Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stukanie w silniku-Citroen 1,4

Tomasz 15 Sty 2005 22:04 7035 17
  • #1 15 Sty 2005 22:04
    Tomasz
    Poziom 18  

    Witam. Mam problem:stukanie w silniku 1,4 (benzyna) Citroen .
    Słyszałem,że te silniki miały problem z panewkami na wale. Stukanie jest słyszalne na rozgrzanym silniku ( na zimnym cisza) w okolicy alternatora, podczas zwiększania obrotów. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

  • #2 15 Sty 2005 22:27
    tominex
    Poziom 18  

    Sprawdzałeś ustawienie zapłonu, może jest za duże wyprzedzenie.

  • #3 16 Sty 2005 10:35
    Tomasz
    Poziom 18  

    To silnik z wtryskiem wielopunktowym i sterowaniem elektronicznym.
    Dźwięk jest typowo mechaniczny i nie pochodzi od spalania stukowego. To takie głuche stuki w okolicy alternatrora, łapy podtrzymującej silnik. Nie są to łożyska w alternatorze, bo te zostały już wymienione.

  • #4 16 Sty 2005 11:55
    Gszechu
    Poziom 10  

    Panewki główne na wale nie stukają, tylko korbowodowe.
    Stuki bardziej słychać przy dodawaniu i odejmowaniu obrotów
    Ściągaj po kolei świece-przy uruchomionym silniku oczywiście-jak stukanie ucichnie to znaczy na tym garze panewka stuka.

  • #5 16 Sty 2005 20:07
    Tomasz
    Poziom 18  

    Jeżeli chodzi o panewki korbowodowe, to auto było u mechanika. Odkręcana była miska olejowa i panewki były sprawdzane, przy przebiegu 125tys. są jak nowe. Mechanik rozłożył ręce i nie wie co dalej.
    Wymieniane były też łożyska alternatora i rolka napinacza paska rozrządu. Nie wiem co robić, bo mechanicy nie chą ryzykować wyciągania silnika dla panewek głównych.

  • #6 16 Sty 2005 20:42
    Gszechu
    Poziom 10  

    Witam
    Jeżeli było wszystko sprawdzane, to zostało tylko sprawdzić luz sworznia tłokowego, może jest wybity i dlatego stuka. Ale żeby to sprawdzić, to trzeba jednak powyciągać tłoki.
    Cześć

  • Pomocny post
    #7 19 Sty 2005 11:51
    monterek3
    Poziom 15  

    Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach.

    W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar.

    Pozdrawiam

    P.S. I kup sobie normalny samochód :)

  • #8 19 Sty 2005 21:13
    Tomasz
    Poziom 18  

    monterek3 napisał:
    Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) ,

    P.S. I kup sobie normalny samochód :)


    Dzięki, takie są podejrzenia, ale mój mechanik obawia się próżnej roboty przy wyciąganiu silnika. W przypadku gdyby to było nie to.

    Ps. Co znaczy "normalny" samochód? :lol:

  • #9 20 Sty 2005 00:48
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    Tomasz napisał:
    Dzięki, takie są podejrzenia, ale mój mechanik obawia się próżnej roboty przy wyciąganiu silnika. W przypadku gdyby to było nie to.

    To znak ze powinienes zmienic mechanika... Co to za mechanik ze klient musi mu powiedziec co ma robic?????? Czy dobrze wnioskuje ze on teraz czeka na Twoja decyzje - co jest uszkodzone, co ma robic??
    Ja dziekuje, dobrze ze moje auto dziala ;)
    Tomasz napisał:

    Ps. Co znaczy "normalny" samochód? :lol:

    Autor tego zdania mial zapewne na mysli "nie francuski" :D :D :D
    (zaraz bedzie nagonka na mnie, ale popieram ;) )

  • #10 20 Sty 2005 21:39
    Tomasz
    Poziom 18  

    Z tym mechanikiem to masz zupełną rację. Ale to już trzeci ,który mnie tak traktuje, a chciałbym uniknąć wyczyszczenia portfela przez serwis.

