Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna 3.0 V6 95r odpala i zaraz gaśnie.

27 Cze 2012 08:32 3422 9
  • Poziom 16  
    Witam. Tak jak w temacie posiadam lagune I 3.0 V6 z 1995r. Problem zaczął się pojawiać wczoraj. Mianowicie w czasie jazdy zaczęła "słabnąc" i zgasła. za 3 razem odpaliła i pojechałem dalej. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie. Za to kiedy dziś rano chciałem ją odpalić zaraz po odpaleniu obroty zaczęły falować, silnik pracował nierówno i zaraz gasł. Kiedy dodawałem gazu gasł natychmiast. Świece i kable zapłonowe zmieniałem niedawno więc są praktycznie nowe. Niedawno też wymieniałem przepustnice bo samochód szarpał a przy diagnozie komputerowej były błędy potencjometra gazu i czujnika ciśnienia dolotowego. W tym silniku mam 12 zaworów a rozrząd pracuje na łańcuchu. Wiem że przyczyn może być wiele, ale mam się skupić najpierw na układzie zapłonowym czy może przy rozrządzie? A może macie jakieś inne wskazówki? Narazie posprawdzam swoje przypuszczenia i będę informował na bieżąco co zauważyłem. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Podłacz pod Clipa albo inny tester możę coś sie wyjaśni.Tak to przyczyn może byc wiele.
  • Poziom 16  
    No właśnie dopiero na weekend będzie znajmy z komputerem do diagnostyki. Myślałem że do tego czasu samemu dało by rade posprawdzać co może dolegać. Cewki zapłonowe, wtryski są sprawne. A czy przy uszkodzonym silniczku krokowym mogły by wystąpić takie objawy jak u mnie?
  • Poziom 13  
    Odłącz wtyczkę od silniczka krokowego i zobacz co sie bedzie działo.Jak silnik zacznie nierówno pracować to oznacza że silnik krokowy jest sprawny.
  • Poziom 16  
    Po odłączeniu silniczka, silnik gaśnie od razu więc jednak jest sprawny. Pozostaje komputer i diagnostyka
  • Poziom 2  
    albo sprubuj odpiąc silniczek krokoowy .
    Albo też masz olej na świecach i niema iskry tęż tak miała to okazło się żę mam walnietą uszczelke pod glowicą i olej przelatywal przez zawory

    Moderowany przez Błażej:

    Aha... Uszkodzona uszczelka pod głowicą, powoduje spływanie oleju po zaworach. Człowiek się uczy całe życie...

  • Poziom 16  
    Silniczek odpinałem i różnica była, więc wychodzi że on jest sprawny. Jutro posprawdzam świece. Może i to ma sens bo jak odpalę to kopci bardziej niż zawsze.
  • Poziom 16  
    Świece w porządku. Więc muszę czekać na komputer. Jak będę wiedział coś więcej to napisze.
  • Poziom 13  
    Filtr od paliwa i powietrza zmieniałeś?
  • Poziom 16  
    filtr powietrza zmieniałem razem ze świecami i kablami zapłonowymi jakieś pół roku temu, może nawet mniej. Filtra paliwa nie zmieniałem ale to samo się dzieje na gazie więc filterek odpada.