Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II 1.9 dci '04 - nie włącza się zapłon

conrado123 25 Cze 2012 13:08 12278 18
  • #1 25 Cze 2012 13:08
    conrado123
    Poziom 9  

    Mam problem z odpaleniem auta.
    Zamykanie z karty działa normalnie.
    Akumulator nowy.
    Jak włożę kartę to słychać jakby jakiś przekaźnik pod deską i działa tylko dmuchawa, żadne kontrolki się nie zapalają w liczniku.
    Sprawdziłem już wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i w środku, są ok.
    Podmieniłem już inny sterownik silnika, moduł uch w środku, blokadę kierownicy i kartę z drugiego Scenica i nadal to samo.
    Auta nie można podłączyć, ponieważ nie łączy się ze żadnym sterownikiem.
    Nie raz jak rozłączę akumulator i podłączę to kontrolki w liczniku się zapalą bez włożenia karty i na nic nie reagują.
    Ma ktoś jakieś pomysły?
    Co tu jeszcze sprawdzić?

    3 18
  • #2 25 Cze 2012 19:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A te kalkulatory to tak sobie na pałę podmieniałeś? Bez żadnego czyszczenia?

    1
  • #3 26 Sie 2012 16:37
    lafar00
    Poziom 9  

    przeciesz napisał że przełożył z drugiego scenika ,ja mam ten sam problem,czy ktoś wie gdzie tkwi problem.

    0
  • #4 26 Sie 2012 17:30
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    lafar00 napisał:
    przeciesz napisał że przełożył z drugiego scenika


    No i co w związku z tym? Rozumiem że tablice rejestracyjne też można przekładać z jednego do drugiego, bo dawca ten sam?

    lafar00 napisał:
    ja mam ten sam problem


    A co już zrobiłeś w kierunku jego rozwiązania, prócz tego że napisałeś tego posta?

    1
  • #5 26 Sie 2012 17:54
    TomLib
    Poziom 19  

    Cytat:
    Auta nie można podłączyć ponieważ nie łączy sie ze żadnym sterownikiem.


    Łączy się łączy, ze wszystkim co sprawne - wystarczy pomyśleć...

    0
  • #6 26 Sie 2012 19:15
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    conrado123 oraz lafar00 Proszę w pierwszej kolejności troszkę postukać w klawiaturę i opisać wszystko to co się dzieje na tablicy rozdzielczej. To znaczy jak zachowuje się kontrolka blokady, czy odblokowuje się kolumna kierownicy.

    1
  • #7 26 Sie 2012 20:46
    przemek1982-25
    Poziom 18  

    a ja stawiam na zgnita wiazke pod fotelem kierowcy

    1
  • #8 26 Sie 2012 20:55
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    To nie Totolotek. Zadam może pytanie jaka jest oporność na sieci multipleksowej? Pomiar przy wyłączonym akumulatorze na pinach 6 i 14 gniazda diagnostycznego.

    -1
  • #9 26 Sie 2012 22:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Popatrz Piotr na daty, temat powstał w czerwcu, jak myślisz zrobił już auto?

    lafar00 tylko podpiął się do tematu, oczywiście bez żadnych danych co sprawdził - bo po co? Będziesz ciągnął Go za język czy może napięcie na akumulatorze sprawdził?

    0
  • #10 30 Sie 2012 21:24
    domex32
    Moderator na urlopie...

    raptownywaldek napisał:
    Sprawdziles to lub tamto większosc uważa się za wielkich macherow a wątpię aby ktoś naprawdę umial koledze pomóc.
    Kable pod fotelem. Szkoda ze nie kazesz mu sprawdzic oporności podgrzewanej szyby no najlepiej odczytac błedy sterowników po kłopocie.
    Powiedz jeden z drugim jak zapalic auto odpalane kartą czipową. Np scenica,lagunę w sytuacji kiedy padł nam akumulator.
    Wejsc wejdziemy kluczykiem z karty.Wkladamy kartę do czytnika i jeśli mamy troszkę szczęścia to zadziała alektryczna blokada kierownicy.Sterując przyciskiem start stop nie odpalimy bo siadnięty aku.Na popych również bo mimo ze karta siedzi w czytniku i kontrolki jeszcze się slabo palą to zapłon noe jest włączony.Trzeba zasterowac przyciskiem start stop.
    Ale jesli slaby aku nkedziala ow sposob
    Macie jakies sugestie.Tylko pytam tych co posiadaja oww auta wlascicieli passatow czy innych nie pytam nie wiedza w czym rzecz a snuc beda tylko swoje cherezje ze na pych zapali


    Najprościej podnieść maskę i podłączyć kable rozruchowe, ew wymienić akumulator.