    Co do mojego pojazdu (Berlingo) wybrałem taki, ponieważ odpowiadał mi ze względu na swoją funkcjonalność. Mogę tylko żałować, że nie kupiłem diesla...

    W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem :wink: o owocach jego pracy nie omieszkam powiadomić.

    Pozdrawiam :bye:

  • #11 20 Sty 2005 22:01
    autoel
    Poziom 25  

    Witam.
    To autko wcale nie jest takie "nienormalne" , ujeżdżałem "golfiki" i "pasacika" (oczywiście diesle) mając podobne zdanie do "tych od normalnych aut", berlingo mam od dwóch lat i 80 tys km. i wcale nie jest bardziej awaryjne i droższe w eksploatacji od "normalnych", a poza tym nie przejmuj się tak bardzo silniczek 1,4 w dobrym stanie można kupić za ok. 2 tys. pln. a to tyle co 1,5 wtryskiwacza do HDI, a przy naszym krajowym ON wymiana prawie pewna, a tak to LPG do pełna i naprzód :D
    Pozdrowienia.

  • #12 22 Sty 2005 19:38
    Tomasz
    Poziom 18  

    Dzięki "autotel" za wsparcie moralne :D nasze samochody są nie gorsze od innych, tak trzymać :spoko:

    Pozdrawiam

  • #13 01 Lut 2005 14:56
    wicio2
    Poziom 15  

    a ja uwarzam rze francuzy to berdzo dobre autka zajmuje sie tylko takimi i dobrze mi z tym a naprawia sie je bardzo przyjemnie oczywiscie jak wie sie jak do tego trzeba sie zabrac pozdrawiam

  • #14 25 Lut 2005 22:44
    Tomasz
    Poziom 18  

    No, Panowie... Muszę się z radością pochwalić ,że od tygodnia mam naprawiony samochód. Lekarstwem okazała się ...wymiana panewek głównych wału, na nominalne, pomimo, że po pomiarach wcale nie wykazywały zużycia.

  • #15 26 Lut 2005 02:35
    WBART
    Poziom 17  

    tłucze zawsze pierwsza panewka główna , citroen omija to w bardzo ciekawy sposób zakładając kółko pasowe z dodatkową masą i cisza oczywiście to sposób na jakiś czas bo panewka i tak trafiona , podjedż do ASO izamów takie kółko bo winą jest żle wyważony wał i nawet jeśli wymieniłeś panewki to problem po jakimś czasie wróci

  • #16 28 Lut 2005 21:57
    Tomasz
    Poziom 18  

    Wiem o tym kole. Jego symbol katalogowy to 0515k0. Można je zakupić w każdym sklepie z częściami do Citroena. Tylko cena rzuca niestety na kolana. Bagatela...880zł.

  • #17 01 Mar 2005 00:24
    WBART
    Poziom 17  

    bez tego koła po jakims przebiegu ( zdarzało sie 40 tyś ) możesz mieć to samo , płakać i płacić
    no możę mogę załatwić je troche taniej w granicach 600

  • #18 01 Mar 2005 22:09
    Tomasz
    Poziom 18  

    WBART napisał:
    bez tego koła po jakims przebiegu ( zdarzało się 40 tyś ) możesz mieć to samo , płakać i płacić
    no możę mogę załatwić je troche taniej w granicach 600



    Masz rację, że to może wrócić. Zaczęło stukać po około 120tys. Powinno się zamontować to koło, można też pompę od wspomagania przenieść w inne miejsce, tak jak jest to w nowych Xsarach. Oglądałem na giełdzie samochodowej. Koło jest zupełnie jak u mnie , za to pompa jest w dolnej części silnika. Zmienia się przez to sposób opasania paskiem i widocznie siły, które oddziaływują na wał, są inne, lub się równoważą.
    Co do koła, można kupić używane za około 100zł, tylko trzeba cierpliwie szukać, bo jest rzadko spotykane.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME