Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT CINQUECENTO 700 Wentylator

mateuszek999 22 Cze 2012 20:29 2279 5
  • #1 22 Cze 2012 20:29
    mateuszek999
    Poziom 7  

    Siema , mam problem , a mianowicie gdy są upały to auto mi gaśnie i zanim go odpalę to mija około 30 -5o min ( gdy jadę i zaczymam się w korku i pochodzi chwile na takich upałach to właśnie wtedy go coś przymula i gaśnie , a potem tak jak napisałem nie ma takiej opcji zęby go odpalić wcześniej jak 30 min ) . wentylator został wymieniony lecz się nie włącza , nie pokazuje mi temperatury na desce rozdzielczej . Termostat jest sprawny bo otwiera się i zamyka prawidłowo .

  • Fibaro
  • #2 22 Cze 2012 20:40
    Zico63
    Poziom 37  

    mateuszek999 napisał:
    wentylator został wymieniony lecz się nie włącza

    Już jest "nie źle".
    mateuszek999 napisał:
    nie pokazuje mi temperatury na desce rozdzielczej

    To już całkiem "dobrze".
    mateuszek999 napisał:
    Termostat jest sprawny bo otwiera się i zamyka prawidłowo .

    To skąd Kolega wie?
    Czy Kolega był w Stodoła-service? To może być kilka niezależnych usterek, a że silnik gaśnie - to albo jest przegrzewany (nikt nie wie czy tak jest), albo ma usterkę czujnika i ogólnie rzecz ujmując "silnik nie wie" jaka jest faktyczna temperatura płynu/silnika. I tu może nawet przesadziłem :D : silnika CC nie obchodzi temperatura płynu - zbyt prosty jest.
    Albo Kolega podjedzie do fachowca, albo - jeśli czuje się na siłach (ma jako-takie pojęcie o "kabelkach") - zaczynamy porady.

  • Fibaro
  • #3 23 Cze 2012 16:55
    mateuszek999
    Poziom 7  

    Mam tam jakieś pojęcie , byłem u mechanika to mi powiedział że nie wie co się dzieje . Dla tego szukam porady tutaj .

  • #4 23 Cze 2012 17:43
    Zico63
    Poziom 37  

    To tak:
    *) – przekaźniki na swych miejscach?
    *) - bezpiecznik 3 – sprawny?
    *) - czy na fioletowym we wtyku wiatraka jest napięcie (ŻARÓWKĄ sprawdzamy, nie miernikiem!).
    *) - kawałkiem przewodu dołączamy we wtyku wiatraka szaro-czarny i do masy – wiatrak ma ruszyć.
    *) we wtyku włącznika wiatraka w chłodnicy dotykamy znów kabelkiem do szaro-czarnego i do masy – wiatrak ma ruszyć.
    No i teraz jest taka sprawa – jak spróbować sprawność włącznika. Można go wykręcić i zagotowując wodę w garnuszku, sprawdzić go czy włączy. Albo naprawić wskazania temperatury, więc:
    *) - odnajdujemy gdzieś (bo "bij-zabij", nie pamiętam gdzie ) na wężu płynu czujnik z pojedynczym kabelkiem zielono-białym.
    *) - odpinamy z niego przewód i ten przewód łączymy z masą. Lampka lub wskaźnik (zależy co Kolega ma) powinien wskazywać temperaturę maksymalną.
    No i czekamy na rezultaty – Kolega opisze co było.
    W pierwszym poście sterowanie silnika CC oceniłem zbyt wysoko (poprawiłem). Silnik nie ma informacji o temperaturze, najwyżej poprzegrzewają się elementy ukł. zapłonowego :cry:
    Tym bardziej trzeba dbać o informację dla kierowcy o temperaturze plynu.

  • Fibaro
  • #5 27 Cze 2012 14:56
    Barthezz3
    Poziom 14  

    Te modele miały także wadę w postaci grzejącej się pompy paliwa a że jest mechaniczna a nie elektryczna to robiła cyrki.W środku pompy jest metalowy popychacz który pod wpływem ciepła rozszerza się i blokuje co powoduje zatrzymanie się pompy a wraz z tym paliwa.Po upływie czasu pompa stygnie wraz z popychaczem i zaczyna znowu wszystko funkcjonować.Sam miałem chyba dwa razy taki przypadek.
    Jest to oczywiście jedna z wielu opcji które mogą się dziać poza opisanymi wyżej.

  • #6 28 Cze 2012 15:21
    mateuszek999
    Poziom 7  

    Na pewno zwrócę na to uwagę jeśli jutro nie kupie nowego auta . Ale dzięki wszystkim za fatygę :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME