Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompka - schemat, gdzie znaleźć odpowiednie wzory itp.

collectivejudas 27 Cze 2012 16:52 1195 6
  • #1 27 Cze 2012 16:52
    collectivejudas
    Poziom 2  

Witam!
    Wybaczcie proszę że już z pierwszym postem zwracam się o pomoc.

Otóż jestem studentem kierunku mechanicznego i mam do zaprojektowanie zwykłą samochodową pompkę nożną.
    Odstawiałem wszystko na ostatnią chwilę bo ważniejsze były egzaminy a i myślałem że to całkiem prosty projekt. Ale..
    Po kilku bezowocnych posiedzeń w bibliotece nie znalazłem nic co by mi w tym pomogło. A konkretniej jak zaprojektować sam tłok.
    Z całą resztą części poradziłem sobie bez większych problemów, tak więc czy macie może cokolwiek co by mi pomogło w zaprojektowaniu cylindra?

Tzn. jakąś literaturę temu poświęconą, wzory, normy, cokolwiek.

Dziękuję i pozdrawiam!

0 6
  • #2 27 Cze 2012 19:11
    vodiczka
    Poziom 42  

Z czym masz problem? Tłok jaki jest każdy widzi. Masz problem z konstrukcją, materiałem...?
    Zamiast siedzieć w biliotece pożycz pompkę od kolegi i obejrzyj :D

0
  • #3 27 Cze 2012 22:06
    collectivejudas
    Poziom 2  

Materiał itd to nie problem.
    Nie wystarczy zwyczajnie zrobić schemacik gotowej pompki ale potrzebuję do tego obliczeń prawie każdej części bo później muszę tym uzasadnić jej dobór z norm.

Tak więc by bardziej uściślić problem mam ze wzorami do obliczeń - a dokładniej z ich brakami.
    Zwyczajnie nie wiem jak zaprojektować takie ustrojstwo.

0
  • #4 28 Cze 2012 08:53
    kybernetes
    Poziom 39  

Obliczyć siły działające na poszczególne elementy pompki przecież potrafisz?

0
  • #5 28 Cze 2012 09:00
    collectivejudas
    Poziom 2  

Mam już obliczoną większość części.
    Nie mam wnętrza tej pompki a to w sumie najważniejsza część.

0
  • #6 28 Cze 2012 09:25
    vodiczka
    Poziom 42