Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Cinquecento 704ccm przegrzewa się.

---trafopowielacz--- 23 Jun 2012 17:09 2669 17
Wago
  • #1
    ---trafopowielacz---
    Level 23  
    Witam. Posiadam Fiata CC z 95roku.
    Wymieniona jest chłodnica cieczy na nową bo pękła, wymieniona jest także chłodniczka nagrzewnicy bo urwał się kruciec na wąż.
    Wszystko jest czyste i prawidłowo podłączone. Jednakże kilka dni temu wyjechaliśmy z podwórka, przejechaliśmy półtora kilometra i wskazówka zeszła na 130stopni, zgasiliśmy- nikt nie chce wypalić uszczelki pod głowicą, odczekaliśmy 30minut i jedziemy dalej. Na kilka dni było spokój i temperatura utrzymywała się w granicach 90stopni. Dzisiaj jednak od nowa, ojciec jedzie do roboty, przejechał z 5km i od nowa, wskazówka zamknęła skalę, płyn się gotuje. Znowu postój, wystygł i przez dalszą cześć drogi temperatura stała jak wryta na 90stopni. Nie mam już siły, mechanik rozkłada ręce bo usterka jest okresowa i nie wie gdzie jej szukać. Wentylator chłodnicy został zmieniony, lecz mimo to nie włącza się. Prąd do niego dochodzi, gdyż po zdjęciu przewodu z czujnika i zwarciu przewodów, dmucha aż miło. Chłodnica zalana płynem Petrygo. Gdzie szukać usterki? Pilnie trzeba to naprawić bo poniedzieli cienias musi przejechać ponad 120km.
    Liczę na pomoc i pozdrawiam.
    Proszę o pomoc, Pozdrawiam
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Węże twarde? Płynu ubywa? Nie czuć spalinami z płynu? Uszczelka pod głowicą, to dość częsta przypadłość tych silników.
  • Helpful post
    #4
    kwantor
    Level 38  
    Ten osad czarny to podejrzane.
    trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora.
    Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
  • Wago
  • Helpful post
    #6
    Zico63
    Level 37  
    A pompa "wody"?
  • Helpful post
    #8
    kierbedz4
    Level 36  
    ---trafopowielacz--- wrote:
    Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył.
    Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być
    : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą wkłada się w gniazdo wentylatora.Wystarczy tylko przekręcić kluczyk stacyjki w pozycję zapłon i zdjąć końcówki kabla z wyłącznika termicznego z chłodnicy i je zewrzeć .Jeżeli wentylator nie wystartuje to trzeba szukać usterki w samej instalacji.Również może być uszkodzony silnik wentylatora lub skończyły mu się szczotki
  • Helpful post
    #9
    kwantor
    Level 38  
    Trudno to zdiagnozować, bo dzieje się sporadycznie.
    Trzeba uruchomić silnik i niech sobie chodzi, obserwować włączanie się wentylatora.
    Zarejestrować przy pomocy kontrolki gdzie jest problem, gdy się nie włączy, czy czujnik połączył obwód.
    Ja niegdyś przejeździłem 1 rok bez wentylatora w seycento- taka trasa do pracy, pogoda i inne uwarunkowania- szybka jazda bez przeciazania silnika, wystarczył pęd powietrza do chłodzenia.
    Aż kiedyś w łodzi zagotował w korku, więc wymieniłem zatarty i spalony wiatrak.
  • #10
    ---trafopowielacz---
    Level 23  
    Wiatrak jak mówię sprawdzałem, nawet bez włączania zapłonu po zwarciu przewodów idących do czujnika wentylator rusza, czujnik jest nowy, wentylatory mam 2 i oba są sprawne. Nie wiem już co robić, ale coś muszę bo 120km to trochę jest.
  • Helpful post
    #11
    kwantor
    Level 38  
    ---trafopowielacz--- wrote:
    120km to trochę jest.

    Co to jest, znajomy robi codziennie 90 km do pracy i z powrotem.
    No to wymień termostat, skoro czujnik jest 100% pewny.Więcej nic tam nie ma prucz bezpiecznika.
    W Cinko mają być 2 wentylatory?
  • Helpful post
    #13
    kwantor
    Level 38  
    Może nadziergałeś tam pajęczyn i brak pewnych połączeń.
    Jak tak bardzo przeżywasz tą trasę.. to wyprowadź dodatkowe przewody równolegle do czujnika i załóż dodatkowy wyłącznik w kabinie, abyś mógł się ratować w razie awarii ręcznym włączeniem wiatraka.
    Po powrocie będziesz szukał dalej.
  • Helpful post
    #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Twarde przewody, czarny tłusty osad na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, niewłączający się wentylator mimo gotującego się płynu, otwartego termostatu i sprawnego termo-włącznika... nad czym tu się zastanawiać? Wręcz książkowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
  • #16
    kwantor
    Level 38  
    Powinny pojawiać się banki powietrza i wyrzucać płyn, ale przypadek nie równy przypadkowi.
  • #18
    Barthezz3
    Level 14  
    Możliwy termostat a nie włączający się wiatrak także bym stawiał na jakieś usterki w instalacji elektrycznej.Sam posiadałem cienkiego i jak padł wiatrak to sam podmuch wiatru zapewniał chłodzenie na tyle aby woda się nie gotowała i stała na 90 stopniach(gorzej naturalnie jak człowiek się zatrzymał :P) także gotująca się woda to wina termostatu na 80%