Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 TDI czy VW Passat 1.9 TDI ? - zakup

maciej66666 22 Cze 2012 11:26 3360 5
  • #1 22 Cze 2012 11:26
    maciej66666
    Poziom 16  

    Mam mały dylemat. Interesuje mnie samochód którym jeździły by zazwyczaj dwie osoby po Warszawie , zaś raz w miesiącu dłuższy wypad.
    Zakres cenowy to maksymalnie 15 000zl.
    Preferuje VW z silnikami TDI bo to już rodzinna tradycja.
    I na cel wziąłem Polo z rocznika 2001-2002 1.4 TDI . Autko w wersji 3 drzwi prezentuje sie ok. Co prawda za model jaki mnie interesuje tj srebrny lub niebieski z klimą i podgrzewanymi fotelami prawie 14 000 trzeba wyłożyć i przebieg jest ok 200 000km. I nie wiem czy warto inwestować tyle kasy w tak małe autko i z takim przebiegiem. W ogóle czy ta jednostka to jest twór vw czy adaptowana skądś ? Jakie mogą być koszta remontu silnika ( rozrzad, paski etc ?)
    Bo dużym kontrkandydatem jest vw passat - sedan lub kombi najlepiej 130 km w podobnych opcjach wyposażenia. I fajnego można znaleźć już z lat 1999 -2000. A jak sie poszuka to i po lifcie z 2001 roku można znaleźć , tyle że zazwyczaj z przebiegami grubo powyżej 200 000km.
    I nie wiem co wybrać. VW jeździłem dużo - touranami, passatami i nigdy mnie nie zawiodło. Nie mniej jednak póki co naistotniejsze są dwie kwestie :
    -ekonomia by nie spalało zbyt dużo
    -cena ewentualnego remontu - by nie okazało sie że z 5 000 trzeba w remont odrazu włożyć.

    Pod uwagę brałem corse 1.3 cdti ale jak się dowiedziałem że to motor z bielska-białej to odpuściłem.

    0 5
  • #2 22 Cze 2012 11:49
    piachu1994
    Poziom 18  

    Witam.
    Co do Polo to ten silnik jest dziwny. VW mialy 1.9 TDI, 2.5 TDI i wyzej. Napisz, co trzeba zrobic w nim, ze pare tysiecy trzeba wlozyc.

    0
  • #3 22 Cze 2012 12:06
    szczepar
    Poziom 20  

    maciej66666:
    Pierwsza sprawa samochody z turbiną nie bardzo nadają się do miasta ( poczytaj o tym jak dbać o turbinę , o jej chłodzeniu po dość ostrej jeździe ).
    Druga - koszt koła dwumasowego (jego wymiana co 2 wymiany sprzęgła w Dizlu)
    Trzecia - koszt poduszek olejowych pod silnikiem Passata
    Czwarta - koszt wymiany przedniego zawieszenia w Passacie (wielowachaczowe)

    Mam Passata i jest jedynie używany jak jedzie się nim dalej , tak powyżej 100km , i to pod warunkiem ze drogi są równe :D

    piachu1994:
    Wymień Dwumasówkę i Przednie zawieszenie w Passacie i 5k pęknie bez większych problemów.

    0
  • #4 22 Cze 2012 12:25
    Angry_Us3r
    Poziom 16  

    Cytat:
    Pod uwagę brałem corse 1.3 cdti ale jak się dowiedziałem że to motor z bielska-białej to odpuściłem.


    I co z tego? Audi kleją małe chińskie rączki, lepiej?
    Ten sam motor, co 1.3 JTD - bardzo dobrze się spisują w Puntach i innych.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Radzę samemu się zaczytać i wyciągać wnioski, a nie słuchać co "koledzy" mówią ;) Oni auta nie kupują, tylko Ty.

    0
  • #5 22 Cze 2012 12:26
    szczepar
    Poziom 20  

    Kolega widzę ma kompleks Polaka.

    W Polsce robi się dużo podzespołów do zachodnich samochodów.
    VW i BMW wbrew pozorom mają w każdym samochodzie części wyprodukowane w całości w Polsce :)

    0
  • #6 22 Cze 2012 14:13
    maciej66666
    Poziom 16  

    Powiem tak , dieslem jeździć umiem i na moje potrzeby idealnie sie nadaje.

    Właśnie 1.4 TDI nie znam tego silnika więc on mnie zainteresował jak w praktyce.

    W kwestii passata to bardzo dobrze wspominam z silnikiem 1.9 TDI 90 KM - niezawodny i tani - poza rozrządem nic więcej nie wymagał mimo przebiegu 370 000km. Jedyne co to trochę mulisty był bo to zbyt słaby motor.

    Jeśli przy nowoczsnym silniku diesla za który uważam 1.4 TDI zaczniesz sie bawić w kapitalne remonty bez większych trudności idzie przekroczyć 5000.

    Silniki CDTI z opla uważam za kiepskie - problemy z filtrem cząstek stałych i mają o wiele gorsze zapalanie nawet latem niż tdi od vw.

    Poza tym faktycznie uważam, że tak zaawansowane silniki nie mogą być dobre jeśli są robione w Bielsku białej,

    Generalnie patrząc na ceny częsci np rozrządu to to jedna mańka czy passat starszy czy nowsze polo. Wychodzi na to że to kwestia tego w jakim stanie się auto kupuje. A z racji tego że ten temat budzi tyle kontrowersji co lepsze to go zamykam i udaje sie na forum miłośników marki.
    Mam nadzieję że za 15 patyków znajdzie się coś sensownego.

    0