Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrywanie nidra jogi na mikrofonie binauralnym

21 Cze 2012 12:10 1081 3
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich

Chciałbym prosić o pomoc uczestników forum w związku ze sprawą którą mam. Próbowałem dojść do rozwiązania sam, ale jest to dla mnie, na razie, technicznie nie do ogarnięcia (jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę) a kupowanie sprzętu metodą prób i błędów wydaje mi się bardzo nierozsądne.

Pokrótce. Chciałbym nagrać kilka sesji nidra jogi (nagranie lektora bez żadnej muzyki) używając następującego sprzętu:

Laptop PC, Windows XP, karta dźwiękowa Creative Live 5.1 na złączu PCI Express, mikrofon binauralny, pojemnościowy ze złączem jack 3.5 - oto jego dane: ebay (kupiłem go bo z opisu wydał mi się dobry do wykładów. Programy Magix Music Maker Mx, próbowałem też na Sony SoundForge 10 i Audacity.

Nagranie wykonuję bez problemu po podłączeniu do wejścia mikrofonowego karty, ale:
    1. Dźwięk jest monofoniczny, ponieważ po sprawdzeniu specyfikacji karty okazało się, że wejście mikrofonu jest mono. Nie ma wejścia line-in
    2. Poziom szumów jest niesamowicie wysoki, ledwo słychać mój głos między szumami. Użycie Audacity niewiele dało.

Moje pytanie jest następujące:
    Jak uzyskać stereofoniczny dźwięk z tego mikrofonu z niskim poziomem szumów? Jaki sprzęt jest potrzebny by uzyskać dobry rezultat i nie zbankrutować?

Będę wdzięczny za każdą sensowną wskazówkę.

Moderowany przez adambyw:

3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

• Poziom 38