Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odkurzacz electrolux zjm6820 hałasuje, śmierdzi, iskrzy

27 Cze 2012 19:44 4011 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Odkurzacz ma pół roku i zgubiony paragon więc z gwarancji nici. Działał dobrze aż nagle zaczął charczeć (szczególnie na wyższych obrotach), rozebrałem go i zobaczyłem że silnik na dole w miejscu gdzie część wirująca styka się z takimi dociskającymi "dynksami" bardzo iskrzy i śmierdzi. Nie wiem czy iskrzył wcześniej ale nie było tego smrodu i hałasu. Nie znam się na tym więc pytam - czy da się odratować ten silnik czy może zostaje mi kupno nowego (tym razem z zachowaniem paragonu)? Czy może ktoś wie gdzie ewentualnie kupić sam silnik - jest na nim napis
    v1j-py32-5.
  • Poziom 18  
    Zanieś odkurzacz do najbliższego serwisu elektronarzędzi to ci sprawdzą silnik i ewentualnie zamówią zużyte części lub cały silnik.
  • Poziom 14  
    pewnie szczotki i komutator
  • Specjalista AGD
    Objaw, który opisujesz wskazuje na uszkodzenie wirnika.
    Nie naprawisz tego. Możesz zakupić nowy silnik. Ewentualnie zadzwoń do serwisu i zapytaj, czy Ci go naprawią, poniewż niektóre firmy mają bazę sprzedanych modeli i można sprawdzic czy sprzęt ma gwarancję etc.
    Dodaj foto silnika, prawdopodobnie dostępne sa tańsze zamienniki. Dodaj też jak możesz foto komutatora (tam gdzie iskrzy), wtedy diagnoza bedzie 100% (teraz jest 98% :) )
  • Poziom 12  
    często używasz ten odkurzacz? Chodzi mi o to że może szczotki muszą sie dotrzeć. Stąd ten smród i iskrzenie lub zła komutacja ale raczej to pierwsze jeśli nic innego sie nie dzieje.
  • Poziom 9