Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6 PN: falowanie wolnych obrotów spowodowane przydławianiem silnika

JHK 21 Cze 2012 14:27 4323 6
  • #1 21 Cze 2012 14:27
    JHK
    Poziom 9  

    Witajcie,
    Postaram się opisać w miarę jasno i od początku.
    samochód to Golf II, 92r, 1.6PN, na gaźniku 2EE ,zasilany tylko benzyną. W rodzinie od nowości, dzięki czemu znam dobrze jego historię.
    Od jakiegoś czasu trapią go nierówne obroty - po zapaleni przez 4 sekundy trzyma ładnie 1.1tyś obrotów, po czym stopniowo zbija obroty do poziomu 950 - 1000 i w tych okolicach faluje. Przy każdym zbiciu obrotów w dół z wydechu słychać jakby prychanie/kichanie oraz wydostaje się z niego woda. Zaglądając pod maskę widać, że silnikiem mocno trzęsie przy każdym przydławieniu. Jak na razie wymieniłem sondę lambdę, świece i przewody oraz wyczyściłem kopułkę. Po odpięciu niebieskiego czujnika temperatury praca silnika bez zmian. Kolor świec to jasno szary, bez śladów oleju, sprężanie kolejno od 1 gara: 13,2; 12,3; 10,5; 10,2;

    Samochód czasem dymi na biało przy dodaniu gazu. Moc pozostała na dobrym poziomie. Bardzo rzadko zdarza się ze spod silnika słychać cykanie - jakby zawor - ustępuje ono po nie długim czasie lub po przygazowaniu - podejrzewam, ze to coś związanego z systemem dostarczającym mieszankę (może jakaś przysłona).
    Postaram się w najbliższym czasie nagrać film z pracy silnika na wolnych obrotach i go tu umieścić.

    0 6
  • #2 21 Cze 2012 14:38
    kombi15
    Poziom 17  

    Za duża różnica ciśnień.Sugeruje test na zawartość co2 w układzie chłodzenia

    0
  • #3 21 Cze 2012 14:49
    JHK
    Poziom 9  

    @Kombi15, myślisz, że uszczelka pod głowicą może przepuszczać?

    0
  • #4 21 Cze 2012 15:10
    kombi15
    Poziom 17  

    Za duża różnica ciśnień.No i to kopcenie na biało.Przy takich różnicach ciśnienia sprężania nie ma mowy o równych obrotach, 3 bary różnicy między pierwszym i trzecim.To za dużo. Zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia i będziemy mogli powiedzieć coś więcej.

    0
  • #5 21 Cze 2012 17:02
    markslew
    Poziom 27  

    Albo zrób próbę olejową, wpuść strzykawką trochę oleju do otworu po świecy i zobacz jak zmieni się ciśnienie sprężania. Jak się zwiększy to pierścienie-cylinder, jeśli nic się nie zwiększy to albo gniazda zaworów albo uszczelka pod głowicą.

    0
  • #6 21 Cze 2012 17:13
    kombi15
    Poziom 17  

    Pierścienie zużywają się raczej równomiernie.Ciśnienie spada od pierwszego do czwartego co sugeruje uszczelkę.

    0
  • #7 21 Cze 2012 17:26
    carrot
    Moderator Samochody

    Zacznij od sprawdzenia gumowego kolanka węża podciśnieniowego do serwa hamulców

    0