Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cinquecento 900 - wtrysk, wolne obroty

mariusheq1 28 Jun 2012 13:25 2892 14
  • #1
    mariusheq1
    Level 9  
    Witam posiadam CC 900 od jakichs 3 tygodni. Kupiłem go od dziadka , 60 tyś przebiegu , zastany toche. Zaczalem nim jezdzic dosyc obficie bo w 3 dni zrobilem jakies 300 km teraz po 3 tygodniach mam juz ponad 1000 km zrobione. Smiga az milo zawieszenie i wszystko jak nie w CC ktorymi jezdzilem do tej pory. Jest jedyny problem zauwazony od paru dni. Zostawie go na wolnych obrotach to slychac jak lekko przerywa , gdy sie siedzi w samochodzie takie leciutkie szarpniecia czuć. Chcial bym sie dowiedziec w jaki sposob moge skorygowac tę usterkę ponieważ to bardzo obniża komfort i mnie denerwuje. Pozdrawiam ; *
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Wyczyścić/wymienić świece zapłonowe, wymienić przewody w.n. i filtr powietrza... ale te silniki nie słynęły z wysokiej kultury pracy.
  • #3
    Star_200
    Level 14  
    Sprawdź to co tzok powiedział, ale to raczej nie jest usterka, to normalne. Ja mam CC 704 i na wolnych obrotach aż radio wylatuje z kieszeni tak trzęsie i przerywa, wystarczyło podnieść lekko obroty biegu jałowego bo miał za niskie i już chodzi bardzo równo, również je lekko podkręć.
  • #5
    Star_200
    Level 14  
    To najlepiej zostaw tak jak jest, co ci przeszkadza delikatnie przerywanie? Skoro podczas jazdy chodzi dobrze to daj mu spokój.
  • #6
    mariusheq1
    Level 9  
    no niby nie przeszkadza to w normalnej jazdy silnik dosyć żwawy na dwojce jeszcze kapcia umie spalic.. Ale dbam o niego i chodzil równo czasami lekki przeskok a teraz slychac i czuc ze jest jakas przerwa w cyklu z wydechu tez slychac tę przerwę na poczatku tak nie chodzil.
    Kupię świece te chyba od nowosci byly przy przebiegu 50 km / miesiąc mogly chodzić ale teraz gdy sie wszystko rozjeździło może dostała któraś lekkiego przebicia. Filtr powietrza oryginalny czysty lekki nalot byl dwa razy klepło sie i czysty :P
  • #7
    Star_200
    Level 14  
    Po kilku latach postoju wymienia się wszystkie filtry i płyny, często należy też wymienić świece i kable.
  • #8
    mariusheq1
    Level 9  
    on stał przypuscmy miesiac a w drugim miesiacu robil od razu 50 km.. dziadek nim nie jezdzil jak typowo starsza osoba tylko mu zawsze depnał tak że zastane elementy ktore byly to przekladnia kierownicy przesmarowac bylo trzeba , olej wymienic w skrzyni biegow i wiadomo tam zamki przeczyscic przesmarowac ale o świecach nie pomyslalem zeby wymienic.. Dopiero jak zaczal sobie tak przyrywać to pomyslalem o nich ale wolalem tutaj napisac zeby od razu na najgorsze sie nastawic ; p
  • #10
    Star_200
    Level 14  
    To można sprawdzić, odpal w nocy i podnieś machę, jak zobaczysz ,,pokaz sztucznych ogni" na kablach to są do wymiany.
  • #11
    mariusheq1
    Level 9  
    mam nowinki.
    chłopy jak biore wiekszy zakret albo mu depne w srodku czuc oparami paliwa.. raz sie tylko wylalo troche jak poszedlem troche bokiem nieumyslnie bo uszczelka jest zbutwiala na korku wlewu paliwa ale ja dzis wymienie. Czytalem o jakims filtrze oparów paliwa ktory moze powodowac smród w aucie paliwa a jednoczesnie zaburzac prace silnika ? Co powiecie na ten temat ?
  • #12
    Star_200
    Level 14  
    W cinquecento nie ma takiego filtra, gdzieś masz nieszczelny układ i dlatego śmierdzi.
  • #13
    mariusheq1
    Level 9  
    Dzieki wszystkim za pomoc ! Potwierdzam dobrą renomę forum.
    Wymienilem uszczelkę spod korku wlewu paliwa i jest dalej ale lekki smród okazało sie ze ten typ tak ma nie ma klapki powrotnej + ciepło = przedostanie się jakichś tam oparów.
    Jeszcze raz dzieki wszystkim :-) !
  • #14
    sandamiano
    Level 29  
    Star_200 wrote:
    W cinquecento nie ma takiego filtra, gdzieś masz nieszczelny układ i dlatego śmierdzi.

    W CC na wtrysku a o takim mowa - jest filtr -pochłaniacz oparów paliwa. Pod zderzakiem przednim po stronie kierowcy - za sygnałem dźwiękowym