Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

moduł Jawy 350 ts na przerywacze

23 Cze 2012 20:57 5457 16
  • Poziom 11  
    Witam. Nie dawno naprawiłem Jawe 350 TS 12v i gdybym nie wiem jak ustawiał zapłon to i tak na wolnych obrotach lewy przerywa pomyślałem żeby kupić zapłon elektryczny albo może ktoś z was wie co zamiast przerywaczy wstawić żeby nie ingerować dalej w elektrykę. I mam drugie pytanie przejadę moja Jawą jakieś 1,5 km i zatrzymuje się. Lecz w gaźniku jest benzyna. Zapomniałem powiedzieć że niedawno czyściłem gaźnik bo wcześniej było tak samo.Mógł by mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym biegiem jałowym?Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  • IGE-XAO
  • Poziom 38  
    arekkondrat5 napisał:
    gdybym nie wiem jak ustawiał zapłon to i tak na wolnych obrotach lewy przerywa

    Prawdopodobnie cewka zapłonowa ma lekkiego klapsa, spróbuj zmniejszyć odstęp miedzy elektrodami na świecy w tym cylindrze.
  • Moderator Samochody
    Wymień świece na nowe, wyreguluj przy użyciu szczelinomierza przerwy na przerywaczach, oraz ustaw zapłon przy użyciu czujnika zegarowego. Bardzo ważne jest jeszcze, czy wał korbowy nie ma luzu na łożyskach. To wredny i wymagający silnik, jeśli chodzi o kwestie regulacji zapłonu.
  • IGE-XAO
  • Poziom 11  
    Aha zobaczę dziś. Gimak możesz jaśniej? Aha zobaczę dziś. Gimak możesz jaśniej?[/quote] Znalazłem taki moduł GL-118 i do niego plan https://obrazki.elektroda.pl/6771418900_1340515847.jpg ale czy mogę go podłączyć do przerywacza? I czy można podłączyć 1 moduł na 2 czy po module na gar trzeba ?
  • Poziom 38  
    Mogę jaśniej. Tak jak napisałem, prawdopodobnie ta cewka na której przerywa może dawać trochę niższe napięcie - na granicy napięcia potrzebnego do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze, wtedy może dochodzić do sytuacji, że nie za każdym razem iskra przeskakuje szczególnie na wolnych obrotach. Zmniejszenie odstępu między elektrodami na świecy obniża to napięcie graniczne i wtedy z reguły nawet przy osłabionej cewce silnik zaczyna normalnie pracować. Mniejszy odstęp na świecy jeszcze nigdy nie zaszkodził - większy może (przebicie izolacji na WN i kłopoty z iskrą). Co do modułu GL-118 - nie wiem czy może współpracować z przerywaczami mechanicznymi. GL-100 na pewno podejdzie i jest dwa razy mniejszy - ja taki zastosowałem w maluchu i później w fso1500 (styki w przerywaczu są wtedy niezniszczalne). Jak by go kolega zastosował, to umieścić je w miejscu gdzie nie będą narażone na wysoką temperaturę.
  • Poziom 42  
    Sprawdź okablowanie a szczególnie masę. Najlepiej zrób masę silnik- "-" aku i "-" prostownika kablem i to grubym. Na pewno pomoże przy zapłonie i regulacji napięcia alternatora. Obydwa obwody (zapłonowy i wzbudzenia) korzystają z przepływu prądu przez styk ramy z silnikiem.
    Podejrzany może być też wyłącznik zapłonu na kierownicy.
    W sprawie wyrzucenia przerywaczy:
    http://www.jawacz.pl/elektryka/zaplon-elektryczny-cz-175/
    Nie sugeruj się tematem, tylko poczytaj.
  • Poziom 11  
    Witam. Może mi ktoś powiedzieć teraz jak podłączyć sam moduł do przerywaczy o ile się da. Ponieważ na razie nie mam środków na cały zapłon. :( moduł Jawy 350 ts na przerywacze
    Zalazłem jeszcze taki i nie wiem który lepiej podpasuje.
    moduł Jawy 350 ts na przerywacze
  • Poziom 11  
    Witam. Ostatnio próbuję stworzyć elektroniczny zapłon do jawy 350 ts i mam już kilka informacji, mianowicie zapłon będzie składał się z modułu 191995351b, cewki cc 700 oraz z... . I tu mam problem bo znalazłem taki czujnik ale nie wiem czy się nadaje. Zrobiłem nawet taki schemat ale nie wiem czy będzie dobry.
    Dzięki za wszystkie odp.

    moduł Jawy 350 ts na przerywacze moduł Jawy 350 ts na przerywacze
  • Poziom 42  
    Co to za czujniki? Daj więcej informacji.
    Co to za moduł? jw.
    Najlepiej wykorzystać komplet: moduł + czujnik od jakiegoś samochodu.
    Poszukaj na jawacz.pl i tam były tematy o konstrukcji zapłonów
  • Moderator Samochody
    Najzwyklejszy Hall szczelinowy - VW, Łada Samara itp. Pewnie że byłby dobry, kwestia precyzyjnego wykonania i osadzenia tarczy impulsowej.
  • Poziom 11  
    Jest to moduł od VW golf II . Ale schemat dobry ?
  • Poziom 2  
    Zaczyna wyglądać na dobry tylko opisz go dokładniej.
  • Poziom 2  
    Jeśli Twoje cyferki odpowiadają tym na module to jest OK!
  • Poziom 11  
    Ok dzięki. To już jestem upewniony ale mam jeszcze jedną sprawę mianowicie kupiłem nowy ELEKTRONICZNY REGULATOR ALTERNATORA A-124 i gdy go podłączam to ładowania niema a na forum Jawacz.pl pisano że będzie eleganckie. Z góry dzięki za odp.
  • Poziom 2  
    Regulator masz dobry ale potrzebujesz prostownik tzw. 9D. Wszystkie jawy jak się orientuję mają układ ładowania z prostownikiem 6D. W Twoim przypadku jeśli rzeczywiście masz tam alternator a nie prądnicę prądu stałego masz dwa wyjścia:
    1. Kupić inny regulator
    2. Przerobić nieco prostownik i instalację wzbudzenia.
    2a. Zapytać owego gościa na forum jawacz co miał dokładnie na myśli mówiąc że będzie dobry??

    Polecam punkt 2 :D
  • Poziom 11  
    Instalacje przerobiłem ale potrzebuje prostownika znalazłem od uno ale może wiecie czy pasował by jeszcze od jakiegoś innego samochodu.