Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laptop Lenovo y530 - prośba o identyfikacje

25 Jun 2012 20:37 3606 14
  • Level 10  
    Witam,
    Proszę o pomoc osoby które posiadają ten model w identyfikacji elementu z płyty głównej, a dokładniej za co odpowiada (zaznaczone na zdjęciu w czerwonym kółku). Element znajduje się pod klawiaturą.

    Laptop Lenovo y530 - prośba o identyfikacje

    pokrótce opisze też w czym problem..
    Zacznę od tego iż po kilku latach używania tego laptopa puściły zawiasy, postanowiłem sam je wymienić, wszystko poszło sprawnie dzięki małemu tutorialowi pokazującemu jak wymienić zawiasy.. laptopa skręciłem, włączyłem, wszystko działało jak należy.. niestety po kilku dniach zaczął się grzać i "mulić" i w pewnym momencie laptop się sam wyłączył..
    Naciśnięcie przycisku zasilania skutkowało chwilowym włączeniem się diod, małe pyknięcie i wyłączenie się laptopa.. przypuszczenie padło na grafikę.. przegrzanie..
    Laptop zaniesiony do serwisu w Łodzi, diagnoza? potrzebny reballing lub wymiana układu BGA na nowy.
    Jako że po reballingu żywotność jest niepewna postawiłem na wymianę na nowy układ.
    Po kilku dniach odbieram sprawnego laptopa.. (przy odbiorze widzę urwany przycisk plus źle wpiętą klawiature.. poprawili przy mnie, wszystko wydawało się ok).
    Po około 2 tygodniach włączam skypa.. ale nie wykrywa kamery.. (już kiedyś był podobny problem, potrzebna była wizyta w serwisie lenovo i wymiana kamery na nową). żaden program nie wykrywa kamery w laptopie, pewno źle wpięta przy składaniu.. zostawiłem ten temat..

    Dzisiaj po przeniesieniu laptopa z biurka na łóżko, nagle przestał działać touchpad (sprawdziłem może jakoś przypadkiem zablokowałem skrótem na klawiaturze ale to nie było to.) trochę się pośpieszyłem i zamiast sprawdzić w menadżerze czy wykrywa touchpada, postanowiłem sprawdzić taśmę pod klawiaturą, poprawiłem ją.
    Moją uwagę przykuło to co widać na zdjęciu powyżej, rozłączona "wtyczka".. wydaje mi się że odpowiada za kamerę, wpinam na swoje miejsce i włączam laptopa.. niestety efektem wpięcia jest to iż laptop zachowuję się tak samo jak przed oddaniem do serwisu, zapalają się diody na dosłownie chwilę, małe pyknięcie i się wyłącza.. po wyjęciu jej, laptop normalnie odpala.

    Sam nie wiem czy serwis zrobił mnie w jajo i zamiast wymiany BGA wypieli tylko tą wtyczkę..
    a może sami nieświadomie wymienili układ a ta wtyczka przypadkiem nie zostałą wpięta...

    Dlatego zwracam się z prośbą do Was o zidentyfikowanie od czego może być ta wtyczka.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • IT specialist
    Podaj oznaczenie kodowe płyty oraz oznaczenie tego złącza z laminatu.
    Chyba serwis zrobił Cię w b.....
  • LegrandLegrand
  • Level 10  
    hm, co do kodu płyty to zapewne większa zabawa z rozkręcaniem, zostawię to sobie na jutro..
    domyślam się że po samym kodzie tego złącza to mało co można powiedzieć ale podam teraz..
    CON6801
  • Level 30  
    Jest to prawdopodobnie złącze kamery, dlatego nie działa, nie jest widoczna w systemie i prawdopodobnie jest ona przyczyną nie włączania się komputera. Być może przyciąłeś jej taśmę podczas wymiany zawiasów. Obecnie taśma zwiera i nie pozwala na uruchomienie laptopa.

