Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1,6 GLI na motronicu Boscha brak iskry na świecach

tpjunior 15 Jan 2005 16:23 5590 9
Bosch
  • #1
    tpjunior
    Level 2  
    Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej i samochód stanął. Po podniesieniu maski pokrywa filtra powietrza była wywinięta w odwrotną stronę ( jak grzyb kurka), posprawdzałem przewody i złącza (rozpinałem wtyczki) i auto zapaliło kontynuowałem jazdę ale już z ograniczeniami mała moc do 2500 obr/mini po przekroczeniu 2500obr/min zaczęło się strzelanie w filtr powietrza, kontrolka silnika świeciła. Tak zrobiłem około 180km po przejechaniu tego odcinka auto stanęło na dobre. Po scholowaniu auta w domu sprawdziłem że nie ma iskry na żadnej świecy a więc zacząłem sprawdzać elementy elektroniki silnika na podobnym polonezie i wszystkie po podłączeniu do innego auta działały (czujnik położenia wału, cewka zapłonowa, komputer boscha). Od kilku dni szukam co się stało i nie mogę znaleźć przyczyny usterki może ktoś kto przeczyta ten przypadek pomoże mi go usunąć. Proszę wszystkich o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Bosch
  • #2
    delta_110
    Level 20  
    Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem i tam ulegał zapłonowi w wyniku otwierania sie zaworów ssących czynnych garów. Ja miałem taki przypadek ale na benzynie w trucku z monowtryskiem ABIMEX-u - ale nie kontynuowałem jazdy dalej - najprawdopodobnie poszedł moduł zapłonu , ale niekoniecznie.
    napisz czy podkładałeś inny itp

    pozdro
  • Bosch
  • #3
    ArturFuzzi
    Level 11  
    Czasami pomagało "resetowanie komputera". Ale to starczało na okres między odpaleniami. Ja zgasiłes auto to znowu resetacja. Sprawdzając iskrę na świecach mogłeś dobić aparat zapłonowy i teraz kiszka. Lekko przechadzany można zdobyć za 150 PLN. Bo to najpewniej aparat. W sklepie nawet nie pytaj o cenę bo cię z butów wywali. Kup najlepiej w jakimś zakładzie elektromechanika, co ci zademonstruje jego działanie, bo możesz kupić taki sam jaki posiadasz. Powodzenia!
  • #4
    cba
    Level 19  
    Do kolegów podpowiadających:
    Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu.

    Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu.
    Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej.
    Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki . Ato by była uszkodzona kostka.(zdarza się często)
  • #5
    tpjunior
    Level 2  
    Witam wszystkich których zainteresował mój problem. Po wyjęciu z mojego auta modułu sterującego i po podłączeniu do innego poloneza polonez zapalił i chodził bez żadnych problemów , po podłączeniu czujnika wału sytuacja jak wyżej cewka zapłonowa też dawała iskrę w innym aucie. Spawdzałem napięcie wychodzące z wtyku cewki zapłonowej i jest takie jak w tym dobrym polonezie co do stacyjki to spadku napięcia nie zaobserwowałem. Mam w tygodniu dostać kabel diagnostyczny z softem i może przy jego pomocy uda mi się ustalić przyczynę tego niedomagania układu zapłonowego. Oczywiście podzielę się informacjami bo może każdego z nas spotkać podobny problem. Z góry wszystkim dziękuję i pozdrawiam.
  • #7
    tpjunior
    Level 2  
    Witam wszystkich, problem rozwiązany, uszkodzony został przewód w złączu czujnika położenia wału (na schemacie c7 1) odbierający sygnał do komputera (na schemacie M 21). Po naprawie przewodu jest już iskra i autko chodzi jak nowo narodzone. Wszytkim bardzo dziękuję i w przypadku podobnych objawów w samochodzie warto zwrócić uwagę na takie pierdoły bo można zaoszczędzić kilka złotych i przy okazji się czegoś nauczyć jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
  • #8
    wieslaws
    Level 11  
    równiez miałem taki przypadek usterka była banalna mianowicie przepalony był bezpiecznik który jest dobrze schowany za schowkiem od strony pasazera
  • #9
    obreb
    Level 10  
    Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?
  • #10
    User removed account
    User removed account