Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

a3 diagnostyka pompa czy czujnik oleju

bart1986 22 Cze 2012 11:38 1568 4
  • #1 22 Cze 2012 11:38
    bart1986
    Poziom 17  

    Witam,jakiś czas temu miałem problem mianowicie zapaliła się kontrolka oleju byłem kilometr od stacji więc dolalem oleju wracając ten sam problem i znowu dolalem. Następnego dnia rano sprawdzilem olej i był nadmiar. Teraz jakoś nie ma tego problemu może dlatego że nie jeżdżę daleko tylko parę km do pracy i olej się nie rozgrzewa? Nie daje mi to spokoju chciał bym sprawdzić czy to czujnik szaleje a może słabe ciśnienie oleju ? Jak najlepiej sprawdzić co mogło się popsuc. Nie chciał bym uszkodzić silnika z powodu uszkodzonego czujnik lub słabego smarowania. Co proponujecie? I czy mogę jeździć z nadmiarem oleju tak około 200 km bo około tylu jeszcze zrobię zanim będę miał kasę na wymianę oleju.(słyszałem że nadmiar oleju jest bardzo niebezpieczny z powodu zbyt dużego ciśnienia)
    Auto to a3 1.6 benzyna kod silnika akl z 98 roku bez fisa.
    Ps jeśli wybrałem zły dział proszę o przeniesienie a nie usunięcie postu

    0 4
  • #2 22 Cze 2012 12:33
    markslew
    Poziom 27  

    Zmierz manometrem cisnienie oleju na nagrzanym pozadnie silniku. I wymien olej oraz filtr oleju. A gdy ta kontrolka sie swiecila graly popychacze zaworowe? I zobacz ile jest tego oleju, bo za duzo byc nie moze, zlej nadmiar tak by bylo w skali na miarce.

    0
  • #3 24 Cze 2012 23:04
    bart1986
    Poziom 17  

    Witam,nie mam takiego sprzętu:/ Olej i filt będę wymieniał po 10 tym. Tylko nie wiem jaki zalać czy pół syntetyk czy już mineralny auto z 98 roku a niby tylko 180 tys jakoż w to nie wieżę. Co do tych popychaczy nie wiem o co chodzi ale silnik chodził normalnie na moje. Po jakim czasie(ile km) może ulec uszkodzeniu (tzn co dokładnie ) jeśli będę jeździł z dużą ilością oleju.

    0
  • #4 25 Cze 2012 13:59
    markslew
    Poziom 27  

    bart1986 napisał:
    Co do tych popychaczy nie wiem o co chodzi


    Popychacze hydrauliczne zaworów regulują automatycznie luz zaworowy lecz muszą być wypełnione olejem. Jeśli ciśnienie oleju małe to często popychacze pracują nieprawidłowo i z głowicy dochodzi rąbanka, stuki.

    0
  • #5 25 Cze 2012 23:46
    bart1986
    Poziom 17  

    Nie silnik chodził równo i nic nie stukało. Może filtr oleju brudny i słabe cisnienie było ?

    0