Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania 124 na pompie wtryskowej edc

HADŻI 25 Cze 2012 21:20 3470 8
  • #1 25 Cze 2012 21:20
    HADŻI
    Poziom 16  

    Panowie mam problem ze scania,a konkretnie z montażem pompy wtryskowej ,chodzi o jej ustawienie względem silnika .Podczas demontażu włożyłem wiertło 5,5 w otwór w piastce pompy i weszło ono również w otwór w obudowie pompy.Sprawdzam na kole zamachowym, a tam nie zgadza mi się odczyt wg.tego co jest napisane na pokrywie zaworów powinno być 15 stopni przed TDC.Czy gdzieś popełniłem błąd?Odczyt wynosił 25 stopni przed tdc scania pracowała wcześniej bez zarzutu wg kierowcy .Nagle ją odcięło ,wymieniam pompę gdyż listwa się zatarła.Kiedyś wymieniałem taka pompę i wg tej metody z wiertłem robiłem i było ok jak wyjąłem tak włożyłem, ale teraz coś mi tu nie daje spokoju jak możecie to napiszcie jak to prawidłowo ustawić. Z góry dzięki.

  • #2 25 Cze 2012 21:59
    markslew
    Poziom 27  

    A wałek w pompie ustawiony prawidłowo do pozycji montaż? Kiedyś wymontowywałem pompę rzędową i musiała mieć do montażu zablokowany wałek w konkretnej pozycji. Taką pompę wkładasz do silnika a silnik musi być ustawiony dokładnie na znakach wg. instrukcji. Wtedy wszystko gra ze sobą razem.

  • #3 25 Cze 2012 22:04
    kwantor
    Poziom 38  

    To jest dość trudne, bo zęby sa skośne i nie da się tak cyk wsunąć ją- trzeba kombinować.
    Jeden ząb pomyłki wprowadza już zamieszanie.
    Trochę zapomniałem, (robilem to 6 lat temu) ale ta zębatka na pompie jest chyba bez klina? (stożek) i łatwo poprzestawiać, mógł zawalić pompiarz..

  • #4 25 Cze 2012 22:19
    HADŻI
    Poziom 16  

    Kolo zębate jest przykręcane pięcioma śrubami do piastki,która jest mocowana nakrętką na 36 klucz do wałka pompy.Kiedyś pompy miały takie pletwy wg. których można było ustawić wałek pompy, a tu te rolę spełnia chyba ten otwór z przodu.Nie jestem tylko pewien co on oznacza dokładnie czy początek tłoczenia na pierwszym cylindrze, czy coś innego.Nie wiem czy ta drugą pompę zblokować tym wiertłem i przestawiać silnik wg. danych z pokrywy zaworów ,czy zostawić tak jak było.Aha czy pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy? bo tak mi się wydaje.

  • #5 25 Cze 2012 22:41
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Nie 5,5mm a 6mm!
    5 śrub luźnych i wtedy wkładać, wziąć korekcję na skośne zęby, dokrecic pompę a następnie 5 śrub mocujacych zebatke do piasty. 20Nm i 80Nm 105Nm. Blokadę wyjąć po przylapaniu 2 pierwszych śrub.

  • #6 25 Cze 2012 22:49
    HADŻI
    Poziom 16  

    Dzięki bardzo ,a co ma być w dolnym wzierniku na kole zamachowym 15 stopni przed tdc tak?

  • #7 25 Cze 2012 23:00
    kwantor
    Poziom 38  

    HADŻI napisał:
    Aha czy pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy?

    Tak.

  • #8 25 Cze 2012 23:45
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    HADŻI napisał:
    Dzięki bardzo ,a co ma być w dolnym wzierniku na kole zamachowym 15 stopni przed tdc tak?

    Tak.
    W dolnym TDC down - 15stopni oczywiście
    Dla pewności można zdemontować 1 i 6 pokrywke zaworow, 1 - luźne 6 - mijanka.

  • #9 30 Cze 2012 18:09
    HADŻI
    Poziom 16  

    Dzięki zrobiłem wg tych ustaleń odpaliła elegancko.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME