Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłaczenie fotokomórek came dir 10 do automatu bramowego s66 superlift

tomala993 26 Jun 2012 14:39 5354 4
  • #1
    tomala993
    Level 10  
    Witam serdecznie proszę wszystkich o pomoc jak w temacie mam problem z podłaczeniem fotokomórek CAME DIR 10 do automatu Superlift s66m, ponieważ w s66 do podłaczenia foto mam tylko 2 zaciski a reszta zacisków nigdzie nie jest opisana.

    Przesyłam link do manuala gdzie na stronie 8 jest schemat podłączenia foto opartego tylko na 2 żyłach a pozostałe zaciski są nie opisane.
    http://www.mekon.com.tr/images/brosur/dokuman_06.pdf

    Natomiast came dir 10 nikomu nie trzeba przedstawiać mogą być zarówno NO jak i NC, tylko za Boga nie wiem jak to spiąć a sprzedawca twierdzi że można podpiąć każde foto lecz nie potrafi mi powiedzieć jak i śle mi tylko wskazanego powyżej manuala z góry Serdecznie dziękuje za pomoc.
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    No ale tureckiego napędu to w życiu nie widziałem (to taki ichni wiśniowski ?)
    Wygląda że fotki są zasilane i kontrolowane na tych samych kablach - jest coś takiego u Nice - BlueBus, ale i jest coś takiego w taniutkich napędach MotorLift Chmabrelain.
    Propozycja: spróbuj wziąć z linii fotek tylko zasilanie (ja w MotorLifcie wziąłem zasilanie z linii fotek do zasilenia zewnętrznego radyjka - oczywiście sprawdź miernikiem czy napięcie zmienne czy stałe, napięcie i biegunowość) , a styki NO fotek podepnij pod linię guzika ściennego - zawsze będzie odwracać ruch po przecięciu fotek. Co prawda na otwieraniu zacznie zamykać ale rzadko się zdarza przeciąć linie fotek jeszcze w trakcie otwierania.

    Jak jesteś "lutowalny" to pod silnik równolegle przez diodę przewodzącą przy biegunowości otwierania podepnij cewkę przekaźnika którego styki NC wepnij szeregowo ze stykami NO fotek - w ten sposób jak przerwiesz linię fotek przy otwieraniu silnika to rozwarte styki NC przekaźnika odetną fotki od linii włącznika ściennego napędu (zakładając oczywiście, ze silnik jest na prąd stały - przy prądzie zmiennym jest jeszcze łatwiej - przekaźnik z cewką 220V do uzwojenia otwierania silnika).
  • #3
    biltem
    Level 12  
    Witam.

    Kolego, z tego co wyczytałem to podłączenie foto jest na zasadzie fotokomórek typ "BUS"- czyli cyfrowe.Zasilanie i komunikacja jest realizowane 2 żyłami.
    W takim układzie np. Hormann ma tylko dedykowane do swoich napędów.
    Foto typu"BUS" ma np. FAAC i inne firmy (patrz internet - fotokomórki BUS)
    Podłączenie DIR 10 nie jest wtedy możliwe dlatego że są one na zwykłym przekaźniku.

    Pozdrawiam.

    PS.
    KOMBINACJE Z SILNIKIEM NIE WYJDĄ NA DOBRE FOTKĄ DIR 10.
    Mają za słaby przekaźnik.
  • #4
    tomala993
    Level 10  
    a czy wiecie koledzy do czego służą pozostałe zaciski o oznaczeniach alspk oraz alsw czy ktoś spotkał się z takim oznaczeniami i skrótami.

    Ps a czy skoro napęd ma tylko dwa zaciski czyli napięcie i sterowanie po tych samych żyłach to nie jest to na zasadzie rezystancij i zmiany prądowej

    Jedyne co się dowiedziałem od sprzedającego że jest na 100 możliwość podłączenia innych foto niż te oryginalne które montowane są wewnątrz garażu a nie na zewnątrz.


    Co o tym myślicie.
  • #5
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Tak jak napisałem - podpierając się swoją walką z Motorrliftem ML500 z podobnym systemem fotek - : na 100% możesz wziąć zasilanie z zacisku fotek turka, a co z przekaźnikiem fotek zrobisz to tylko eksperymenty - albo jak sugerowałem podłączysz go do zacisków sciennego włącznika albo przetestuj pozostałe zaciski w napędzie na zwarcie.

    PS do kolegi biltem - chodziło mi tylko o podłączenie CEWKI dodatkowego przekaźnika równolegle z silnikiem a styku NC przekaźnika szeregowo z przekaźnikiem fotek i wejściem napdu na guzik ścienny - żaden większy prąd przez styki fotek ani styki dodatkowego przekaźnika by nie płynął.