Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik elektryczny własnej roboty (układ dahlandera)

JimmyB 24 Cze 2012 01:29 4674 12
  • #1 24 Cze 2012 01:29
    JimmyB
    Poziom 11  

Witam,
    Jestem całkiem zielony w temacie silników elektrycznych, a chciałem zrobić jeden. Silnik ma być nieduży, a wydajny (jak np. w wiatraku czy gramofonie), oczywiście na prąd stały. Pytanie czy nadaje się silnik ze schematu z tej strony: http://www.silnik.pl/index.php?func=3&parent_id=34&page=34&i=10&pol=exe i co oznaczają oznaczenia na schemacie takie jak K81M oraz parametr "liczba biegunów"? Jeśli ten schemat się nie nadaje, prosiłbym o podanie jakiegoś innego.

0 12
  • #2 24 Cze 2012 01:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

Wytłumacz - chcesz ZROBIĆ silnik, tak? Od podstaw? Samodzielnie wykonać wirnik, nawinąć go, wyważyć, osadzić na łożyskach, wykonać stojan, czy to na magnesach stałych, czy z uzwojeniami... I ma to być solidniejsze i rzetelniejsze od produktów dostępnych na rynku?
    Piszesz, że silnik ma być na prąd stały, po czym wklejasz schemat sterowania silnikiem trójfazowym...
    O co ci w ogóle chodzi?

0
  • #3 24 Cze 2012 08:32
    gilus1
    Poziom 28  

Liczba par biegunów świadczy o prędkości synchronicznej silnika prądu przemiennego. Co do własnego wykonania silnika: daruj sobie. Małe i wydajne silniki są stosowane w modelarstwie. Jest dużo firm oferujących szeroką gamę silników i zapewniam Cię, że mają dużo lepsze parametry niż Twój planowany prototyp. Można także zamawiać nietypowe silniki, ale własnoręczne wykonanie mija się z celem.

0
  • #4 24 Cze 2012 10:59
    wieswas
    Poziom 33