Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Movano/Master 2,5 DTI-bierze olej

27 Cze 2012 15:07 5066 9
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jestem posiadaczem Opla movano 2002r 2,5 DTI od dłuższego czasu samochód strasznie bierze olej. Byłem u kilku mechaników i po ich diagnozie wynikło iż turbina jest do regeneracji, więc turbina została cała zregenerowana a samochód jak brał tak bierze olej. Przy ekonomicznej jeździe samochód nie kopci, natomiast kiedy samochód wchodzi na wyższe obroty strasznie kopci na niebiesko-czarny kolor. Podejrzewam, że może trzeba wymienić uszczelniacze i pierścionki, albo turbina tak została zregenerowana.
    Miał ktoś podobny problem z takim silnikiem? Jest sens pchania się w koszty naprawy silnika, czy lepiej już kupić drugi silnik?
    Proszę o szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    A kopci na niebiesko? Bo jeśli bierze olej to kopci na niebiesko a nie czarno. Piszesz że bierze olej. Skoro bierze olej to ile go ubywa na miarce na 1000 km?

    Jeśli kopci na czarno to świadczy o niewłaściwym spalaniu oleju napędowego. Sprawdź wtryskiwacze. A filtr powietrza drożny?
  • Poziom 40  
    Pomierz ciśnienia sprężania na każdym cylindrze.
    Jak będą odstępstwa od nominalnych to będziesz miał pewność odnośnie stanu pierścieni na tłokach.
  • Poziom 9  
    Oleju bierze około 1litr na 300km i wali dym na czarno, jak cos tomogę umieścić filmik jak kopci.Samochód przed chwilą wrócił od kolejnego mechanika i okazało się, że EGR jest do wymiany.
  • Poziom 27  
    Przy takim braniu oleju powinien kopcić na niebiesko + czarno z powodu złego spalania oleju napędowego, możliwe że EGR zacięty.
  • Poziom 9  
    no właśnie dzisiaj na spokojnie przeanalizowaliśmy ten dym i wychodzi na to, że kopci na kolor niebiesko czarny. Spalający się olej może być winą EGR?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie.

    Po regeneracji turbiny nadal tyle zjada?

    Odma jak się ma?
  • Poziom 9  
    Po regeneracji turbiny bierze oleju tyle samo co wcześniej.
    Co do odmy to nie wiem, bo nie była sprawdzana, ale postaram się tym zająć jutro.
  • Poziom 27  
    Może być tak że kompresja spadła, pierścienie popękane, wtedy też będzie brał olej a warunki spalania będą tak złe że olej napędowy się nie spali w pełni i będzie kopcił na czarno.

    Zmierz kompresje na sam początek.
  • Poziom 2  
    Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie