Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 3C B6 1,9TDI błąd P2016 :20 Co to jest za błąd?

Marek09 26 Cze 2012 19:26 5708 8
  • #1 26 Cze 2012 19:26
    Marek09
    Poziom 24  

    Witam.
    SAE P 2016 :20 czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym / sterow. strum. powietrza zwarcie z masą.

    Pojawia się "check engine", samochód traci moc i szarpie między 2000 a 3000 obr..
    Co ten błąd oznacza, nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Błąd ten daje się skasować, ale pojawia się po kilkunastu kilometrach.
    Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz wymieniony.

    1 8
  • #2 26 Cze 2012 19:56
    kombi15
    Poziom 17  

    Sprawdź przepustnicę umieszczoną na dolocie do kolektora ssącego.Sprawdź element sterujący tą przepustnicą.

    1
  • #3 26 Cze 2012 20:03
    Marek09
    Poziom 24  

    Ok, ale jak ją sprawdzić czy jest ok, vagiem?

    1
  • #4 26 Cze 2012 20:11
    kombi15
    Poziom 17  

    Tak,test elementów wykonawczych.

    0
  • #5 26 Cze 2012 20:15
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Marek09 napisał:
    Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz wymieniony
    Taniej już chyba byłoby odwiedzić warsztat.

    0
  • #6 26 Cze 2012 20:20
    Marek09
    Poziom 24  

    Test elementów wykonawczych przechodzi po kolei aż do momentu zgaśnięcia silnika, więc chyba jest ok.

    A co do warsztatów to nie mam zaufania, bo potrafią tylko wymieniać wszystko po kolei - właśnie to oni wymienili przepływomierz, bo rzekomo był zepsuty, a jak się okazało stary był dobry. Teraz chcieli wymienić przepustnicę za 2500pln.

    A może chodzi o rozebranie i przeczyszczenie tej klapy gaszącej?

    0
  • #7 26 Cze 2012 20:30
    kombi15
    Poziom 17  

    Marek09 napisał:
    A może chodzi o rozebranie i przeczyszczenie tej klapy gaszącej?

    Sprawdź czy ona pracuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Marek09 napisał:
    Test elementów wykonawczych przechodzi po kolei aż do momentu zgaśnięcia silnika, więc chyba jest ok.

    Test przeprowadza się chyba na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie,chyba że się mylę?

    2
  • #8 26 Cze 2012 20:31
    Marek09
    Poziom 24  

    Faktycznie, nie przyszło mi do głowy, że na zgaszonym silniku.
    Co do klapy to w teście: Zwarcie z potencjałem plus....ale przy gaszeniu samochodu ładnie się zamyka.
    Ale, jutro wyciągam ją i sprawdzę. Przy okazji się wyczyści. Napisze o efektach.

    0
  • #9 26 Cze 2012 21:02
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Marek09 napisał:
    bo rzekomo był zepsuty, a jak się okazało stary był dobry.
    To trzeba było kazać zamontować stary, nowy niech sobie wezmą i nauczą się diagnozować, a ty poszukać lepszego fachowca. Mimo wszystko życzę powodzenia w naprawie.

    0