Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Ogar 205 po nagrzaniu gaśnie a żeby go odpalić trzeba czekać aż ostygnie

23 Jun 2012 22:04 9048 9
  • Level 9  
    Witam posiadam Rometa Ogara 205, którego remontuje.
    Wymieniłem tłok, pierścionki i cylek ponieważ w starym wypadło zabezpieczenie i była rysa przez cały cylek. Motorek po nagrzaniu gaśnie (czyli po ok 20 min pracy) i, aby go odpalić muszę czekać, aż ostygnie, jak już ostygnie pali na kopa. Posiadam jeszcze jeden problem z tym motorkiem, a mianowicie na 1 ledwo wjeżdża pod górkę, a jak wrzucę 2 to całkiem gaśnie. Na 1 ledwo wkręca się na obroty ale jako tako jeździ. Gaźnik jest wyregulowany tak że motorek trochę kopci, dodam, że jak dostawał za dużo benzyny (gaźnik był źle wyregulowany) to na 1 nie dało się jeździć.
    Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 38  
    Może zapłon jest nie "teges"
    Jeżeli chodzi o to gaśnięcie, to przyjrzyj się platynkom i prawidłowej przerwie.
    Po nagrzaniu się prawdopodobnie platyny nie rozwierają się elektrycznie, luz ma być ok. 04 mm.
    Kondensator, też może mieć feler wewnętrzny- mikro przerwa która zależna jest od temperatury.
    To wszystko może rzutować na ta słabość motorka, nie wspomnę o "trafieniu" zapłonu, który też się ustawia.
    Pozdrawiam.
  • User removed account  
  • Level 22  
    Jaką świecę masz wkręconą? Podaj dokładnie typ. Powinna być iskra F80, nie żadna F75 czy F95. Wartość cieplna świecy ma bardzo duże znaczenie. Jeśli świeca jest prawidłowa to izolator i elektrody świecy powinny być wypalone na kolor beżowy - kawa z mlekiem. Jeśli jest biała lub szara to masz za ubogą mieszankę paliwo - powietrze. Jak jest czarna, okopcona lub mokra to za bogatą. Zła wartość cieplna świecy ma też wpływ na jej kolor. Za zimna (F100) będzie czarna , okopcona lub się często zalewać. Taki silnik będzie ciężko palił , miał małą moc na niskich obrotach. Za gorąca (F75) będzie się wypalać na biało, silnik będzie dobrze odpalał lecz po zagrzaniu tracił moc na średnich i wysokich obrotach.
  • Level 10  
    Piszesz, że motorek kopci wygląda na to, że ma nieszczelność silnika, słabnie główne przyczyny: wymień simmeringi to będzie przyczyna najprawdopodobniej zaciąga olej ze skrzyni biegów, czyli kopci, jak wszystko wypali przestanie kopcić, ale nadal źle będzie chodził. Drugi, simmering od zapłonu też wymień, bo będzie zaciągał powietrze, co doprowadzi do nierównomiernej pracy silnika i osłabienia. Komora sprężania musi być szczelna jest to silnik dwusuwowy paliwo znajduje się w komorze korbowej a przy okazji smaruje wał korbowy.
    Przerwa na platynach też sprawdź jak będzie za duża będzie przerywał a jak za mała może nie zapalić. Kondensator, jeżeli będzie uszkodzony będzie kichał lub jak będzie miał zwarcie to nie zapali. Proszę sprawdzić i wymienić to, co napisałem a na pewno silnik zacznie pracować równo i dostanie mocy. Pozdrawiam, jaro2586.
  • Level 9  
    Breżniew

    Świece mam iskra F75, ale mam też motorynkę, która na niej śmiga. Jej kolor to czarny, ale po wykręceniu z motorynki to brązowo kakaowy. Silnik w motorynce jest identyczny tylko ma biegi w ręce. Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną.
  • Level 38  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11032445#11032445 post 6
    Masz opisany sposób ustawienia zapłonu.
    Jeżeli będziesz tak postępował, to po ustawieniu koła zaznacz na wale pisakiem kreskę na wprost frezowanego rowka, potem ściągnij koło i wkrętakiem, czy wybijakiem cylindrycznym uderzysz młotkiem na przedłużeniu tej kreski i klin powinien się ruszyć- klin jest wycinkiem koła, więc uderzając z góry przy jego końcu, powinien się wywinąć.
    Trudność polega na namierzeniu jego miejsca, dobrze było by mieć silnik na wzór obok.
    Takim sposobem robiłem to, gdy chodziłem do 5 klasy podstawówki w silniku komar.
    Trzeba to robić z głową i wyczuciem, aby nie pokancerować wału.
  • Level 22  
    MrCtagg wrote:
    Breżniew

    Świece mam iskra F75, ale mam też motorynkę, która na niej śmiga. Jej kolor to czarny, ale po wykręceniu z motorynki to brązowo kakaowy. Silnik w motorynce jest identyczny tylko ma biegi w ręce. Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną.


    Masz za gorąca świecę, nic w tym dziwnego, że silnika traci moc po zagrzaniu. Taka świeca słabo odprowadza ciepło ze swoich elektrod i w końcowym efekcie jest zanik iskry pod obciążeniem. Producent przewidział F80 i taka powinna tam siedzieć. Reszta braków typu wpust czółenkowy na wale czy źle wyregulowany gaźnik , nieszczelne simmeringi itp. to kolejne powody kiepskiej pracy silnika.

    Poszukaj w necie książki z cyklu OBSŁUGA I NAPRAWA MOTOROWERY ROMET. Jest tam wszystko na ten temat łącznie z danymi regulacyjnymi , rysunkami przekrojów itp.
  • Level 9  
    Breżniew wrote:



    Masz za gorąca świecę, nic w tym dziwnego, że silnika traci moc po zagrzaniu.



    Tata kazał mi taką kupić, a on miał dużo motorów, ale nie wiem wymienię i zobaczymy.
  • Level 29  
    MrCtagg wrote:
    Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną.

    Klin to podstawa!!! Od prawidłowego osadzenia magneta na wale zależy kąt wyprzezdenia zapłonu, natomiast czepianie się nieznacznie cieplejszej świecy to chyba nietafiony kierunek poszukiwań.