Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.6 K7M automat - ginie iskra

kwok 05 Jul 2012 10:22 7379 41
  • #31
    carrot
    Moderator of Cars
    Pozwolę sobie wrzucić cytat z automotoserwis:
    Quote:
    Kiedyś trafiła mi się Laguna I dti, w której silnik wkręcał się tylko do 1500obr/min i gasł.
    Też pojawiał się błąd od czujnika obrotów.
    Przyczyną okazało się namagnesowane koło foniczne. Po wymianie problem już nie wystąpił
  • #32
    jurekk55
    Level 36  
    Śruby mocujące czujnik są trochę inne od standardowych "6" , nie zamieniliście w ferworze pracy?Na ''zwykłej" można zmienić odległość czujnika od koła .
  • #33
    kwok
    Level 39  
    Przeczytawszy ostatnie posty wyjaśniam: NIE JA MONTOWAŁEM SILNIK - TRAFIŁO DO MNIE BO PO WYMIANIE NIE CHODZI. Historii z wymianą wału dowiedziałem się na zasadzie "historii choroby" - nie wiem jak było naprawdę bo nie widziałem.
    Czujnik jest taki: Renault Megane 1.6 K7M automat - ginie iskra ma mosiężne gwintowane wewnątrz dystanse więc nie da się go źle ustawić. Z resztą stoi jak byk na środku "drabinki".
    Odnośnie zmiany odległości od koła: Z czujnika z fotki została usunięta jedna tulejka i czujnik jest teraz przykręcony na jednej śrubie więc można nim bujnąć żeby swobodnie zbliżyć czy oddalić od koła - tak to do mnie trafiło. Jest drugi czujnik z dwoma tulejkami i na nim prawidłowo zamontowanym tylko się odzywa ale nie zapali.
  • #34
    adam.1.1
    Level 17  
    Wydaje mi się , że ecu manuala nie pasuje do automata (soft) ! popatrzcie na różnice kół fonicznych .Może to jest problemem ,że wsadzili ecu manuala . Wygląda na to , że na dodatek , pierwszy cylinder w jednym i w drugim dostaje z innego źródła .
  • #36
    jurekk55
    Level 36  
    Więc pozostaje sprawdzić położenie punktów rozrządu z karbowaniem na kole zmachowym i położeniem tłoka i położeniem zaworów , i strona mechaniczna ogarnięta
    Nie przypominam sobie teraz czy oba punkty GMP (koła zamachowego automatu i manuala są w identycznym położeniu względem WZ i ZZ tłoka I cylindra
    Soft? tylko jako przypisanie immo , bo silnik ze zniszczoną skrzynią automatyczną pracuje przecież bez zarzutu ....
    Stąd położenia czujnika GMP względem osi pionowej cylindra i odległość od wieńca , albo zakłócanie pracy czujnika...
  • #37
    adam.1.1
    Level 17  
    Jurkku55 , Czy widziałeś koło foniczne od manuala i automata ? - raczej nie .
  • #38
    jurekk55
    Level 36  
    adam.1.1 wrote:

    Jurkku55 , Czy widziałeś koło foniczne od manuala i automata ? - raczej nie .

    Mamy 2012 , wiec z 5 lat temu
  • #39
    adam.1.1
    Level 17  
    Bez urazu Jurkku55 . Automat czyta z negatywu (zęby) około 3mm i niema "ubytku" , a manual z zębów około 7mm + Ubytek . Jest różnica ? jakie będą przebiegi ?
  • #40
    jurekk55
    Level 36  
    Tak czy owak do sprawdzenia zostanie skorelowanie punktu wyzwolenia sygnału na czujniku z rzeczywistym położeniem tłoka