Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebna podpowiedź w wyborze auta

28 Cze 2012 12:01 2007 12
  • Poziom 19  
    Witam potrzebuje waszych podpowiedzi, sugestii w wyborze auta, mam na oku następujące auta:
    1. BMW E-46 1.8 118KM
    2. VW PASSAT B5FL 2.0 115KM
    3. VW BORA 2.0 115KM
    4. SKODA OCTAVIA 2.0 115KM
    był jeszcze brany pod uwagę golf mk4 2.0 bo obecnie mam mk3 1.8 90KM i jestem z niego bardzo zadowolony ale wkrótce rodzina mi sie powiększy i niestety za mały bo wybór padł by na pewno na mk4 2.0
    Wymagam tego by silnik był 8 zaworowy nie wysilony gdyż auto będzie w przyszłości zagazowane, a te jednostki co wymieniłem idealnie nadają sie do gazu i są jeszcze z epoki trwałych jednostek nie wysilonych jak te nowe mega turbo diesle czy bóg wie co że nafaszerowane cudami by zmieścic sie w normie euro a zarazem z małych pojemności wydusić 100kucy.
    Minus passata to aluminiowy zawias, bmw drogie części, interesuja mnie wasze opinie a może macie inne propozycje aut. Auto musi mieś wspomaganie, klime szyby w prądzie i... i wystarczy
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie wiem czemu postawiłeś warunek że silnik ma być 8 zaworowy, przecież 16v tez sobie dobrze radzą z gazem.
    Do rozpiski dorzuciłbym jeszcze Omegę 2.0 z tym że tam jest 16zaworów
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Omega jest fajna ale przerąbana w robocie. Polecał bym Passata b5fl kombi, ale zwracasz uwagę na zawieszenie, słusznie ale nie koniecznie takie drogie, w tanich zamiennikach komplet prawa-lewa strona można znaleźć za 500zł+wymiana. Ale to już kwestia gustu, widziałem też że myślisz na golfem IV, całkiem fajne auta i z tego wszystkiego polecał bym ci ów model. no chyba że auto mojego Przedmówcy;-). A i tak całkowity wybór należy do ciebie.

    Pozdrawiam Michał :-)
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jak ktoś lubi co pół roku na wymianę zawieszenia jeździć to może za 500zł kupować części zamienne :) ja jestem zdania że lepiej raz a dobrze zainwestować i na dłuższy czas mamy spokój.Golf IV nie jest złym autem ale jest materiałowo słabo zrobiony.Ja bym polecał Audi A6 C5 ceny części umiarkowane.Komfort jazdy tym autem bezcenny,bogate wyposażenie.
    Zaś BMW drogie części i częste awarie elektryki,Passat strasznie sztywny i przy większych prędkościach nie jest stabilny na drodze.Na temat skody się nie wypowiadam ponieważ nie miałem okazji dłuższy czas zapoznać się z tymi autami ale słyszałem że dobre i mało awaryjne.Bora hmm mi do gustu nie przypadła choć także chwalona przez użytkowników.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Moim zdanie całkowity wybór należy do właściciela. co do paska to wiadomo że lepiej wymienić raz a porządnie, ale dałem tylko przykład. Hmm nie myślałem nad Audi ale z tego co pamiętam z warsztatu to mało ich przyjeżdżało. Może to był by trafny wybór :-)
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    E46 z tym silnikiem nie ma sensu, pali jak 2.5, jedzie jak 1.4. Minimum do tej budy to 2.0 150 KM (R6) lub 2.0 143 KM (R4). Według miłośników marki najlepszą opinią cieszy się 2.8 (R6), ale jeśli taka moc nie jest potrzebna, nie ma to sensu.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    W Audi C5 jednym z najbardziej awaryjnych silników był 2.5 diesel oraz 2.7 biturbo (ten mniej ale jednak) reszta sprawowała się dobrze.Naprawdę auto mało awaryjne z dobrą mocą i komfortem.Jeżeli ktoś przykłada uwagę do nagłośnienia to w bogatszych wersjach był montowany system BOSE a to bajka dla uszu w tym aucie :)
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Ty chyba kolego nie słyszałeś nigdy dobrego sprzętu audio jeśli zachwycasz się seryjnym bose z tego audi. Jest trochę lepsze od tego co normalnie montowali w serii ale to nie znaczy, że jest dobre.
    Co do wyboru auta to może Toyota Avensis by cię zainteresowała? Bardzo solidne, przestronne i wygodne auto. Nie słyszałem złych opini na temat tego modelu.
  • Poziom 19  
    12pawel napisał:
    Do rozpiski dorzuciłbym jeszcze Omegę 2.0 z tym że tam jest 16zaworów

    O nie omega 2.0 16V ECOTEC to porażka do gazu
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0 (AQY) od początku 2000r, a więc to już prawie 13 lat, aktualny przebieg 210000 km. Żadnych kłopotów z silnikiem i z całym samochodem. Oczywiście wymiany elementów zużywających się, a więc trzeci komplet opon, dwa razy klocki hamulcowe przód/tył, raz tarcze hamulcowe przód/tył, po trzynastu latach wymiana baterii w pilocie, wymiana gumek wycieraczek, po 200tys.km wymiana tylnych amortyzatorów, wymiana świec, po 100tys. km wymiana przepływomierza. Moim zdaniem bardzo trwały samochód, żadnych kłopotów z korozją. Polecam.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Passat b5 fl to to samo co a6 c5.
    Golf 4 to to samo co bora i octavia.

    Koszty obsługi podobne, w passacie i c5 zawieszenie trochę droższe. Ogólnie wszystkie auta to VAG i te same dolegliwości im doskwierają.

    Bmw e46 na pewno ładniejsze i lepiej wykończone. Trochę ciaśniejsze, a co do cen części to mniej więcej to samo co do Vag.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Polecam spore, wygodne i w miare ekonomiczne Volvo V40 1.8 115KM lub 2.0 136KM z fabrycznym gazem bez kombinacji.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Ja bym brał Borę, kolega ma 2.0 w gazie i nie narzeka