    A jeśli czegoś nie rozumiesz zapytaj tutaj.

    0
  • #11 31 Sie 2012 20:32
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    Panowie !!!!!
    1. Podejrzewam że sam zainteresowany dawno już jeździ samochodem i nie martwi się co by było gdyby padł akumulator
    2. raptownywaldek Z całym szacunkiem ale jeśli się nie znasz to nie komentuj. Akurat w tym modelu uszkodzenie pod fotelem zdarza się. Gdybyś nie wiedział wszystkie moduły elektroniczne "rozmawiają ze sobą" poprzez sieś multipleksową i zwarcie na niej zakłóca tą łączność. Kostką pod fotelem biegną przewody do hamulca ręcznego i często powstaje tam korozja.
    3. Współczesnych samochodów nie wolno uruchamiać na "pych" grozi to przeskoczeniem paska rozrządu.

    0
  • #12 31 Sie 2012 22:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    raptownywaldek napisał:

    A tylko podpowiem, ze nie jest latwo zasterowac przekaznikiem na pompie wtryskowej. I zwykly posiadacz tego auta nie wie nawet gdzie to jest bo to nie musi byc przy pompie.


    Pompa wtryskowa w aucie z elektrycznym hamulcem postojowym i zbliżeniową kartą? W dCi?

    W którym serwisie takie rzeczy widziałeś?

    0
  • #13 31 Sie 2012 22:10
    TomLib
    Poziom 19  

    I to jeszcze pompa wtryskowa z przekaźnikiem??? :)

    Na autostradzie się nie stoi, tylko się nią jeździ... Sorry, przecież żyjemy w Polsce haha :)

    Kolego że tak zapytam - po co ciągniesz jakieś bezsensowne dyskusje, swoje dziwne tłumaczenia. Jak komuś pada akumulator w aucie za 20-30-40tys. to idzie i kupuje następny za 1/100 wartości posiadanego auta, nawet na autostradzie na stacji paliwowej go dostanie. Jak nie to odpala z kabli pożyczonych u przypadkowego kierowcy i jedzie do domu...

    0
  • #14 31 Sie 2012 22:34
    raptownywaldek
    Poziom 9  

    A niby scenic to zazila co gaznik Pompa WC na lisrwe podaje paliwko a ta na wtryskiwacze pomijam juz jakie.A hamulec postojowy to niby
    jaki. Jest linek 3 szt ale steruje nimi elektryczny zwijacz.Karty tez nie widziales w czytniku. Bez znaczenia czy wolne rece sa czy nie HANDS FREE posiada owe auto .
    Jescze jakies pytania.A niby co zazila listwe w owym szrocie karuzela?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Widziales swoja pompe podejrzewam ze nie wiesz gdzie sie znajduje.Przekaznik lub sterownik jak kto woli.To nie polonez gdzie krecisz rozrusznikiem i pompa podaje paliwo od razu.
    Kilka rzczy musi zadzialac jeszcze kolego by to zadzialalo.
    Odpowiedz na pytanie a nie klikasz ze mozna kupic na STACJI PALIW akumulator.
    Zawzze masz 400 stowki przy sobie jak w trasie jestes.Kto sie w nocy zatrzyma. malo takich bo sie boja.
    Odpowiedz na zadane pytanie.
    Chce wiedziec czy znacie owa metode na odpalenie.
    Odpowiedz nuz wktotce ale musicie sie troszke wysilic.
    wiesz nie kazdy ma dosc kasy by naprawic auto na trasie.Jak walnie ci turbina 1000 zl, olej. i filtry 150 i np aku to co wtedy.
    Sytuacja sprzed miesiaca trafilo znajomego..Dodam ze na autostradzie w drodze do Norwegii zaraz po wysiadce z promu w YSTAD.
    Bardzo duzy pech. Tylko nie pisz ze powinkem na stacji kupic co potrzebowal bo musialby auto w rozliczeniu zostawic.
    Od stacyjki do koncowki wtryskiwaczy w scenkcu jest jeszcze. 6 czujnikow chlopie.W wersjach na rynki skandynawskie czyli tam gdzie sa zimniejsze klimaty w filtrze paliwa siedzialy. 2 czujniki ktore nie zezwalaly na odpalenie autka a dosadniej na przeplyw paliwa z filtra dalej.Mialo to zapobiec uszkodzeniu alementow jak np wtryski.
    Wiesz ze opornosc tylnej szyby podgrzewanej ma zasadniczy wplyw na prace pewnego elementu w tych modelach.Francuzi po prostu przedobrzyli w wielu kwestiach i sa z tego powodu problemy.Po wakacjach odpowiem jak to zrobic jak odpalic auto bez wystarczajacego pradu na pych.
    Chce wiedziec czy znacie odpowiedzi bo klikanie ze na autostradzie to sie jezdzi to wszyscy wiemy gorzej z jakoscia samej jazdy tych co klikają
    pozdrawiam


    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #15 03 Wrz 2012 08:30
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Aby włączyć zapłon wystarczy przytrzymać start \ stop bez sprzęgła lub hamulca przez maks 10 sekund, i zapłon włączony, ot cała filozofia.

