Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Blue-ray BD-D5100 i TV Sharp LC-42SH330E - migający obraz

kalwinek 27 Jun 2012 11:53 4101 4
  • #1
    kalwinek
    Level 2  
    Witam serdecznie,
    Około ośmiu miesięcy temu zakupiłem telewizor Sharp LC-42SH330E a cztery tygodnie później odtwarzacz Blue-ray Samsung BD-D5100. Po mniej więcej trzech miesiącach użytkowania zauważyłem usterkę, która polegała na migotaniu obrazu. Ekran na około 2-3 sekundy stawał się czarny (dźwięk również wówczas znikał), po czym pojawiał się ponownie. Bez znaczenia było czy odtwarzany był akurat jakiś plik, czy też płyty w ogóle nie było w napędzie. Wada jednak nie pojawiała się ciągle, niekiedy nie ujawniała się nawet i przez cały dzień. Podłączyłem odtwarzacz przy pomocy innego kabla HDMI i pod wszystkie trzy dostępne w telewizorze porty i nie zlikwidowało to problemu. Wywnioskowałem więc, że wina leży po stronie odtwarzacza. Tym bardziej, że podłączony tym samym kablem laptop nie powoduje migania obrazu. Oddałem odtwarzacz na reklamację, która została uwzględniona i zaowocowała wymianą płyty głównej. Jednak po odbiorze sprzętu i podłączeniu go, znów zaobserwowałem ten sam problem. Przy drugiej reklamacji, usterki już rzekomo nie stwierdzono, zaktualizowano jedynie przy okazji oprogramowanie. U mnie jednak ekran nadal uporczywie znika. Udokumentowałem nawet wadę nagrywając ją i wypalając na płycie, ale żaden z serwisantów nie chce uznać nagrania, gdyż po podłączeniu sprzętu do jakiegokolwiek innego telewizora, nie wykazuje on żadnej usterki. I odwrotnie – każdy inny sprzęt podłączony do mojego Sharpa współpracuje z nim prawidłowo. Wszyscy zgodnie więc orzekają brak kompatybilności pomiędzy tymi konkretnymi urządzeniami, które posiadam i nie potrafią wskazać ani innej przyczyny, ani żadnego sposobu wybrnięcia z tej sytuacji. Dlaczego jednak gdyby w grę wchodził nawet taki brak kompatybilności to objawił się on dopiero po trzech miesiącach? Dodam, iż wada występuje bez względu na wybraną rozdzielczość i inne ustawienia odtwarzacza i telewizora. Bardzo proszę o zasugerowanie jakiegoś możliwego rozwiązania.
  • #2
    dzimi
    Moderator
    Proponuję sprawdzić na innym TV. Jeżeli usterka się powtarza odtwarzacz do reklamacji. Jeśli serwis stwarzać będzie problemy - napisać mail do serwisu głównego, opisując usterkę oraz podać dotychczasowe działania reklamacyjne serwisu.
  • #3
    kalwinek
    Level 2  
    Problem w tym, że tak jak napisałem, usterka na innym TV nie występuje, ale i z kolei nie jest to też wina telewizora bo każde inne urządzenie podłączone do niego działa prawidłowo. Nie dogadują się ze sobą tylko te dwa moje konkretne urządzenia.
  • #4
    dzimi
    Moderator
    Zarówno TV jak i odtwarzacz muszą działać pod każde urządzenie do którego są podłączone i nie ma wytłumaczenia "nie dogadują się".
  • #5
    kalwinek
    Level 2  
    Więc gdzie może tkwić przyczyna? Podczas ostatniej wizyty w serwisie odtwarzacz przez ponad godzinę grał poprawnie na moich oczach, u sąsiadów też wszystko działa jak należy. Telewizor też jest nowy, więc również mogę go reklamować. Tylko czy możliwe jest uszkodzenie telewizora jeśli inne urządzenia (np. laptop czy telefon) podłączone tym samym kablem i pod ten sam port działają poprawnie?