]:

Jeżeli to pomoże to przed "popsuciem" zmieniłem częstotliwość taktowania w Makefile z 8Mhz na 1MHz.
    Czy może to oznaczać, że zablokowałem uC?

Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

EDIT: Wygląda na to że, rzeczywiście jest zablokowany. Niestety nie wiem jak podłączyć zewnętrzny kwarc więc posłużyłem się prostokątnym sygnałem z wyjścia Atmegi8. avrdude programuje ale przy weryfikacji wywala się z błedem: "verification error, first mismatch at byte 0x0000".
    Wie ktoś może o co chodzi?

Odpaliłem na inne płytce razem z sygnałem z inne atmegi i ruszyła, z tym, że teraz działa tylko wtedy, gdy załączony jest zewnętrzny sygnał.
    Do tego Atmega 8535 działa w rytm sygnału z atmegi8.
    W czym problem?
    Czy zepsuł się wewnętrzny oscylator?

0 4
  • #2 21 Cze 2012 14:13
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

Ustaw właściwie (w/g datasheet) fusebity...

0
  • #3 21 Cze 2012 14:19
    Don_nietoper
    Poziom 11  

Problem w tym, że nie mam zielonego pojęcia co to fusebity, ale dobrze, że w końcu ktoś się odezwał.
    Używam programatora usbasp, piszę w C w WinAVR - jeżeli takie informacje coć pomogą :/

0
  • Pomocny post
    #4 21 Cze 2012 14:51
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

LordBlick napisał: