Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nokia 2330c-2 Czarny ekran

23 Cze 2012 10:40 2260 13
  • Poziom 8  
    Witam. Dostałem nokie 2330c-2 po zalaniu. Telefon włączał się normalnie, jednak po kilku sekundach restartował się. Odłączyłem wyświetlacz i wymyłem go. Teraz telefon włącza się, ale nie świeci. Jak zauważyłem brakuje diody od podświetlenia klawiatury. Który element odpowiada za podświetlanie? Jeśli Można, to proszę o jakieś foto. Czy to może być powodem nie świecenia wyświetlacza i czy muszę wlutować oryginalną diodę, czy może być jakaś inna, np. wyjęta z innego telefonu? Nie znam się zbytnio na tym.
  • Poziom 21  
    Jeżeli brakuje Ci diody (są dwie) od podświetlenia V2410 lub V2411 to automatycznie masz przerwany obwód Vled- (diody są tam włączone szeregowo).
    Wlutuj brakujący element (-ty) i powinno być ok. Uważaj na polaryzację LED.
  • Poziom 8  
    No tak, ale czy to pomoże na to, że LCD nie świeci? Jeśli w tej chwili nie mam Oryginału to czym go zastąpić. Czy mogę jakoś zamknąć obwód bez diody? Chcę sprawdzić, czy Tel będzie normalnie działać, bo wcześniej się restartował
  • Poziom 21  
    jest to wspólny obwód podświetlenia. Wlutuj na czas testu zworę w miejsce brakującej diody i sprawdź coś się dziej.
  • Poziom 8  
    Zrobilem tak jak radziłeś. Wlutowałem zworę. Podświetlanie już działa :) Teraz jest Nastepny problem. telefon się wlacza i przez około minuty jest ok. Później robi się biały ekran i tel się restartuje kilka razy, aż w końcu się wylacza. Co na to bys doradził?
  • Poziom 38  
    Jeśli wlutowałeś zworę zamiast diody to automatycznie większe napięcie odkłada się na pozostałych diodach i nie zdziw się jeśli się szybko spalą.
  • Poziom 8  
    sm233 napisał:
    Jeśli wlutowałeś zworę zamiast diody to automatycznie większe napięcie odkłada się na pozostałych diodach i nie zdziw się jeśli się szybko spalą.