Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykonanie anteny GP 1/4 na pasmo 2m.

rutas15 14 Cze 2012 06:40 5990 8
  • A ja wczoraj w 20 min popełniłem taką "antenkę" GP 1/4 na 2m. Złącze BNC a materiał to drut miedziany 10mm2. Niebawem testy :)
    Co sądzicie? Będzie działać?
    Wykonanie anteny GP 1/4 na pasmo 2m. Wykonanie anteny GP 1/4 na pasmo 2m.

    Fajne! Ranking DIY
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
    O autorze
    rutas15
    Poziom 10  
    Offline 
    rutas15 napisał 22 postów o ocenie 11, pomógł 0 razy. Jest z nami od 2009 roku.
  • #2
    ElekTrick
    Poziom 19  
    rutas15 napisał:
    Co sądzicie? Będzie działać?
    Będzie działać. Bardzo dobrze. I bardzo krótko. Ten promiennik jest tak po prostu na sztorc przylutowany do gorącego wyprowadzenia gniazda? To się nawet bez wiatru urwie...
  • #3
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #4
    cb-maniak
    Poziom 11  
    Jeśli tego nie zabezpieczysz antena sie rozpadnie przy silniejszym wietrze,jeśli gp to z czego sztywnego ,u mnie gp na 27 MHz jest na podstawie wędki i jest dość solidna,na większe pasma polecam np anteny z teleskopów znanych z przenośnych odbiorników.
  • #5
    rutas15
    Poziom 10  
    Dziś po buży niec się jej nie stało wiec chyba trochę postoi :)
    Macie jakiś pomysł by to jeszcze wzmocnić?
  • #6
    cb-maniak
    Poziom 11  
    Ja bym zrobił z niej dipol ala pałka radmora
  • #7
    rutas15
    Poziom 10  
    A możesz pokazać na jakimś przykładzie jak miałoby to wyglądać?
    Od dawna bawię się w CB ale z 2m dopiero zaczynam przygodę ;)
  • #8
    cb-maniak
    Poziom 11  
    jak dipol to dwa promienniki(u ciebie druty)główny do góry,masa na dół,wszystko władasz do rurki pcv i masz ala pałke radmorowską
  • #9
    rutas15
    Poziom 10  
    Panowie mam jeszcze jedno pytanko.
    Co będzie lepsze do łączności 2m Dipol czy GP?
    Oczywiście ma to być antenka stacjonarna.