    Drugą sprawą jest to w jaki sposób zostałeś oszukany przez serwis. Takie serwisy powinny mieć zakaz funkcjonowania.
  • Level 10  
    Może naiwne pytanie ale czy jest możliwość rozpoznania czy chipset był rzeczywiście wymieniony?
    Bo jeżeli serwis nie ruszył chipsetu to będę domagał się zwrotu pieniędzy.. a druga sprawa że nie poinformowali mnie że przyczyną nie włączania się jest to złącze.
  • IT specialist
    timza wrote:
    Może naiwne pytanie ale czy jest możliwość rozpoznania czy chipset był rzeczywiście wymieniony?
    Bo jeżeli serwis nie ruszył chipsetu to będę domagał się zwrotu pieniędzy.. a druga sprawa że nie poinformowali mnie że przyczyną nie włączania się jest to złącze.

    Jest możliwość, wrzuć fotkę makro układów BGA.
  • Level 10  
    To tak, najpierw układ BGA:
    Laptop Lenovo y530 - prośba o identyfikacje

    Czy to jest numer płyty głównej to nie wiem..
    Laptop Lenovo y530 - prośba o identyfikacje
  • IT specialist
    Moja diagnoza jest następująca:
    Układ prawdopodobnie nie był wymieniany lecz tylko podgrzany rdzeń.
    Jeśli nawet to na układ z wadą fabryczną DC08.
    Żeby to na 100% potwierdzić potrzebna by była dokładna ekspertyza i inspekcja płyty.
  • Level 33  
    Układ raczej na pewno był tylko podgrzany. Blisko układu jest naklejka z kodem kreskowym. Nie wygląda na odklejaną a podczas wymiany/reballingu układu nieco zmieniłaby kolor. Poza tym jakieś 90% serwisów zostawia przysłowiowy chlew dookoła układu, tutaj jest w miarę czysto.
  • Level 30  
    Na pewno coś robili, gdyż usunięty jest klej. Kolega @michal_aniol ma rację co do naklejki. Nawet ma mim sprzęcie, naklejki takie zmieniają kolor. Prawdopodobnie pojechali układ hotairem.
  • Level 10  
    W takiej sytuacji według Was w jaki sposób powinienem postąpić z tym serwisem?
  • Level 36  
    Nic im nie udowodnisz. Jesteś kolejnym jeleniem którego skroili z kasy. Sorry, ale w Polsce nie ma solidnych serwisów które zrobią to co do nich należy i jak należy. Musiał byś stać obok i gapić im się na łapy - co oczywiście jest niewykonalne. Wysłanie sprzętu do serwisu zawsze wiąże się z tym, że odbierzesz złom w gorszym stanie niż go wysłałeś. Niestety, jak laptop padnie, to na sprzedaż i kupić nowy.
    Jeśli masz gwarancję to nie ma sprawy - męcz ich do oporu, aż naprawią. A jak po gwarancji, to tylko będziesz ładował kasę a oni znów Cię wydymają. Takie czasy.
    Już samo to, że "naprawili" laptopa wyjmując wtyczkę z gniazdka świadczy o tym, że jadą po najmniejszej linii oporu i mają klienta w d... . Trafiłeś pechowo; teraz raczej nic im nie zrobisz. (czy w ogóle można coś serwisom zrobić? :D Chyba tylko obsmarować w necie.)
  • Level 30  
    Kolego @Trabi, są w pl serwisy którym można zaufać i wykonują tego typu naprawy rzetelnie. Fakt, 90 procent z nich to partacze bez wiedzy i doświadczenia i tylko żerują na klientach. Większość serwisów nie posiada odpowiedniego sprzętu, i stąd pogrzane płyty opalarkami.

    @timza możesz skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i zapytać o poradę oraz iść do tego pseudo serwisu i powiedzieć im że zostałeś oszukany i poprosić o zwrot kosztów, w przeciwnym razie złożysz doniesienie na policji i u Rzecznika Praw Konsumenta.
  • Level 33  
    Trabi wrote:
    Sorry, ale w Polsce nie ma solidnych serwisów które zrobią to co do nich należy i jak należy.


    Proszę nie uogólniać. To że jest dużo serwisów nieuczciwnych, nie oznacza że nie ma serwisów dobrych i godnych polecenia.
  • IT specialist
    michal_aniol wrote:
    Trabi wrote:
    Sorry, ale w Polsce nie ma solidnych serwisów które zrobią to co do nich należy i jak należy.


    Proszę nie uogólniać. To że jest dużo serwisów nieuczciwnych, nie oznacza że nie ma serwisów dobrych i godnych polecenia.


    Popieram post Kolegi michal_aniol i też pod nim się podpisuję.