    0
  • #16 04 Wrz 2012 15:32
    raptownywaldek
    Poziom 9  

    Kolego domex32 czytaj ze zrozumieniem.Akumulator jest tak słaby, że działa tylko blokada kierownicy(tzn rozłącza się po włożeniu karty do czytnika), kontrolki na desce świeca bardzo słabo ale zapłonu nie ma.Każesz przytrzymać przycisk ileś tam sekund przy dobrej baterii wtedy zadziałałby rozrusznik a przy prawie padnietej nawet nie przekręci nie wspominając, że podczas owej operacji to co zostaje w akumulatorze właśnie ginie(idzie na rozrusznik).
    Trzeba jakoś odblokować na pompie wrtyskowej. Tylko nie piszcie, że kable można podpiąć lub zmienic akumulator.
    Piszę o sytuacji skrajnej.W każdym innym aucie po prostu przekręcając kluczyk w stacyjce uruchamiamy już zapłon(w tych co nie posiadają tego bzdurnego przyciski start stop.Podczas holowania alternator dostarcza prąd potrzebny do zadziałania niektórych ustrojstw a aucie i zapali.

    0
  • #17 04 Wrz 2012 16:55
    ociz
    Moderator Samochody

    Holuje to się na lawecie. Po to są ubezpieczenia z assistance. Jaki może być skrajny przypadek, że stoisz gdzieś kilkaset km od najbliższej cywilizacji i nie masz telefonu? Francuskimi samochodami się po prostu w takie miejsca nie jeździ.

    1
  • #18 05 Wrz 2012 17:49
    raptownywaldek
    Poziom 9  

    Jeśli nie byłeś w Norwegii a po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie to wiedz, że w Oslo stacje benzynowe otwarte są do godz 22..Assistance nie obejmuje ktaju nie należącego do Uni Europejskiej.Oczywiście w Polsce scholują ci autko tylko na pewno w ciągu nocy ci go też nke naprawią.Jestem ciekaw czy masz używane auto czy też nowe.Tutaj chodzi o auto znajomego ktorego nawiedził taki przypadek.Auto pół roczne więc prawie nowe.A koszt lawety to więcej niż 5 tys zł do tego miejsca gdzie mieliby go holowac , nie licząc samej naprawy.Ale mniemam, że akurat ciebie byłoby na takie koszty stać.Nkrwegia to nie Polska a koszty i życia i napraw nieco inne.Zresztą w Polsce też z marszu na trasie jest niewielu by pokryć takie koszta.Bo kto ma przy sobie 5 lub 6 tys zł jadąc np nad morze autem 10 letnim ledwo starcza na paliwo i to też zapewno chrzczone więc tańsze.Nie pisz o lawecie,tylko skoro znasz sposób odpalenka samego auta się wypowiedz.Znam odpowiedz na moje zadane pytanie ale bez zadania tego pytania na tym forum nie byłoby polemiki. A przecież nie można wszystkiego podać od razu na tacy czyli odpowiedzi

    0
  • #19 06 Wrz 2012 23:18
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    raptownywaldek napisał:
    Jeśli nie byłeś w Norwegii a po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie

    Może inni nie byli, ale ja byłem - ba mieszkam tutaj, dlatego postanowiłem zająć stanowisko w tej kwestii.

    raptownywaldek napisał:
    wiedz, że w Oslo stacje benzynowe otwarte są do godz 22

    Wiesz co, kultura wymaga, żebym Ci nie posłał... Cóż Ty za brednie wypisujesz! W Oslo nie ma stacji benzynowych otwartych 24H?! Chłopie, za ten wpis już powinieneś dostać "urlop" od forum, bo to kłamstwo do potęgi entej..! Są pootwierane i to wiele!

    Co do reszty Twojej wypowiedzi, to nie zabieram głosu, ponieważ nie lubię, kiedy ktoś narzeka na brak kasy i lamentuje gdzie się tylko da! Większości ludzi na niskim i średnim poziomie brakuje kasy w sytuacjach - że tak to nazwę - nieplanowanych, więc płakanie, że nie mam kasy, nic tutaj nie pomoże!
    Jest takie powiedzenie: "Masz łeb i ...., to kombinuj!"...

    0
  Szukaj w 5mln produktów