Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Clasic 1.6 97r. wymiana tylnej belki.

22 Cze 2012 12:36 10985 11
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.

    Mam problem z tylna belka.T/z ,teściowa kupiła sobie Renault Megane Clasic i po kilku dniach siadł tył auta, okazało się że pourywane były drążki skrętne .Znalazłem znajomego który ma całą tylna belkę do Megane ale nie wiem czy będzie pasowała.
    Teściowej Megane posiada ABS i na tylnej belce są cztery drążki,chcę przełożyć całą belką od innej Megane ale czy jeśli będzie taka z dwoma drążkami czy to w ogóle będzie możliwy czy koniecznie musi być taka sama i do tego z auta z ABS-em.

    Proszę o możliwie szybka odpowiedź zanim będę musiał brać co mi przywiezie , a potem niepotrzebnie ma to leżeć bo nie będzie pasowała.

    Pozdrawiam ;)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    W belce są mocowania czujników ABS, więc model bez tego systemu nie będzie pasował
  • Poziom 10  
    Ok,rozumiem.

    A gdybym chciał zrezygnować z ABS ,po prostu zamontować taką belkę jaką otrzymam to czy będzie pasowała i spełni swoja funkcje?

    Czy brak belki z ABS odetnie mnie tym samym od tylnych hamólców?
    Dodam że na przedzie i tak są klocki bez czujnika ABS więc chyba ABS jest nie aktywny z przodu, czy się mylę?.Skoro nie mam tego systemu z przodu to po co mam to mieć z tyłu. Jeśli jest opcja wymiany belki kosztem abs to może być, mi ten system do niczego nie jest potrzebny(wiem że lepiej jak jest) ważne żeby pomimo wstawienie tej innej belki hamulce były sprawne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    togy napisał:
    Dodam że na przedzie i tak są klocki bez czujnika ABS więc chyba ABS jest nie aktywny z przodu, czy się mylę?


    Mylisz się i z taką wiedzą raczej nie zabieraj się za naprawę układu hamulcowego. Nawet w aucie Teściowej. Zakrawa to na makabryczny dowcip.
  • Poziom 10  
    Pawel wawa napisał:
    togy napisał:
    Dodam że na przedzie i tak są klocki bez czujnika ABS więc chyba ABS jest nie aktywny z przodu, czy się mylę?


    Mylisz się i z taką wiedzą raczej nie zabieraj się za naprawę układu hamulcowego. Nawet w aucie Teściowej. Zakrawa to na makabryczny dowcip.


    Nie mam zamiaru sam tego robić, przy wymianie belki pomoże znajomy mechanik, ale chce wiedzieć czy jest możliwość montażu belki bez abs-u w miejsce tej z abs-em.Czy jak nie podłącze tych czujników abs do belki to nie będzie hamulców?
  • Poziom 27  
    Hamulce beda lecz sterownik ABS bedzie pokazywal blad, kontrolka moze sie swiecic. Caly uklad bedzie dzialal jak konwencjonalny uklad hamulcowy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I nie przejdzie przeglądu!
  • Poziom 10  
    Podsumujmy.

    Jeśli zamówiona belka okaże się tą bez ABS i taką zamontuje to będą hamulce ale bez systemu.Problem będzie tylko z przeglądem ? Czy mając konwencjonalne hamulce bez tego ABS będą inne jeszcze problemy niż w zwykłym aucie bez takiego systemu abs?( rozumiem że abs jest dużo lepszy do normalnych zwykłych hamulców,nie blokuje kół itd.).Ale czy auto straci na bezpieczeństwie na tyle że nie warto ryzykować?

    Dodam że kontrolka ABS i tak już się świeci,nie wiem dokładnie czy na pewno to brak tych kloców z czujnikiem czy z tą tylna belką już tez coś było kombinowane.Podczas remontu zrobię dla was zdjęcia tej belki która jest obecnie to się dopiero za głowę złapiecie.

    Drugi część pierwszego pytania nadal zostaje bez odpowiedzi, czy skoro juz otrzymam tą belke bez tego abs czy tez z abs to jak będzie z dwoma drążkami skrętnymi czy też z z jednym jak kto woli, to czy np. od heczbeka będzie pasowała do tego Megane Clasic sedan.
  • Poziom 28  
    Auto, które fabrycznie nie ma ABSu lepiej hamuje od auta, które ma ABS, ale uszkodzony.
    Czujnik przy klockach nie jest do ABSu, tylko do kontrolki zużycia klocków. Gdy klocki są już tak zjechane, że jest goła blacha, wtedy ten czujnik zwiera do masy [tarczy] i świeci kontrolka. Nie wolno jeździć samochodem, który stracił ABS.
    To, że kontrolka ABSu świeci, może być objawem uszkodzonego np. czujnika prędkości kół, albo sterownika ABS.
  • Poziom 10  
    Mechanik który będzie mi pomagał przy wymianie tylnej belki twierdzi że mam z tyłu hamulce tarczowe nie bębnowe,więc czujniki są gdzieś umiejscowione na piastach, belka nie musi być taka sama jak moja czyli ta z czterema drążkami ,wystarczy jeśli belka będzie bez ABS-us przełożyć na nową tylną belkę te piasty z tarczami na których są czujniki i będzie ok. Pytanie teraz takie czy na pewno tak się da zrobić
  • Moderator Samochody
    sebek3 napisał:
    Auto, które fabrycznie nie ma ABSu lepiej hamuje od auta, które ma ABS, ale uszkodzony.

    Bzdura, hamuje tak samo - z reguły to są takie same układy hamulcowe. Wyjątkiem były układy z elektrohydraulicznym wspomaganiem układu hamulcowego, kiedy przy "smierci" ABS wspomaganie również się wyłączało. Przy serwie podciśnieniowym różnica niezauważalna.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.

    Trochę po czasie ale warto dokończyć temat.

    Tylna belka została z powodzeniem wymieniona w całości na taką bez ABS-u. Cały system został odcięty więc zostały hamulce konwencjonalne, przegląd został zaliczony, autko jeździ do dziś bez problemów z hamulcami.

    Pozdrawiam.