Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania P380 '08 - bardzo długo odpala

comar3 22 Cze 2012 19:25 3630 11
  • #1 22 Cze 2012 19:25
    comar3
    Poziom 9  

    Witam,

    Scania P380 HPI z 2008r. Trzeba kręcić rozrusznikiem ok 30s żeby odpaliła. Podejrzewam problem z zasilaniem. Jak już odpali to chodzi bez problemów. Jakby gdzieś paliwo opadało.

    TEXA mówi: Fuel pressure in the accumulator. Value is too low.

    gdzie szukać?

    0 11
  • Pomocny post
    #2 22 Cze 2012 20:56
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba sprawdzić smok, w baku- zaworki.
    Auto za młode, aby wysiadła pompa, lepiej odczytać kody na desce niż opierać się na texie (akurat tu prawdę mówi).
    Tak samo mogą być problemy z zaworem czerwonym, czy też nadmiarowym przy filtrze i na listwie.
    Trzeba mierzyć ciśnienia w czasie kręcenia.
    Smoka, literatura zaleca sprawdzić przez podanie ciśnienia 3 bary do krućca filtra i po iluś (10 min), ma być cisza w baku, jeśli zaworki puszczają, będzie bulgotanie- co jest logiczne.
    Ten idiotyczny system HPI, pomału się kończy, dowiedziałem się, że najnowsze modele scani będą, czy już są na systemie PDE. Nie XPI.
    Historia się powtarza..

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Cze 2012 23:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Pompa kaput.
    Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.

    0
  • #4 23 Cze 2012 13:23
    comar3
    Poziom 9  

    Witam ponownie,

    wpiałem się manometrem w filtr paliwa, ciśnienie narasta wolno, po 10s 4 bar, jak dojdzie do 8 bar to zaczyna łapać i odpala dochodząc do mniej więcej do 14 bar. Pozniej jest ok. Po wyłączeniu spadnie do zera gdzies po 10 min. Więc układ raczej szczelny. Zaworki przelewowe oczysciłem.

    Zostaje coś innego oprócz pompy?

    0
  • #5 23 Cze 2012 15:03
    kwantor
    Poziom 38  

    Czy przy gaszeniu ciśnienie skacze do ok. 25 bar?
    Pisałem całą litanię wyżej, o smoku głównie.
    Narasta wolno, ale dalej nikt nie wie, czy to wina pompy, czy opróżnionych przewodów zasilajacych pompkę, bo zaworki w smoku nie trzymają.
    Lub zaworek przy filtrze słabo trzyma.
    Po zapaleniu są wyższe obroty i wydajność pompy przewyższa być może drobną nieszczelność przelewu.

    0
  • #6 23 Cze 2012 16:43
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    odepnij przewody zaraz za filtrem paliwa, wsadz do banki 5 litrow i sprobuj wtedy pomierzyc cisnienia. Jesli nic sie nie zmieni to raczej mozesz sobie odpuscic grzebanie przy smoku. Jesli bedzie poprawa to warto sprawdzic smok

    0
  • #7 23 Cze 2012 17:24
    kwantor
    Poziom 38  

    Może tak zrobić, ale ta bańka powinna być wyżej od pompy, po odpowietrzeniu i kilkuminutowej pracy, wyłączyć silnik i po długim postoju pruba.

    0
  • #8 23 Cze 2012 20:19
    comar3
    Poziom 9  

    Przeszukałem forum i znalazlem taki sposób na sprawdzenie smoka:

    serwis_gh napisał:
    Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze.

    Podmienie też zawór przelewowy przy filtrze.

    Który to jest zawór czerwony?

    1
  • #9 23 Cze 2012 20:56
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Obecnie mało zajmuje się Scanią, więcej MAN i Mercedes dlatego więcj pomysłów nie posiadam, może jeszcze zawór "czerwony" źle pracuje. Jeśli auto tuż po zgaszeniu odpala dobrze to można poszukiwać awarii w zaworze gaszenia. Jeśli sytuacja się powtarza to tylko pompa. Proponuję wymianę w serwisie Scanii ze względu na gwarancję.
    Pompa ma dużą wydajność na obrotach, jeśli jest zuzyta to są objawy takie jak w pierwszym poście.
    W nowych autach od 2004 roku są stosowane nowe typy smoków, i jedyny filtr przed pompą to ta siatka na smoku, więc piach zasysany jest bezpośrednio do pompy. W starym typie który często się zapychał rurka filtrująca umieszczona była wewnątrz i z 2 razy gestszego materiału.

    0
  • #10 23 Cze 2012 21:09
    kwantor
    Poziom 38  

    Zawór czerwony, jest koloru czerwonego na bankach paliwa obok 4 cewek dawki i kątów.
    Czasem taki zawór ma 2 sprężyny i wyciąga się jedną, wtedy elektromagnes łatwiej ma otworzyć paliwo, ale skoro wolno narasta ciśnienie na filtrze, to zawór nic tu nie ma.
    Ten zawór ma zadanie wyłączyć silnik, odciąć paliwo i przy starcie podać paliwo.

    0
  • #11 23 Cze 2012 23:27
    szaman108
    Poziom 28  

    witam sprawdz dokręcenie przewodu oznaczonego literą C na rysunku i kondycję oring D potrafi podnieś ciśnienie krwi jak tam coś nie gra a ciśnienie paliwa jak wszystko jest na miejscu

    Dodano po 1 [minuty]:

    załącznik z rysunkiem

    -1
  • #12 21 Sie 2012 22:19
    comar3
    Poziom 9  

    Przyczyną była pompa paliwowa.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo