Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.0 benzyna, 98r. falujące obroty, kontrolka oleju

22 Cze 2012 16:42 17568 21
  • Poziom 21  
    Witam, w vw polo z 1998r. z silnikiem benzynowym 1.0 37 kW (bez gazu) falują obroty.

    Przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana, brak błędów w silniku. Nie pomogło , obroty falują nadal, podmieniony map sensor,cewka, dodatkowo podmieniona przepustnica (od sprawnego Polo) i też nie pomogło.

    Po podmianie aparatu zapłonowego od sprawnego Polo jest poprawa ale mimo to obroty falują . Dalej odpięty alternator ( zdjęty pasek ) i obroty przestały falować... Proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny czy w alternatorze czy w instalacji?? Dodatkowo po odpaleniu silnika zaczyna migać kontrolka oleju poprzedzona 3krotnym sygnałem dźwiękowym z zegarów, nie wiem czy to ma powiązanie z falowaniem??? olej i filtr wymieniony.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Oprócz falowania obrotów silnik gaśnie na wolnych obrotach, czy można powiązać to z alternatorem i szukać w nim usterki??? czy dalej w instalacji i czujnikach??. Rozrząd też sprawdzany i ustawiony dobrze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 21  
    Jeszcze myślę może gdzieś problem w instalacji w kablach od przepustnicy , w wiązce do wtrysków to już "nasi tu byli" jak ja to określam, kabel jeden zlutowany.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 21  
    Ładowanie po odpaleniu- silnik zimny 14,4V, dalej silnik nabrał temperatury -90stopni na zegarach 14,2V. Następnie po włączeniu świateł ładowanie 14,1V.

    Sprecyzuje falowanie :

    Gdy silnik zimny pracuje równo, gdy osiągnie temperaturę 90 stopni zaczyna się problem: przynajmniej raz na minutę obroty spadają do poniżej 600obr/min (ładowanie wtedy spada oczywiście - 13,2 -13,8V ) , i jeszcze do tego czasem gaśnie. Proszę o wskazówki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Masz na myśli bloki pokazujące wartości z przepustnicy np. położenie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Usterka usunięta - okazało się, że ktoś źle ustawił rozrząd... Rozrząd ustawiony, falowanie i gaśnięcie minęło. Jedyne co zostało do zrobienia to ta migająca kontrolka ciśnienia oleju, i 3 krotny sygnał dźwiękowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Podpowiesz w którym, na przyszłość ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Czyli przy źle ustawionym rozrządzie , nie zostanie osiągnięte podciśnienie w kolektorze , dobrze rozumiem? a prawidłowe to coś koło 0.7Bara. Podpowiedz mi w vagu , jest blok który wyświetla typowo podciśnienie w jednostkach ciśnienia, bo nie kojarzę? czy to jest w którymś okienku w bloku "0" z cyframi??
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Albus napisał:
    prawidłowe to coś koło 0.7Bara

    Pokaże nie podciśnienie tylko ciśnienie absolutne, czyli np 300mbar.
  • Poziom 21  
    Usterka usunięta w silniku, zrobiony remont i góry i dołu, wytarta panewka, i zapieczone pierścienie. Kontrolka niestety pozostała i mruga i piszczy , teraz został licznik do wymiany bo nie widzę innego wyjścia, czujnik ciśnienia wymieniony.
  • Poziom 8  
    Chciałabym się podpiąć pod ten problem. Mam VW Lupo 1.0 silnik ALL, auto samo podbija obroty, z Vas-a wyszła do wymiany przepustnica, po kilkakrotnym potwierdzeniu (sprawdzanie na kompie), wymieniliśmy ją na nową. Niestety nie mogę przeprowadzić teraz adaptacji, bo komputer wyrzuca mi komunikat, że jest zbyt małe napięcie akumulatora do przeprowadzenia adaptacji. Sprawdziliśmy napięcie akumulatora, jest prawidłowe (12,3V), ale podłączyliśmy drugi dla pewności, znowu ten sam komunikat, ale nie pokazuje żadnych błędów w diagnostyce auta. Może ktoś z Was pomoże
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    to że napisałam o drugim akumulatorze nie znaczy, że wcześniej nie spróbowaliśmy z prostownikiem. Cały czas jest ten sam komunikat. Może coś z przewodami od aku do sterownika? Sama nie wiem gdzie szukać.
  • Moderator Samochody
    ...jakie napięcie widzi sterownik, a jakim faktycznie jest zasilany (przy pracującym silniku)?