Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6 GLI na motronicu Boscha brak iskry na świecach

tpjunior 15 Sty 2005 16:23 4942 9
  • #1 15 Sty 2005 16:23
    tpjunior
    Poziom 2  

    Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej i samochód stanął. Po podniesieniu maski pokrywa filtra powietrza była wywinięta w odwrotną stronę ( jak grzyb kurka), posprawdzałem przewody i złącza (rozpinałem wtyczki) i auto zapaliło kontynuowałem jazdę ale już z ograniczeniami mała moc do 2500 obr/mini po przekroczeniu 2500obr/min zaczęło się strzelanie w filtr powietrza, kontrolka silnika świeciła. Tak zrobiłem około 180km po przejechaniu tego odcinka auto stanęło na dobre. Po scholowaniu auta w domu sprawdziłem że nie ma iskry na żadnej świecy a więc zacząłem sprawdzać elementy elektroniki silnika na podobnym polonezie i wszystkie po podłączeniu do innego auta działały (czujnik położenia wału, cewka zapłonowa, komputer boscha). Od kilku dni szukam co się stało i nie mogę znaleźć przyczyny usterki może ktoś kto przeczyta ten przypadek pomoże mi go usunąć. Proszę wszystkich o pomoc.

    0 9
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Sty 2005 18:40
    delta_110
    Poziom 19  

    Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem i tam ulegał zapłonowi w wyniku otwierania sie zaworów ssących czynnych garów. Ja miałem taki przypadek ale na benzynie w trucku z monowtryskiem ABIMEX-u - ale nie kontynuowałem jazdy dalej - najprawdopodobnie poszedł moduł zapłonu , ale niekoniecznie.
    napisz czy podkładałeś inny itp

    pozdro

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 15 Sty 2005 23:14
    ArturFuzzi
    Poziom 10  

    Czasami pomagało "resetowanie komputera". Ale to starczało na okres między odpaleniami. Ja zgasiłes auto to znowu resetacja. Sprawdzając iskrę na świecach mogłeś dobić aparat zapłonowy i teraz kiszka. Lekko przechadzany można zdobyć za 150 PLN. Bo to najpewniej aparat. W sklepie nawet nie pytaj o cenę bo cię z butów wywali. Kup najlepiej w jakimś zakładzie elektromechanika, co ci zademonstruje jego działanie, bo możesz kupić taki sam jaki posiadasz. Powodzenia!

    0
  • #4 16 Sty 2005 09:27
    cba
    Poziom 18  

    Do kolegów podpowiadających:
    Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu.

    Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu.
    Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej.
    Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki . Ato by była uszkodzona kostka.(zdarza się często)

    0
  • #5 16 Sty 2005 11:31
    tpjunior
    Poziom 2  

    Witam wszystkich których zainteresował mój problem. Po wyjęciu z mojego auta modułu sterującego i po podłączeniu do innego poloneza polonez zapalił i chodził bez żadnych problemów , po podłączeniu czujnika wału sytuacja jak wyżej cewka zapłonowa też dawała iskrę w innym aucie. Spawdzałem napięcie wychodzące z wtyku cewki zapłonowej i jest takie jak w tym dobrym polonezie co do stacyjki to spadku napięcia nie zaobserwowałem. Mam w tygodniu dostać kabel diagnostyczny z softem i może przy jego pomocy uda mi się ustalić przyczynę tego niedomagania układu zapłonowego. Oczywiście podzielę się informacjami bo może każdego z nas spotkać podobny problem. Z góry wszystkim dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • #6 16 Sty 2005 12:19
    sigi
    Spec od samochodów

    Miałem przypadek w takim polonezie, że uszkodziła się wiązka przewodów przy cewce (zwarcie przewodów sygnałowych cewki z przewodem masowym - koncentrykiem)

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 21 Sty 2005 17:34
    tpjunior
    Poziom 2  

    Witam wszystkich, problem rozwiązany, uszkodzony został przewód w złączu czujnika położenia wału (na schemacie c7 1) odbierający sygnał do komputera (na schemacie M 21). Po naprawie przewodu jest już iskra i autko chodzi jak nowo narodzone. Wszytkim bardzo dziękuję i w przypadku podobnych objawów w samochodzie warto zwrócić uwagę na takie pierdoły bo można zaoszczędzić kilka złotych i przy okazji się czegoś nauczyć jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • #8 01 Lut 2005 21:40
    wieslaws
    Poziom 10  

    równiez miałem taki przypadek usterka była banalna mianowicie przepalony był bezpiecznik który jest dobrze schowany za schowkiem od strony pasazera

    0
  • #9 22 Lut 2008 10:14
    obreb
    Poziom 9  

    Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?

    1
  • #10 22 Lut 2008 13:49
    zbynex1
    Poziom 15  

    Ja bym się przyglądnął sterownikowi gazu bo tam jest przekaźnik który rozłącza wtryski przy pracy na gazie. Na dodatek są to strasznie awaryjne przekaźniki. W swojej historii to już kilka wymieniłem.

    0