Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowanie plc jako freelancer czy da się z tego wyżyć??

26 Cze 2012 18:23 25192 106
  • Poziom 7  
    Witam !!

Poszukuje opinii na temat tego czy warto szukać dodatkowych zleceń?? Może któryś z forumowiczów pracował jak freelancer?? Jak jest z dostępnością zleceń w programowaniu PLC?? I z jakim doświadczeniem można w takie coś zacząć się bawić??
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zacznij od "klasycznej" pracy żeby mieć udokumentowane doświadczenie zawodowe. Pracuję jako programista (embedded, nie PLC) i bez doświadczenia potwierdzonego papierem jest zdecydowanie trudniej.

Koledzy pracują przy PLC między innymi (szeroko pojęta automatyka przemysłowa, włączając różne rodzaje PLC, programowanie na PC w PHP/C) i czasem coś opowiadają.

Fuchy z powietrza nie wytrzaśniesz. Oni dorabiają dzięki kontaktom złapanym w pracy.

Zaznaczam że to moja opinia, poparta doświadczeniem i tym co mówią znajomi, jednej dobrej drogi nie ma.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 7  
    No ja posiadam doświadczenie takie małe (powyżej półroku), i w zasadzie mam dwie małe aplikacje za sobą. I tak myślę powoli o tym czy nie zacząć w niedalekiej przyszłości na własną rękę.
  • Poziom 13  
    ProgramistaPLC napisał:
    Witam !!

Poszukuje opinii na temat tego czy warto szukać dodatkowych zleceń??

Chyba nie oczekujesz odpowiedzi, że nie warto :) Niemniej, w automatyce przemysłowej pół roku praktyki to malutko, choć nie kwestionuje Twojej błyskotliwości. Jak zrobisz jedną, drugą, kolejną aplikację, to o ile zrobisz je dobrze, klienci sami zapukają do drzwi, a nawet polecą znajomym. Ale raczej spodziewaj się że to perspektywa lat, a nie miesięcy.

pozdrawiam
    ssl69
    {22 lata praktyki w automatyce przemysłowej ;) }
  • Poziom 17